Konkrete egen drift-undersøgelser 2017-2024
Her finder du Borgerrådgiverens iværksatte og afsluttede konkrete egen drift-undersøgelser fra 2017 og frem til nu.
2024
IVÆRKSAT: Politianmeldelse af borger for digital chikane, Socialforvaltningen
IVÆRKSAT: Digital Post i relation til virksomheder, alle forvaltninger
Vejledning og håndtering af ydelser til borgere uden NemKonto, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
2023
Ventetid i forbindelse med implementering af nyt boliganvisningssystem, Socialforvaltningen
Opfølgning og genoptagelse af sager om nedsat egenbetaling under ophold i botilbud efter servicelovens § 110, Socialforvaltningen
IVÆRKSAT: Anvendelse af betegnelsen ”ydelsesart” som generisk ydelsesbetegnelse i breve til borgerne, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
2022
Besvar-mulighed i Digital Post fra kommunen, alle forvaltninger
Vejledning om førtidspension, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Status på STAR's henvendelse om administration af 225-timersreglen, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
2020
Opfølgning på Højesterets dom om gebyrer for erhvervsaffald, Teknik- og Miljøforvaltningen
Borgerbetjening i forbindelse med modtagelse af regninger, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen og Økonomiforvaltningen
Retssikkerhed ved udrulning af Kommunernes Sygedagpengesystem (KSD), Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Sagsbehandling i sager hvor borgere på bosteder søger om ledsagelse på ferier, Socialforvaltningen
Journalisering af digital post fra partsrepræsentanter, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
2018
Journaliseringspraksis i Københavns Borgerservice
Udstedelse af administrative bøder ved forsinket folkeregistrering, Folkeregisteret
2017
Vejledning i Ydelsesservice, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Borgercenter Voksnes praksis i forhold til at skelne mellem mundtlig vejledning og mundtlig afgørelse, Socialforvaltningen
Kontakt
Borgerrådgiveren
Tietgensgade 31A
1704
København V
Klag til Borgerrådgiveren
Til borgere:
Gå til klageblanket (log på med MitID, udfyld og send digitalt)
Til virksomheder:
Gå til klageblanket (log på med din virksomheds MitID/lokal IdP)
E-mail: borgerraadgiveren@kk.dk
Almindelig e-mail sendes ikke krypteret. Vi foreslår derfor, at du skriver sikkert til os (via Digital Post), hvis du sender oplysninger, som bør beskyttes, fx dit cpr-nr. eller oplysninger om private forhold.
Åbningstider
Mandag-fredag kl. 10-15 (eller efter aftale)
Onsdag dog lukket for telefonisk henvendelse.