Generelle egen drift-undersøgelser 2017-2024
Her finder du Borgerrådgiverens iværksatte og afsluttede generelle undersøgelser fra 2017 og frem til nu.
2024
IVÆRKSAT: Digitalt udsatte borgeres adgang til og brug af kommunens digitale indgange, alle forvaltninger
Socialforvaltningens samarbejde med regionen vedrørende overgange i psykiatrisager
2023
IVÆRKSAT: Håndtering af løbende ydelser ved tilflytning til Københavns Kommune, Børne- og Ungdomsforvaltningen, Socialforvaltningen og Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Opfølgning på Borgerrepræsentations opfordring til forvaltningerne om aktivt at understøtte samarbejdet med Borgerrådgiveren, alle forvaltninger
IVÆRKSAT: Forvaltningernes anvendelse af eDoc og journaliseringspraksis, alle forvaltninger
IVÆRKSAT: Håndtering af børns skolevægring, Børne- og Ungdomsforvaltningen
Opfølgning på Borgerrepræsentationens beslutning om obligatorisk undervisning i god sagsbehandling, alle forvaltninger
Udførslen af det personrelaterede tilsyn med beboere på botilbud for voksne, Socialforvaltningen
2021
Folkeregisterets håndtering af henvendelser om fejlregistreringer, Kultur- og Fritidsforvaltningen
Tilbud om transport for borgere med nedsat funktionsevne: overblik, vejledning, koordinering og samspil, Socialforvaltningen
2019
Afgrænsning og retlige krav ved skriftlige afgørelser, Teknik- og Miljøforvaltningen
Indsats for at sikre dækning af behovet for handicapparkeringspladser, Teknik- og Miljøforvaltningen
Kommunikation og arbejdsgange i Jobcenter København, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
2018
Sikker digital kommunikation med borgere og virksomheder, Socialforvaltningen
Automatiseret aktindsigt, Socialforvaltningen
Helhedsorienteret borgerbetjening og sagsoplysning, alle forvaltninger
Iværksat
Forpligtigelser i forhold til lovgivningen ved opsplittet opgave- og ansvarsfordeling, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Undersøgelse af sagsbehandlingen og borgerbetjeningen i Borgercenter Handicap, Socialforvaltningen
Kommunens forsyningspligt i forhold til boformer efter servicelovens §§ 107 og 108, Socialforvaltningen
Kontakt
Borgerrådgiveren
Tietgensgade 31A
1704
København V
Klag til Borgerrådgiveren
Til borgere:
Gå til klageblanket (log på med MitID, udfyld og send digitalt)
Til virksomheder:
Gå til klageblanket (log på med din virksomheds MitID/lokal IdP)
E-mail: borgerraadgiveren@kk.dk
Almindelig e-mail sendes ikke krypteret. Vi foreslår derfor, at du skriver sikkert til os (via Digital Post), hvis du sender oplysninger, som bør beskyttes, fx dit cpr-nr. eller oplysninger om private forhold.
Åbningstider
Mandag-fredag kl. 10-15 (eller efter aftale)
Onsdag dog lukket for telefonisk henvendelse.