Tilgængelighed på kk.dk
Som landets største kommune leverer Københavns Kommune service til mere end 500.000 borgere. Vi lægger derfor vægt på, at så mange borgere som overhovedet muligt har adgang til informationer og selvbetjeningsløsninger på kk.dk.
Tilgængelighed handler for os ikke kun om, at borgere med permanente og midlertidige funktionsnedsættelser kan bruge vores hjemmeside. For os handler det om, at funktionalitet og formidling på hjemmesiden møder borgernes behov og forudsætninger.
Det gør vi
I vores arbejde med at gøre Københavns Kommunes hjemmeside tilgængelig, fokuserer vi på:
- Uddannelse af vores webredaktører
- Udvikling og kravspecifikationer til it- og webprojekter
- Årlig gennemgang af vores hjemmesider
Som landets største kommune leverer Københavns Kommune service til mere end 500.000 borgere. Vi lægger derfor vægt på, at så mange borgere som overhovedet muligt har adgang til informationer og selvbetjeningsløsninger på kk.dk.
Uddannelse
Vi sikrer os, at alle webredaktører i kommunen ved, hvordan de producerer tilgængeligt indhold og god skriftlig formidling på nettet. For at få adgang til at redigere på kk.dk skal alle redaktører derfor på et kursus.
Kursets fokus er ikke bare på det praktiske arbejde med vores content management system, Drupal. Vi lægger også stor vægt på, hvordan redaktørerne kan sikre tilgængeligheden i funktionalitet og formidling på hjemmesiden.
Udvikling og kravspecifikation
Vi sikrer os, at al udvikling på hjemmesiden tager højde for tilgængelighedskravene. Derfor laver vi detaljerede kravspecifikationer til vores leverandører, som skal godkendes af vores systemejer, inden de sendes ud af huset.
Årlig gennemgang af vores hjemmesider
Vi sikrer os, at indholdet på hjemmesiden er opdateret, tilgængeligt og godt formidlet ved årligt at gennemgå vores sider og rette fejl og mangler.
Kontakt
Team Web
Borups Allé 177