Generelle egen drift-undersøgelser 2017-2024

Borgerrådgiveren kan gennemføre generelle undersøgelser af udvalgte forvaltningsområder efter samråd med Borgerrådgiverudvalget.

Her finder du Borgerrådgiverens iværksatte og afsluttede generelle undersøgelser fra 2017 og frem til nu.

2024

IVÆRKSAT: Digitalt udsatte borgeres adgang til og brug af kommunens digitale indgange, alle forvaltninger

2023

IVÆRKSAT: Håndtering af løbende ydelser ved tilflytning til Københavns Kommune, Børne- og Ungdomsforvaltningen, Socialforvaltningen og Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Opfølgning på Borgerrepræsentations opfordring til forvaltningerne om aktivt at understøtte samarbejdet med Borgerrådgiveren, alle forvaltninger

IVÆRKSAT: Forvaltningernes anvendelse af eDoc og journaliseringspraksis, alle forvaltninger

IVÆRKSAT: Håndtering af børns skolevægring, Børne- og Ungdomsforvaltningen

Opfølgning på Borgerrepræsentationens beslutning om obligatorisk undervisning i god sagsbehandling, alle forvaltninger

Udførslen af det personrelaterede tilsyn med beboere på botilbud for voksne, Socialforvaltningen

2021

Folkeregisterets håndtering af henvendelser om fejlregistreringer, Kultur- og Fritidsforvaltningen

2019

Kommunikation og arbejdsgange i Jobcenter København, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

2018

Sikker digital kommunikation med borgere og virksomheder, Socialforvaltningen

Automatiseret aktindsigt, Socialforvaltningen

Helhedsorienteret borgerbetjening og sagsoplysning, alle forvaltninger

Iværksat

Forpligtigelser i forhold til lovgivningen ved opsplittet opgave- og ansvarsfordeling, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Undersøgelse af sagsbehandlingen og borgerbetjeningen i Borgercenter Handicap, Socialforvaltningen

Kommunens forsyningspligt i forhold til boformer efter servicelovens §§ 107 og 108, Socialforvaltningen

Kontakt

Borgerrådgiveren

Tietgensgade 31A

1704 København V

Klag til Borgerrådgiveren

Til borgere:
Gå til klageblanket (log på med MitID, udfyld og send digitalt)


Til virksomheder:
Gå til klageblanket (log på med din virksomheds MitID/lokal IdP)

E-mail: borgerraadgiveren@kk.dk

Almindelig e-mail sendes ikke krypteret. Vi foreslår derfor, at du skriver sikkert til os (via Digital Post), hvis du sender oplysninger, som bør beskyttes, fx dit cpr-nr. eller oplysninger om private forhold.

Åbningstider

Mandag-fredag kl. 10-15 (eller efter aftale)
Onsdag dog lukket for telefonisk henvendelse.