Konkrete egen drift-undersøgelser 2007-2011

Borgerrådgiveren kan tage en konkret sag op, hvis den formodes at indeholde principielle aspekter eller grove og/eller væsentlige fejl.

Her finder du Borgerrådgiverens afsluttede konkrete egen drift-undersøgelser fra 2007 til 2011.

2011

Mulig aldersdiskrimination i Bellahøj Svømmestadion, Kultur- og Fritidsforvaltningen

Stillingtagen efter § 7a i retssikkerhedsloven, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Mulig overskridelse af antallet af lukkedage i daginstitutioner, Børne- og Ungdomsforvaltningen

Partshøring i sager omfattet af byggeloven, Teknik- og Miljøforvaltningen

2010

Hjemmehjælper glemte at lukke for gassen, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

2009

Behandlingen af aktindsigtsanmodninger ved Task Forcen/Jobcenter København, Musvågevej, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Sagsbehandlingstid for bevilling af hjælpemidler, personlig pleje og hjælp til indretning af bolig, Socialforvaltningen

Gennemførelse af borgerhøring i forbindelse med etablering af cykelrute langs søerne, Teknik- og Miljøforvaltningen

Kvaliteten i hjemmeplejen, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Praksis for vejledning i forbindelse med klagesager i Jobcenter København, Nyrupsgade, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

2008

Mangeårig placering af udviklingshæmmet på venteliste til bosted, Socialforvaltningen

Overholdelse af persondatalovens kapitel 8 i sundhedsplejen, Børne- og Ungdomsforvaltningen

Undersøgelse af forholdene på Bostedet Svanehuset, Socialforvaltningen

Praksis for destruktion af bilag efter 2 år i meddelelses-/henvendelsessager i socialcenter, Socialforvaltningen

Undersøgelse af forholdene for udviklingshæmmede beboere på Smedetoften, Socialforvaltningen

Praksis for vejledning om klagesagsbehandling, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Praksis for udformning af svarbreve til borgere, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Ventetider på botilbud til handicappede voksne, Socialforvaltningen

Ventetider ved Center for Trafik, Teknik- og Miljøforvaltningen

Udmeldt sagsbehandlingstid, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

2007

Håndtering af underretning i 35 børnesager, Socialforvaltningen

Overvejelser om retssikkerhed mv. ved iværksættelse af Jobpatruljer, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Forskelsbehandling af parkeringslicensindehavere og ikke-parkeringslicensindehavere, Teknik- og Miljøforvaltningen

Racistisk adfærd hos parkeringsvagter, Teknik- og Miljøforvaltningen

Visitering af demente patienter til kommunale plejehjem, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Skiltning med nye parkeringsrestriktioner, Teknik- og Miljøforvaltningen

Sagsbehandlingstider i Handicapcenter Syd, Socialforvaltningen

Oprettelse af register for utilpassede og kriminelle børn og unge, Socialforvaltningen

Kontakt

Borgerrådgiveren

Tietgensgade 31A

1704 København V

Klag til Borgerrådgiveren

Til borgere:
Gå til klageblanket (log på med MitID, udfyld og send digitalt)


Til virksomheder:
Gå til klageblanket (log på med din virksomheds MitID/lokal IdP)

E-mail: borgerraadgiveren@kk.dk

Almindelig e-mail sendes ikke krypteret. Vi foreslår derfor, at du skriver sikkert til os (via Digital Post), hvis du sender oplysninger, som bør beskyttes, fx dit cpr-nr. eller oplysninger om private forhold.

Åbningstider

Mandag-fredag kl. 10-15 (eller efter aftale)
Onsdag dog lukket for telefonisk henvendelse.