Sagsbehandling
Du kan fx klage over:
- At du skal vente længe på et svar
- Hvordan kommunen har vejledt dig som borger
- At du ikke har fået adgang til oplysninger i din sag
- At kommunen stiller krav til dig, som du finder urimelige(fx beder dig sende de samme oplysninger flere gange)
- At du ikke har fået afgørelsen forklaret på en korrekt og forståelig måde
- At du ikke er blevet oplyst om din eventuelle mulighed for at klage.
Sådan klager du over en sagsbehandling
Du kan klage til den ansvarlige forvaltning eller direkte til den ansvarlige borgmester over den måde, din sag er blevet behandlet på.
Send din klage til den rette forvaltning via Digital Post
Find den ansvarlige borgmester for de enkelte forvaltninger
Klag til Borgerrådgiveren
Borgerrådgiveren kan behandle en klage over kommunens sagsbehandling, hvis du har klaget til forvaltningen først.
Kontakt
Københavns Borgerservice
Telefontider
Mandag
08:00 - 16:00
Tirsdag
08:00 - 16:00
Onsdag
08:00 - 16:00
Torsdag
08:00 - 17:00
Fredag
08:00 - 15:00