Konkrete egen drift-undersøgelser
Udgangspunktet for disse undersøgelser er konkrete tilfælde, hvor Borgerrådgiveren bliver opmærksom på, at der kan være væsentlige problemer med sagsbehandlingen, personalets optræden eller udførelsen af praktiske opgaver.
Undersøgelserne indledes altid med et forsøg på at rette op på eventuelle problemer via konsultativ bistand. I nogle tilfælde består bistanden alene i at gøre opmærksom på et muligt problem, i andre tilfælde deltager Borgerrådgiveren mere aktivt i et samarbejde med forvaltningen.
Konkrete egen drift-undersøgelser afsluttes med en udtalelse, der indeholder Borgerrådgiverens vurdering af, om forvaltningen lever op til de gældende krav på området.
Kontakt
Borgerrådgiveren
Tietgensgade 31A, 1. sal
Klag til Borgerrådgiveren
Til borgere:
Gå til klageblanket (log på med MitID, udfyld og send digitalt)
Til virksomheder:
Gå til klageblanket (log på med din virksomheds MitID/lokal IdP)
E-mail: borgerraadgiveren@kk.dk
Almindelig e-mail sendes ikke krypteret. Vi foreslår derfor, at du skriver sikkert til os (via Digital Post), hvis du sender oplysninger, som bør beskyttes, fx dit cpr-nr. eller oplysninger om private forhold.
Åbningstider
Mandag-fredag kl. 10-15 (eller efter aftale)
Onsdag dog lukket for telefonisk henvendelse.