Generelle egen drift-undersøgelser 2012-2016
Her finder du Borgerrådgiverens afsluttede generelle undersøgelser fra perioden 2012 til 2016.
2016
Håndtering af borgerhenvendelser, Teknik- og Miljøforvaltningen
Kvaliteten i sagsbehandlingen og myndighedsudøvelsen i Borgercenter Børn og Unge, Socialforvaltningen
Kvalitetssikring i Socialforvaltningen samt koordination og samarbejde mellem Børne- og Ungdomsforvaltningen og Socialforvaltningen
Forvaltningernes obligatoriske kurser inden for god sagsbehandling, Økonomiforvaltningen, Kultur- og Fritidsforvaltningen, Børne- og Ungdomsforvaltningen, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen, Socialforvaltningen og Teknik- og Miljøforvaltningen
2015
Kommunikation og arbejdsgange til sikring af helhedsorienteret sagsbehandling og koordinering i Jobcenter København, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Klagesagsbehandling, koordinering og læring på folkeskoleområdet, Børne- og Ungdomsforvaltningen
Opfølgning på tilsyn med plejebørn, Socialforvaltningen (undersøgelsen er en opfølgning på Borgerrådgiverens generelle egen drift-undersøgelse fra 2012)
2014
Vejledning og sagsbehandling mv. i sager om lugt- og støjklager fra brugere og naboer til beværtninger i København, Kultur- og Fritidsforvaltningen og Teknik- og Miljøforvaltningen
Behandling af sager om affaldsgebyrer, Teknik- og Miljøforvaltningen
Effektvurdering af handleplan for bedre sagsbehandling, Socialforvaltningen
Orientering om sagsbehandlingstider på kommunens hjemmeside, alle forvaltninger
Logning af elektronisk sagsbehandling og borgernes adgang til indsigt efter persondataloven, Københavns Borgerservice, Kultur- og Fritidsforvaltningen
2013
Københavns Kommunes projekt "Styrket Borgerkontakt", Økonomiforvaltningen og Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Sikring af borgernes personoplysninger, Koncernservice, Økonomiforvaltningen
2012
Kontrol af Socialforvaltningens tilsyn med plejefamilier, Socialforvaltningen (se opfølgende undersøgelse under 2015)
Begrundelser i sager om modstridende lægelige vurderinger, Socialforvaltningen og Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Bortfald af offentligt forsørgelsesgrundlag og den koordinerede opfølgning herpå, Socialforvaltningen og Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Børnefaglige undersøgelser og handleplaner i børnesager, Socialforvaltningen
Underretning efter persondataloven ved brug af elektronisk børnejournal, Børne- og Ungdomsforvaltningen
Sagsbehandlingstid og forvaltningsretlige regler i sager om tabt arbejdsfortjeneste, Socialforvaltningen
Kontakt
Borgerrådgiveren
Tietgensgade 31A
1704
København V
Klag til Borgerrådgiveren
Til borgere:
Gå til klageblanket (log på med MitID, udfyld og send digitalt)
Til virksomheder:
Gå til klageblanket (log på med din virksomheds MitID/lokal IdP)
E-mail: borgerraadgiveren@kk.dk
Almindelig e-mail sendes ikke krypteret. Vi foreslår derfor, at du skriver sikkert til os (via Digital Post), hvis du sender oplysninger, som bør beskyttes, fx dit cpr-nr. eller oplysninger om private forhold.
Åbningstider
Mandag-fredag kl. 10-15 (eller efter aftale)
Onsdag dog lukket for telefonisk henvendelse.