Foreningsportalen – booking for foreninger og aftenskoler

For godkendte folkeoplysende foreninger og aftenskoler foregår ansøgning om lån af faciliteter i bookingsystemet Foreningsportalen.

Foreningsportalen er opdateret

En ny version af Foreningsportalen er i luften.

Opdateringen betyder bl.a.

  • Ny menustruktur
  • Opdateret kalenderfunktion
  • Mulighed for at slette flere bookinger i en serie på én gang

Vejledninger på denne side opdateres.

OBS: Den opdaterede version har desværre stadig nogle fejl. Vi er i fuld gang med at få dem rettet.

Godkendte folkeoplysende foreninger og aftenskoler i Københavns Kommune kan logge på Foreningsportalen for at se og søge tider i Københavns Kommunes lokaler og andre faciliteter.

Herunder kan I læse om, hvordan I bruger Foreningsportalen. Og nederst på denne side kan I finde både et link til portalen.

Find vejledninger til Foreningsportalen på leverandørens youtube kanal 

Hvordan bruger man Foreningsportalen?

Vis alle

Find vejledninger på youtube

Brug helst computer og gerne Google Chrome

Nogle funktioner kan mangle i andre browsere samt på mobiltelefoner og tablets.

Foreningsansvarlige

Kun jeres foreningsansvarlige har adgang til alle funktioner i Foreningsportalen. Opret de relevante personer under Foreningsansvarlige.

Foreningsansvarlige oprettes under menupunktet "Foreningsansvarlige", som findes ved at vælge "Kommunen" i hovedmenuen og herunder "Ansvarlige".

Foreningens grunddata

Det er vigtigt, at I sørger for at oplysningerne i Foreningsportalen er opdaterede – især:

  • Foreningens mailadresse, som er den primære kontaktmail til foreningen

Aktivitetsgrupper

Under Foreningens grunddata skal alle foreningens aktivitetsgrupper knyttes til foreningen. Det kan fx være Svømning og vandsport, Gymnastik og Mødevirksomhed. Husk at trykke Gem til sidst.

Til hvert hold knyttes en eller flere af foreningens aktivitetsgrupper.

Der kan kun søges faciliteter, der passer med holdets aktivitetsgruppe(r). Er holdets aktivitetsgruppe fx Svømning og vandsport, så vil der kun komme faciliteter frem, hvor det er muligt at svømme eller dyrke andre former for vandsport.

I opdaterer foreningens grunddata under menupunktet "Foreningens grunddata", som findes ved at vælge "Kommunen" i hovedmenuen og herunder "Foreningen".

Hold

I skal oprette hold for at kunne søge om tider:
Vælg Hold, klik på +, udfyld felterne, og tryk Gem.
Under Deltagere skriver I det antal (i den pågældende aldersgruppe), som I forventer, at der kommer pr. undervisningsgang.

I opretter hold under menupunktet "Hold", som findes ved at vælge "Kommunen" i hovedmenuen og herunder "Foreningen".

Ansøgning af tider

Når I er logget ind i Foreningsportalen, ses de åbne ansøgningsrunder på forsiden under overskriften ”Emner til behandling”.

Søg tider

  • Klik ved den relevante ansøgningsrunde på forsiden af Foreningsportalen.
  • Vælg Hold.
    (I menuen under Sted kan I se, hvor holdets aktivitet kan udøves).
  • Felter markeret med * skal udfyldes – resten udfyldes efter behov. Tryk Søg.
  • Tilgængelige datoer kan ses ved at klikke på procentsatsen ud for faciliteten.
  • Klik på Vælg facilitet ud for den ønskede facilitet/aktivitet.
    (I kan ansøge om flere faciliteter – samme tidsrum og ugedag – til samme hold på én gang ved at vælge alle de pågældende faciliteter).
  • Klik på Send ansøgning, og bekræft ved at trykke Send.

Andet

Enkeltstående tider kan søges ved at vælge Enkelt under Type.

Information om faciliteter

Hvis I søger efter en tid, så kan I på resultat-siden klikke på den pågældende facilitet for at se eventuel information om faciliteten.

Se jeres ansøgninger og bookinger

I kan se jeres egne ansøgninger og bookinger under Facilitetsansøgninger, som I finder under ”Kommunen” i hovedmenuen og derefter ”Tider & faciliteter”. 

Listen viser som standard de 50 bookinger, der senest er ændret.
Klik på de tre prikker øverst til højre, og filtrer listen efter behov.

Vælg fx ’ansøgt’ under ”Status” for at se foreningens ansøgninger eller ’Tildelt tid’ for at se bookinger.
Under Status fremgår det, om tiden er tildelt, ansøgt eller aflyst.
Klik på bookingnummeret for at se oplysninger om hver enkelt booking, fx om dr er utilgængelige eller aflyste datoer i bookingen.

Se jeres facilitetstider

Vælg: Kommunen > Tider & faciliteter > Belægningskalender
Klik på de tre prikker øverst til højre, og vælg jer selv i menuen Foreninger.
I kan filtrere yderligere efter behov.

Hvilke datoer gælder en booking for?

Vælg Facilitetsansøgninger, det relevante bookingnummer og fanen Datoer.

Nogle datoer kan være markerede som utilgængelige. Grunden til dette kan være at faciliteten er lukket eller booket til anden side.

Flere datoer kan blive aflyst – fx hvis en skolefacilitet skal benyttes til skolebrug (jf. Folkeoplysningsbekendtgørelsen, § 10), eller hvis faciliteten skal renoveres.

Aflys en hel sæsonbooking

Inden den første dato af en booking har fundet sted, kan I aflyse hele bookingen under Facilitetsansøgninger: Hold musen hen over de tre vandrette streger yderst til højre for bookingen, og vælg Aflys fremtidige.

Hvis bookingen er startet er det muligt at aflyse alle fremtidige datoer. Vælg "Facilitetsansøgninger", klik på det relevante bookingnummer (BKN) og fanen Datoer. Klik på boksen øverst (lige ved siden af kolonnen 'Dato') som markerer alle fremtidige datoer, klik herefter på knappen "Aflys" nederst på siden.

Aflys enkelte datoer

  • Vælg: Kommunen >Tider & faciliteter > Facilitetsansøgninger
  • Klik på de tre prikker øverst til højre, og vælg 'Tildelt tid' under 'Status'.
    Klik 'Søg'.
  • Find, og klik på det relevante bookingnummer.
  • Klik på 'Datoer'
  • Marker de relevante datoer, og klik på 'Aflys'.

Forkort tidsrummet for en booking

  • Vælg: Kommunen >Tider & faciliteter > Facilitetsansøgninger
  • Klik på de tre prikker øverst til højre, og vælg 'Tildelt tid' under 'Status'.
    Klik 'Søg'.
  • Find det relevante bookingnummer.
  • Helt ude til højre under 'Handling' vælges 'Split'.
  • Klik på 'Opdeling af tiden'.
  • Indtast de ønskede tider, og vælg aktivitet.
  • Klik på 'Gem ændringer og luk'.

Kontakt

Folkeoplysningskontorets bookingteam