For musikere eller bands
Der afsættes årligt ca. 500.000 kr. til betaling af honorar til musikarrangementer på Københavns Kommunes pleje- og aktivitetscentre. Pleje- og aktivitetscentrene har mulighed for at få betalt et antal musikerlønninger (svarende til den gældende minimumstarif) fordelt som klip.
Københavns Musikudvalg sammensætter en liste over musikere og bands fordelt på genre, som pleje- og aktivitetscentrene kan vælge fra.
Pleje- og aktivitetscentrene kan selv vælge, om de vil bruge det på flere koncerter med hver én musiker eller på én koncert med et band med to, tre eller fire medlemmer. Som udgangspunkt gælder ét klip til én musiker.
Ansøgningsrunde til musikerlisten for pleje- og aktivitetspuljen 2025
Ansøgningsrunden for at komme på musikerlisten i 2025 åbner torsdag den 15. august 2024, og sidste frist for at søge vil være den 15. september 2024.
For at søge om at komme på listen, skal der anvendes den digital ansøgningsblanket, som findes længere nede på denne side.
Betingelser for at søge om at komme på listen
Det er en betingelse for at søge, at:
- I spiller musik af professionel kvalitet.
- I selv kan medbringe udstyr, f.eks. instrumenter, højtalere, stativer m.m.
- I så vidt muligt kan holde koncerterne i dagtimerne.
Dette bør ansøgningen indeholde
I skal anvende den digitale ansøgningsblanket, som findes nederst på siden. (BEMÆRK: linket er kun aktivt i ansøgningsperioden).
Følgende bilag skal vedhæftes:
- CV for alle musikere (skal vedhæftes i PDF-format)
Behandling af ansøgningen
Ansøgninger behandles på Musikudvalgets møde den 27. november 2024, hvorefter ansøgere modtager besked om deres ansøgning.
Når I er kommet på listen
Plejehjemmet eller aktivitetscenteret kontakter jer direkte, hvorefter I aftaler, hvornår koncerten skal afholdes.
I skal selv medbringe udstyr m.m. til koncerterne.
Sådan får du udbetalt dit honorar
Efter koncerten skal I gøre to ting for at få udbetalt jeres honorar:
- Sammen med pleje- eller aktivitetscenteret skal I udfylde det indberetningsskema, som I finder på siden Pleje- og aktivitetscentre. Pleje- og aktivitetscenteret sørger herefter for at indsende indberetningen til Kenni Antonsen på aw5k@kk.dk.
- I skal indsende en faktura via www.virk.dk for arrangementet. Honoraret vil først blive udbetalt, når indberetningsskemaet og fakturaen er modtaget. Benyt EAN nummeret: 5798009781505 og personreferencen "AW5K" ved oprettelse af faktura.
Honorar svarer til DMFs minimumstarif der reguleres hvert år den 1. april. (minimumstariffen er fra 1. april 2024 - 31. marts 2025 på 2.403,17 kr.)
Kontakt
Sekretariat for Kunst og Historie
Sekretariat for Kunst og Historie
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Stormgade 20
Kenni Antonsen
Kenni Antonsen
Stormgade 20