Tøjvask til dig under 65 år

Hvis du ikke selv kan klare at vaske dit tøj, tilbyder Københavns Kommune hjælp. Du kan få bevilliget en vaskeordning.

Kommunen tilbyder en vaskeordning, hvor dit vasketøj hentes, vaskes og leveres tilbage til dig igen.

Du kan få vasket:

• Dit eget tøj
  • Sengelinned
  • Viskestykker
  • Håndklæder og lignende.

Dyner, vattæpper, sengetæpper og gardiner er som udgangspunkt ikke omfattet af vaskeordningen, men kan i særlige tilfælde indgå i ordningen.

Du kan også søge om støtte og hjælp til at sortere dit vasketøj og til at lægge det på plads.

Du visiteres til tøjvask hver 2., 3. eller 4. uge ud fra en vurdering af dit konkrete behov. I særlige tilfælde kan du blive bevilget tøjvask hver uge.

• Vask af 8kg. Tøj hver 14. dag: 199 kroner/måned (2024)
  • Vask af 12kg. Tøj hver 14. dag: 295 kroner/måned (2024)

Frit valg af leverandør

Se oversigt over leverandører

Når dit hjem bliver vores arbejdsplads

Du skal være opmærksom på, at når du modtager hjælp i hjemmet, er dit hjem også medarbejdernes arbejdsplads. Det betyder, at arbejdsmiljøet skal være i orden både sikkerheds- og sundhedsmæssigt.

Læs mere om, hvad det betyder, når dit hjem bliver vores arbejdsplads.

Sagsbehandlingsfrister

Se sagsbehandlingsfrister her