Julestøtte
Økonomisk støtte til julearrangementer 2025
Det er igen i år muligt for organisationer og foreninger, der udfører frivilligt socialt arbejde, at søge om økonomisk støtte til at afholde julearrangementer i december 2025 for Socialforvaltningens målgrupper.
Ansøgningsrunden for julestøtten 2025 åbner snart
Ansøgningsrunden for økonomisk støtte til julearrangementer i 2025 er åben fra fredag den 21. marts 2025 kl. 12 frem til fredag den 2. maj 2025 kl. 12.
Ansøgninger modtaget efter fristen kommer ikke i betragtning.
Ansøgningsrunden for § 18-midler til brug i 2026 er åben i samme periode. Klik på linket til højre ”Ansøg om støtte til frivilligt socialt arbejde (§ 18)” for at læse mere herom.
Foreninger kan forvente svar på deres ansøgning i løbet af efteråret 2025.
Se hvilke spørgsmål, der bliver stillet i ansøgningsskemaet til julestøtte
Informationsmøder – mandag den 24. marts og mandag den 7. april 2024
Der afholdes både et online og et fysisk informationsmøde om støtte til afholdelse af julearrangementer i 2025 og ansøgning til § 18-midlerne til brug i 2026. På informationsmøderne kan du høre nærmere om kriterierne, ansøgningsprocessen og få besvaret eventuelle spørgsmål.
Det online informationsmøde afholdes mandag den 24. marts kl. 16-17 på Microsoft Teams. Du kan skrive til julestoette@kk.dk for at få fremsendt linket til mødet.
Det fysiske informationsmøde afholdes mandag den 7. april kl. 17-18 på Københavns Rådhus i Hovedkassen, som ligger i stueetagen i hjørnet ved Rådhuspladsen/Vester Voldgade. Deltagelse på det fysiske informationsmøde kræver ikke forudgående tilmelding.
Om julestøtten
Hvert år uddeler Socialudvalget midler til økonomisk at støtte julearrangementer for Socialforvaltningens målgrupper. Midlerne uddeles på baggrund af følgende kriterier fastsat af udvalget:
- Der gives støtte til frivillige, sociale foreninger og organisationer til at afholde julearrangementer for Socialforvaltningens målgrupper, hvor målgruppen af borgere berørt af udsatteproblematikker prioriteres.
- Tilskudsmidlerne fordeles med særligt øje for, at flest muligt får glæde af dem.
- Arrangementer, der afholdes juleaften, prioriteres.
- Modtagere af støtte er forpligtet til at aflægge særskilt regnskab for anvendelsen af det bevilligede beløb i året efter arrangementets afholdelse.
Der kan søges om økonomisk støtte til julearrangementer for de målgrupper, som Socialforvaltningen beskæftiger sig med. Ansøgere til julestøtten kan angive følgende målgrupper:
- Borgere berørt af udsatte-problematikker
- Borgere med handicap
- Borgere med psykiske lidelser
- Udsatte børn/unge og deres forældre
Om ansøgningsprocessen
Ansøgningsfristen er fredag den 2. maj 2025 kl. 12. Ansøgninger modtaget efter fristen tages ikke i betragtning.
Hvis en forening/organisation modtager en bevilling, sættes det bevilgede beløb ind på foreningens/organisationens NemKonto, når Socialforvaltningen har modtaget en udfyldt og underskrevet udbetalingsblanket.
Arrangører, der har modtaget støtte i 2024, men som ikke har afleveret regnskab for deres arrangement(er), vil som udgangspunkt ikke komme i betragtning til en ny bevilling.
Ansøgere, som ikke har tilbagebetalt tidligere bevilget julestøtte i de tilfælde, hvor forvaltningen har stillet krav herom, vil heller ikke komme i betragtning til at modtage ny støtte.
Enkeltpersoner og kommunale tilbud kan ikke søge om støtte.
Udbetaling af julestøttemidler
Ansøgere vil modtage et bevillings- eller afslagsbrev efter den politiske behandling. I bevillingsbrevet står der nærmere om udbetaling af midler, regnskabsaflæggelse m.m.
Hvis en forening får tildelt en bevilling, skal foreningen udfylde og indsende en udbetalingsblanket for at få udbetalt midlerne.
Udbetalingsblanket til julestøtte
Har du spørgsmål?
I Københavns Kommune kommunikerer vi sikkert for at beskytte dine data. Skriftlige henvendelser skal derfor som udgangspunkt ske gennem kontaktboksen her på siden.
Henvendelser bliver besvaret gennem foreningens CVR-nummer og kan derfor findes i den digitale postkasse, som hører til foreningens CVR-nummer. Når du kontakter os, skal du have foreningens MitID Erhverv klar. Henvendelser vil blive besvaret gennem foreningens CVR-nummer og kan derfor findes i den digitale postkasse (e-Boks), som hører til din forenings CVR-nummer.
Har du spørgsmål vedrørende regnskab, er du velkommen til at kontakte vores regnskabsansvarlige på 2475 0523.
Alle øvrige henvendelser kan ske til paragraf 18-sekretariatet på telefon 20 53 61 56 eller på mail til julestoette@kk.dk
Kontakt
Ansøgning om julestøtte via sikker post
Send din ansøgning til os via mail eller sikker post. Du er altid velkommen til at ringe, hvis du har spørgsmål.