Konkrete egen drift-undersøgelser 2012-2016
Her finder du Borgerrådgiverens afsluttede konkrete egen drift-undersøgelser fra perioden 2012 til 2016.
2016
Praksis ved genvurdering af klager, som i revurderingsprocessen ikke blev vurderet tilstrækkeligt oplyst, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Vejledning og klagevejledning i Socialforvaltningen
Københavns Kommunes håndtering af borgere, hvis midlertidige fritagelse for Digital Post udløb 1. november 2016
2015
Autosvar og tilbagemeldingsgaranti, Teknik- og Miljøforvaltningen
Underskriftskrav i ansøgninger om førtidspension på det foreliggende grundlag, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Ventetider i sager, der skal forelægges rehabiliteringsteam, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Udmøntning af bevillinger om økonomisk hjælp til tandbehandling, Socialforvaltningen
Implementering af den samlede plan for udviklingen af biblioteker og borgerservice - Styrk Borgerne, Kultur- og Fritidsforvaltningen
2014
Håndtering af fortrolige og følsomme personoplysninger, Børne- og Ungdomsforvaltningen
Håndtering af praktisk opgave - udbetaling af sygedagpenge, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Overholdelse af sagsbehandlingsfrister i sager om økonomisk hjælp til tandbehandling og sygebehandling, Socialforvaltningen
Doc2mail og tilgængelighed for synshandicappede og svage læsere, Kultur- og Fritidsforvaltningen
Praksis for udstedelse af midlertidige sundhedskort til borgere, som er registreret ”uden fast bopæl” i CPR-registeret, Folkeregisteret, Kultur- og Fritidsforvaltningen
Sagsbehandlingstid i remonstrationssager, Handicapcenter København, Socialforvaltningen
2013
Varetagelse af forvaltningsretlige krav, Børne- og Ungdomsforvaltningen
Forståelse og håndtering af regler om tavshedspligt mv., Socialforvaltningen og Beskæftigelsesforvaltningen
Udsættelse af svarfrister ved klagesagsbehandling i Center for Driftunderstøttelse, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Magtanvendelse mv. på bostedet Møllen, Socialforvaltningen
Mulig diskrimination i folkeskolen, Børne- og Ungdomsforvaltningen
2012
Iagttagelse af principperne i forvaltningslovens § 7, stk. 2 (hvorefter en forvaltningsmyndighed, som modtager en skriftlig henvendelse, som ikke vedrører dens sagsområde, så vidt muligt skal videresende denne til rette myndighed), Økonomiforvaltningen
Overholdelse af tavshedspligt over for pressen i forbindelse med politianmeldelse, Københavns Borgerservice
Orientering om obligatorisk digital post via hjemmeside, Københavns Borgerservice
Sikkerhed ved håndtering af digital kommunikation, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Reaktion på mulige overgreb mellem demente beboere på Nybodergården, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Afsluttet
Håndtering af fortrolige og følsomme personoplysninger, Socialforvaltningen
Information til medarbejderne i Københavns Kommune om brugen af sikker e-post, Økonomiforvaltningen/Koncernservice
Iagttagelse af regler om tavshedspligt mv. i Børnefamiliecenter København, Socialforvaltningen
Fortrolighed og tavshedspligt ved møder med borgere, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Kontakt
Borgerrådgiveren
Tietgensgade 31A
1704
København V
Klag til Borgerrådgiveren
Til borgere:
Gå til klageblanket (log på med MitID, udfyld og send digitalt)
Til virksomheder:
Gå til klageblanket (log på med din virksomheds MitID/lokal IdP)
E-mail: borgerraadgiveren@kk.dk
Almindelig e-mail sendes ikke krypteret. Vi foreslår derfor, at du skriver sikkert til os (via Digital Post), hvis du sender oplysninger, som bør beskyttes, fx dit cpr-nr. eller oplysninger om private forhold.
Åbningstider
Mandag-fredag kl. 10-15 (eller efter aftale)
Onsdag dog lukket for telefonisk henvendelse.