Nem Affaldsservice
Hvem kan bruge Nem Affaldsservice?
Nem Affaldsservice bruges typisk af husejere og affaldsansvarlige i boligforeninger. Affaldsansvarlige kan blandt andre være viceværter, medlemmer af gårdlav samt grundejere.
Alle borgere kan bruge Nem Affaldsservice til at se tømmekalender og driftsbeskeder fra Københavns Kommune. Men kun affaldsansvarlige kan skrive beskeder og foretage bestillinger.
Virksomheder kan også bruge Nem Affaldsservice til at skrive besked til kommunen samt tilmelde og framelde sig kommunale indsamlingsordninger.
Hvordan bruger jeg Nem Affaldsservice?
I Nem Affaldsservice starter du med at indtaste adresse eller ejendomsnummer. Herefter får du forskellige muligheder:
- Overblik over dine affaldsordninger samt dato for næste tømning
- Bestillinger
- Besked til kommunen
- Tømmekalender
- Tilmelding til SMS-service
- Oversigt over økonomi, hvor du kan se affaldsgebyrer
- Mulighed for at tilmelde eventuel erhvervsaffald
Information om affald til husejere og affaldsansvarlige
Bor du i lejlighed?
Når du bor i en etageejendom, en haveforening eller en boligforening med fx rækkehuse, har I som regel en affaldsansvarlig. Det er den affaldsansvarlige, som foretager bestillinger og skriver og modtager beskeder på jeres vegne:
- Hvis affaldet ikke er blevet tømt, skal den affaldsansvarlige kontakte kommunen.
- Hvis affaldsbeholderne er beskidte/lugter eller i stykker, skal den affaldsansvarlige bestille vask eller reparation.
- Hvis I skal have hentet fx stort indbo, stort elektronik og haveaffald, er det den affaldsansvarlige, som skal foretage bestillingen.
Har du spørgsmål til affald i jeres boligforening, så tag fat i jeres affaldsansvarlige.
Du kan finde mere information om affaldsordninger og affaldssortering på hjemmesiden affald.kk.dk:
Kontakt
Område for Affald og Ressourcer
Njalsgade 13
Telefontider
09:00 - 16:00
09:00 - 16:00
09:00 - 16:00
09:00 - 16:00
09:00 - 16:00