KlarRet - vejledning om forvaltningsret
Indholdet i KlarRet udvælges på baggrund af Borgerrådgiverens iagttagelser og tager afsæt i borgernes retssikkerhed.
KlarRet er en guide med værktøjer i forhold til, hvordan de fejl, Borgerrådgiveren har iagttaget, kan undgås eller minimeres.
Det er målet, at KlarRet skal medvirke til at give medarbejderne konkrete værktøjer og en større indsigt i forvaltningsretten, som kan lette deres hverdag. Men det er også målet, at KlarRet skal komme borgerne til gode ved at højne retssikkerheden i mødet med kommunen.
Læs Borgerrådgiverens KlarRet om
Kontakt
Borgerrådgiveren
Tietgensgade 31A, 1. sal
Klag til Borgerrådgiveren
Til borgere:
Gå til klageblanket (log på med MitID, udfyld og send digitalt)
Til virksomheder:
Gå til klageblanket (log på med din virksomheds MitID/lokal IdP)
E-mail: borgerraadgiveren@kk.dk
Almindelig e-mail sendes ikke krypteret. Vi foreslår derfor, at du skriver sikkert til os (via Digital Post), hvis du sender oplysninger, som bør beskyttes, fx dit cpr-nr. eller oplysninger om private forhold.
Åbningstider
Mandag-fredag kl. 10-15 (eller efter aftale)
Onsdag dog lukket for telefonisk henvendelse.