Konkrete egen drift-undersøgelser 2017-2024

Borgerrådgiveren kan tage en konkret sag op, hvis den formodes at indeholde principielle aspekter eller grove og/eller væsentlige fejl.

Her finder du Borgerrådgiverens iværksatte og afsluttede konkrete egen drift-undersøgelser fra 2017 og frem til nu.

2024

IVÆRKSAT: Politianmeldelse af borger for digital chikane, Socialforvaltningen

IVÆRKSAT: Digital Post i relation til virksomheder, alle forvaltninger

Vejledning og håndtering af ydelser til borgere uden NemKonto, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

2023

Ventetid i forbindelse med implementering af nyt boliganvisningssystem, Socialforvaltningen

Opfølgning og genoptagelse af sager om nedsat egenbetaling under ophold i botilbud efter servicelovens § 110, Socialforvaltningen

IVÆRKSAT: Anvendelse af betegnelsen ”ydelsesart” som generisk ydelsesbetegnelse i breve til borgerne, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

2022

Besvar-mulighed i Digital Post fra kommunen, alle forvaltninger

Vejledning om førtidspension, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Status på STAR's henvendelse om administration af 225-timersreglen, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

2020

Opfølgning på Højesterets dom om gebyrer for erhvervsaffald, Teknik- og Miljøforvaltningen

Borgerbetjening i forbindelse med modtagelse af regninger, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen og Økonomiforvaltningen

Retssikkerhed ved udrulning af Kommunernes Sygedagpengesystem (KSD), Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Sagsbehandling i sager hvor borgere på bosteder søger om ledsagelse på ferier, Socialforvaltningen

Journalisering af digital post fra partsrepræsentanter, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

2018

Journaliseringspraksis i Københavns Borgerservice

2017

Vejledning i Ydelsesservice, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Borgercenter Voksnes praksis i forhold til at skelne mellem mundtlig vejledning og mundtlig afgørelse, Socialforvaltningen

Kontakt

Borgerrådgiveren

Tietgensgade 31A

1704 København V

Klag til Borgerrådgiveren

Til borgere:
Gå til klageblanket (log på med MitID, udfyld og send digitalt)


Til virksomheder:
Gå til klageblanket (log på med din virksomheds MitID/lokal IdP)

E-mail: borgerraadgiveren@kk.dk

Almindelig e-mail sendes ikke krypteret. Vi foreslår derfor, at du skriver sikkert til os (via Digital Post), hvis du sender oplysninger, som bør beskyttes, fx dit cpr-nr. eller oplysninger om private forhold.

Åbningstider

Mandag-fredag kl. 10-15 (eller efter aftale)
Onsdag dog lukket for telefonisk henvendelse.