Generelle egen drift-undersøgelser 2012-2016

Borgerrådgiveren kan gennemføre generelle undersøgelser af udvalgte forvaltningsområder efter samråd med Borgerrådgiverudvalget

Her finder du Borgerrådgiverens afsluttede generelle undersøgelser fra perioden 2012 til 2016.

2016

Kvaliteten i sagsbehandlingen og myndighedsudøvelsen i Borgercenter Børn og Unge, Socialforvaltningen

Kvalitetssikring i Socialforvaltningen samt koordination og samarbejde mellem Børne- og Ungdomsforvaltningen og Socialforvaltningen

Forvaltningernes obligatoriske kurser inden for god sagsbehandling, Økonomiforvaltningen, Kultur- og Fritidsforvaltningen, Børne- og Ungdomsforvaltningen, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen, Socialforvaltningen og Teknik- og Miljøforvaltningen

2015

Kommunikation og arbejdsgange til sikring af helhedsorienteret sagsbehandling og koordinering i Jobcenter København, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Opfølgning på tilsyn med plejebørn, Socialforvaltningen (undersøgelsen er en opfølgning på Borgerrådgiverens generelle egen drift-undersøgelse fra 2012)

2014

Vejledning og sagsbehandling mv. i sager om lugt- og støjklager fra brugere og naboer til beværtninger i København, Kultur- og Fritidsforvaltningen og Teknik- og Miljøforvaltningen

Behandling af sager om affaldsgebyrer, Teknik- og Miljøforvaltningen

Orientering om sagsbehandlingstider på kommunens hjemmeside, alle forvaltninger

Logning af elektronisk sagsbehandling og borgernes adgang til indsigt efter persondataloven, Københavns Borgerservice, Kultur- og Fritidsforvaltningen

2013

Københavns Kommunes projekt "Styrket Borgerkontakt", Økonomiforvaltningen og Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Sikring af borgernes personoplysninger, Koncernservice, Økonomiforvaltningen

2012

Kontrol af Socialforvaltningens tilsyn med plejefamilier, Socialforvaltningen (se opfølgende undersøgelse under 2015)

Begrundelser i sager om modstridende lægelige vurderinger, Socialforvaltningen og Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Bortfald af offentligt forsørgelsesgrundlag og den koordinerede opfølgning herpå, Socialforvaltningen og Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Underretning efter persondataloven ved brug af elektronisk børnejournal, Børne- og Ungdomsforvaltningen

Sagsbehandlingstid og forvaltningsretlige regler i sager om tabt arbejdsfortjeneste, Socialforvaltningen

Kontakt

Borgerrådgiveren

Tietgensgade 31A

1704 København V

Klag til Borgerrådgiveren

Til borgere:
Gå til klageblanket (log på med MitID, udfyld og send digitalt)


Til virksomheder:
Gå til klageblanket (log på med din virksomheds MitID/lokal IdP)

E-mail: borgerraadgiveren@kk.dk

Almindelig e-mail sendes ikke krypteret. Vi foreslår derfor, at du skriver sikkert til os (via Digital Post), hvis du sender oplysninger, som bør beskyttes, fx dit cpr-nr. eller oplysninger om private forhold.

Åbningstider

Mandag-fredag kl. 10-15 (eller efter aftale)
Onsdag dog lukket for telefonisk henvendelse.