Borgerrådgiverens inspektioner 2015-2023

Borgerrådgiveren kan foretage inspektion af institutioner, virksomheder og tjenestesteder under Borgerrepræsentationens virksomhed.

Her finder du Borgerrådgiverens iværksatte og afsluttede inspektioner fra 2015 og frem til nu.


2023

Sikring af tilgængeligheden for handicappede m.fl. ved anvendelse af pc’er, touchskærme og lign., Kultur og Fritidsforvaltningen

Sikring af offentligt tilgængelige computere i henhold til nationale anbefalinger, Kultur og Fritidsforvaltningen Afsluttende brev om kommunens sikring af offentligt tilgængelige computere

IVÆRKSAT: Sagsbehandlingsfrister/sagsbehandlingstid på kommunens hjemmeside

Inspektion af tilgængelighed for blinde borgere i ældreboligerne på Solgaven, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

2022

Retssikkerhed ved udvikling og brug af robotter i sagsbehandlingen, alle forvaltninger

2021

IVÆRKSAT: Oplysningsgrundlag som udgangspunkt for sanktionering, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

2019

Brugerinddragelse og tilgængelighed ifm. anlægsarbejder i byrummet, Teknik- og Miljøforvaltningen

Handicaptilgængelighed ved folketingsvalget 2019, Kultur- og Fritidsforvaltningen

2017

2016

Telefonbetjening i Jobcenter København, Kontaktcentret, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen og Kultur- og Fritidsforvaltningen

Overskuelighed i Digital Post-løsninger, Økonomiforvaltningen og Kultur- og Fritidsforvaltningen

Tavshedspligt, fortrolighed og diskretion på Jobcenter Lærkevej, Socialforvaltningen/Kultur- og Fritidsforvaltningen/Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Handicaptilgængelighed på Vigerslev Allé Skole, Børne- og Ungdomsforvaltningen

2015

Fortrolighed ved borgermøder i Jobcenter København, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Forældreindflydelse i daginstitution, inspektion af Børnehuset Nansensgade, Børne- og Ungdomsforvaltningen

Handicaptilgængelighed ved folketingsvalget 2015, Kultur- og Fritidsforvaltningen

Kontakt

Borgerrådgiveren

1704 København V

Klag til Borgerrådgiveren

Til borgere:
Gå til klageblanket (log på med MitID, udfyld og send digitalt)


Til virksomheder:
Gå til klageblanket (log på med din virksomheds MitID/lokal IdP)

E-mail: borgerraadgiveren@kk.dk

Almindelig e-mail sendes ikke krypteret. Vi foreslår derfor, at du skriver sikkert til os (via Digital Post), hvis du sender oplysninger, som bør beskyttes, fx dit cpr-nr. eller oplysninger om private forhold.

Åbningstider

Mandag-fredag kl. 10-15 (eller efter aftale)
Onsdag dog lukket for telefonisk henvendelse.