Hvem skal du klage til
Hvis du har fået noget på skrift, kan du finde kontaktoplysninger og klagevejledning i brevet eller e-mailen. Hvis du har været til møde, kender du adressen.
Du kan desuden finde kontaktoplysninger på kommunes afdelinger på kontaktsiden eller ringe til Borgerservice på 33 66 33 66 og få hjælp til at finde frem til den rette forvaltning eller afdeling.
Hvis du vil klage over kommunen, kan du gøre det sikkert og nemt via Digital Post. Sørg for at sende klagen til den rette forvaltning.
Er du i tvivl om, hvilken forvaltning du skal klage til, kan du læse mere om, hvilke klager de enkelte forvaltninger behandler.
Send din klage via Digital Post
Vis alle
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen tager sig bl.a. af klager vedrørende:
- Beskæftigelsestilbud til ledige
- Delpension
- Fleksjob og løntilskud
- Fleksydelse
- Kontanthjælp, uddannelseshjælp og revalidering
- Personlig assistance
- Seniorjob
- Sygedagpenge
- Midlertidig indkvartering af flygtninge
Send klage til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen via Digital Post
Borgerservice
Send klage til Borgerservice via Digital Post:
Børne- og Ungdomsforvaltningen
Børne- og Ungdomsforvaltningen tager sig bl.a. af klager vedrørende:
- Børnepasning
- Børn med særlige behov (specialundervisning og specialinstitutioner)
- Fritidstilbud (fritidshjem, fritidsklub og UngeVærk (tidligere ungdomsklub)
- Skolevalg
Send klage til Børne- og Ungdomsforvaltningen via Digital Post
Har du allerede sendt en klage og er du utilfreds med behandlingen af den? Så kan du kontakte BUFs centrale klageenhed.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen tager sig bl.a. af klager vedrørende:
- Alkoholbevillinger (Bevillingsnævnet)
- Bestyrergodkendelser (Bevillingsnævnet)
- Fraflytninger (Beboerklagenævnet)
- Husordensager (Beboerklagenævnet)
- Nattilladelser (Bevillingsnævnet)
- Varme- og vandregnskaber (Beboerklagenævnet)
Send klage til Kultur- og Fritidsforvaltningen via Digital Post
Socialforvaltningen
Socialforvaltningen tager sig bl.a. af klager vedrørende:
- Behandling - genoptræning
- Beskyttet beskæftigelse
- Botilbud og midlertidige botilbud til hjemløse
- Børn og unge med handicap
- Enkeltydelser
- Hjemviste sager
- Hjælpemidler og forbrugsgoder
- Pasning af nærtstående
- Personlige tillæg
- Personlig hjælp, omsorg, pleje og økonomisk hjælp til voksne
- Socialpædagogisk friplads
- Supplerende hjælp til brøkpensionister
- Særlig støtte til børn og unge
Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Sundheds- og Omsorgsforvaltningen tager sig bl.a. af klager vedrørende:
- Aktivitetstilbud
- Befordring
- Bolig og midlertidige ophold
- Hjælpemidler, forbrugsgoder og boligindretning
- Pasning af døende
- Pasning af nærtstående med handicap eller alvorlig sygdom
- Personlig pleje og madservice
- Praktisk hjælp
- Sygepleje ifm. pasning af døende
- Træning
- Voksentandpleje
Send klage til Sundheds- og Omsorgsforvaltningen via Digital Post
Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen tager sig bl.a. af klager vedrørende:
- Affald
- Byggeri
- Parkering
- Skadesanmeldelser (som følge af fejl og mangler på en kommunal vej)
- Tryghedsvagter (beskriv hændelsen og oplys tid og sted)
Send klage til Teknik- og Miljøforvaltningen via Digital Post
Klag over kommunens afgørelser på natur- og miljøområdet hos Miljø- og Fødevareklagenævnet
Økonomiforvaltningen
Kontakt
Københavns Borgerservice
Telefontider
08:00 - 16:00
08:00 - 16:00
08:00 - 16:00
08:00 - 17:00
08:00 - 15:00