Konkrete egen drift-undersøgelser 2012-2016

Borgerrådgiveren kan tage en konkret sag op, hvis den formodes at indeholde principielle aspekter eller grove og/eller væsentlige fejl.

Her finder du Borgerrådgiverens afsluttede konkrete egen drift-undersøgelser fra perioden 2012 til 2016.

2016

Praksis ved genvurdering af klager, som i revurderingsprocessen ikke blev vurderet tilstrækkeligt oplyst, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Vejledning og klagevejledning i Socialforvaltningen

Københavns Kommunes håndtering af borgere, hvis midlertidige fritagelse for Digital Post udløb 1. november 2016

2015

Autosvar og tilbagemeldingsgaranti, Teknik- og Miljøforvaltningen

Underskriftskrav i ansøgninger om førtidspension på det foreliggende grundlag, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Ventetider i sager, der skal forelægges rehabiliteringsteam, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

​Udmøntning af bevillinger om økonomisk hjælp til tandbehandling, Socialforvaltningen

Implementering af den samlede plan for udviklingen af biblioteker og borgerservice - Styrk Borgerne, Kultur- og Fritidsforvaltningen

2014

Håndtering af fortrolige og følsomme personoplysninger, Børne- og Ungdomsforvaltningen

Håndtering af praktisk opgave - udbetaling af sygedagpenge, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Praksis for udstedelse af midlertidige sundhedskort til borgere, som er registreret ”uden fast bopæl” i CPR-registeret, Folkeregisteret, Kultur- og Fritidsforvaltningen

Sagsbehandlingstid i remonstrationssager, Handicapcenter København, Socialforvaltningen

2013

Varetagelse af forvaltningsretlige krav, Børne- og Ungdomsforvaltningen

Forståelse og håndtering af regler om tavshedspligt mv., Socialforvaltningen og Beskæftigelsesforvaltningen

Magtanvendelse mv. på bostedet Møllen, Socialforvaltningen

Mulig diskrimination i folkeskolen, Børne- og Ungdomsforvaltningen

2012

Iagttagelse af principperne i forvaltningslovens § 7, stk. 2 (hvorefter en forvaltningsmyndighed, som modtager en skriftlig henvendelse, som ikke vedrører dens sagsområde, så vidt muligt skal videresende denne til rette myndighed), Økonomiforvaltningen

Overholdelse af tavshedspligt over for pressen i forbindelse med politianmeldelse, Københavns Borgerservice

Sikkerhed ved håndtering af digital kommunikation, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Reaktion på mulige overgreb mellem demente beboere på Nybodergården, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Afsluttet

Håndtering af fortrolige og følsomme personoplysninger, Socialforvaltningen

Information til medarbejderne i Københavns Kommune om brugen af sikker e-post, Økonomiforvaltningen/Koncernservice

Iagttagelse af regler om tavshedspligt mv. i Børnefamiliecenter København, Socialforvaltningen

Fortrolighed og tavshedspligt ved møder med borgere, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Kontakt

Borgerrådgiveren

Tietgensgade 31A

1704 København V

Klag til Borgerrådgiveren

Til borgere:
Gå til klageblanket (log på med MitID, udfyld og send digitalt)


Til virksomheder:
Gå til klageblanket (log på med din virksomheds MitID/lokal IdP)

E-mail: borgerraadgiveren@kk.dk

Almindelig e-mail sendes ikke krypteret. Vi foreslår derfor, at du skriver sikkert til os (via Digital Post), hvis du sender oplysninger, som bør beskyttes, fx dit cpr-nr. eller oplysninger om private forhold.

Åbningstider

Mandag-fredag kl. 10-15 (eller efter aftale)
Onsdag dog lukket for telefonisk henvendelse.