Den kommunale klageinstans for mobning

Som elev eller forælder kan du klage, hvis en skole eller et uddannelsessted ikke gør tilstrækkeligt for at forhindre mobning generelt eller for at standse konkrete mobbesituationer på skolen.

Klagen skal enten sendes direkte til skolen eller til den kommunale klageinstans for mobning.

Hvis du ønsker at sende klagen per mail, skal du logge ind med MitID for at skrive til den kommunale klageinstans for mobning. Det er nødvendigt, da klagen indeholder personfølsomme oplysninger.

Se her, hvad du skal oplyse, hvis du vil klage over mobning

Vi vil bede dig om at sende os følgende oplysninger:

Hvem indsender klagen?

  • Navn
  • Adresse, postnummer og by
  • E-mail
  • Telefonnummer
  • Din tilknytning til barnet (far, mor, værge eller andet)

Hvem drejer klagen sig om?

  • Barnets navn
  • CPR-nummer
  • Adresse, postnummer og by
  • Barnets alder og køn
  • Skolens navn og hvilken klasse barnet går i
  • Hvad klages der over?
  • Hvorfor vil du klage?
  • Har du informeret eller talt med skolen (leder, lærer eller andre)?
  • Har skolen gjort noget for at afhjælpe situationen?
  • Har du andre oplysninger, der kan være relevante?

Kontakt

Den kommunale klageinstans for mobning

Gyldenløvesgade 15

1600 København V

Telefontid

Vi kan kontaktes på telefon alle hverdage mellem 9.30 og 11.30, hvor en medarbejder vil modtage klagen.