Få oplyst, hvem der har adresse i din bolig

En beboerforespørgsel, som også kaldes en husejerattest, kan oplyse dig om navnene på de personer, der er registreret i en bolig, når du er ejer, administrator, bestyrelsesmedlem eller lejer.

Hvis du ikke selv bor i boligen

Som udlejer, administrator eller bestyrelsesmedlem, skal du

  1. Overføre 75 kroner (2024) eller 95 kroner (2025) til kontoen 0216 4069177506 (Danske Bank). Husk at skrive ”Husejerattest” i meddelelsesteksten.
  2. Sende os en anmodning om husejerattesten via Digital Post med dokumentation for at du er berettiget til at få attesten, fx skøde eller referat fra seneste generalforsamling, samt kvittering for overførsel af de 75 kroner (2024) eller 95 kroner (2025).

Send anmodning om husejerattesten via Digital Post (borger)

Send anmodning om husejerattest via Digital Post på virk.dk (virksomhed)

Hvis du selv bor i boligen

For at få oplyst, hvem der har adresse i din bolig, kan du bestille tid til Borgerservice.

Bestil tid til Borgerservice

Medbring følgende til Borgerservice:

  • Dokumentation for, at du ejer eller lejer boligen, fx skøde, andelsbevis, købskontrakt eller lejekontrakt
  • Pas, kørekort, sundhedskort eller original navne-, dåbs-, fødsels- eller personattest.
  • 75 kroner (2024) eller 95 kroner (2025) til at betale for attesten.

Du får husejerattesten med det samme.

Bestil en personattest (borger.dk)

Du kan afmelde en person fra din adresse

Er der en person registreret på din adresse, som ikke bor der, kan du bede Folkeregisteret om at fjerne personen.

Kontakt

Københavns Borgerservice

Telefontider

Mandag

08:00 - 16:00

Tirsdag

08:00 - 16:00

Onsdag

08:00 - 16:00

Torsdag

08:00 - 17:00

Fredag

08:00 - 15:00