Supplerende hjælp til din indkomst

Er du på nedsat tid, og får du en løn, der er mindre end din økonomiske hjælp, kan du måske få supplerende hjælp.

Hvad er supplerende hjælp?

Supplerende hjælp er en økonomisk hjælp, du kan få, hvis din indtægt ikke rækker til, at du kan forsørge dig selv og din familie.

Størrelsen af den supplerende hjælp kan variere fra måned til måned, alt efter hvor mange timer du arbejder.

Sådan søger du om supplerende hjælp

Hvis du ikke modtager økonomisk hjælp, skal du søge om det først. Så tager vi stilling til, hvilken form for økonomisk hjælp du har ret til.

Upload dokumentation (fx lønsedler eller opsigelse)

Send os din dokumentation via denne selvbetjeningsløsning.

Typiske spørgsmål om supplerende hjælp

Vis alle

Hvor meget får jeg i supplerende hjælp?

Når vi har behandlet din sag, kan du se din forventede udbetaling på borger.dk.

Sådan gør du

  • Gå ind på borger.dk.
  • Vælg "Mit Overblik", og log ind med MitID.
  • Vælg "Ydelser og gæld".

Hvornår får jeg udbetalt min supplerende hjælp?

Du får din supplerende hjælp udbetalt, cirka fem hverdage efter vi har modtaget dokumentation på din indtægt.

Jeg skal sende dokumentation på min indtægt, hvordan gør jeg?

  1. Tag et billede af dokumentationen, eller scan den ind.
  2. Det skal fremgå af dokumentationen, hvor mange timer du har arbejdet.
  3. Send dokumentationen til os digitalt via ovenstående selvbetjeningsløsning eller med posten. Du finder vores adresse nederst på siden under "Kontakt".

Dokumentation på din indtægt kan fx være din lønseddel.

Hvordan downloader jeg min lønseddel via min telefon?

Hvis du har en Iphone:

  1. Du finder din lønseddel i e-Boks.
  2. Tryk på de tre prikker øverst til højre.
  3. Vælg 'Gem i Arkiver'.
  4. Her vælger du enten en allerede eksisterende mappe eller opretter en ny mappe øverst til højre ved siden af 'Gem'.
  5. Når du har markeret den relevante mappe, trykker du på 'Gem'.
  6. Nu er dokumentet gemt på din telefon.
  7. Log på selvbetjeningsløsningen for supplerende hjælp og upload det.

Hvis du har en Android:

  1. Du finder din lønseddel i e-Boks.
  2. Tryk på de tre prikker øverst til højre.
  3. Vælg 'Udskriv'.
  4. Vælge printer - og under her vælger du 'Gem som PDF'.
  5. Tryk på 'Gem PDF ikonet'. Tryk på 'Gem'.
  6. Nu er dokumentet gemt på din telefon.
  7. Dokumentet bliver gemt i en mappe, der hedder 'Downloads/Hentede filer/Overførsler' på din enhed.
  8. Log på selvbetjeningsløsningen for supplerende hjælp og upload det.

Jeg får udbetalt under 2000 kr. i næste måned

Hvis din husstand har under 2000 kr. til rådighed efter skat, kan du skrive ”Under 2000 kr.” i emnelinjen, når du skriver til os via Digital Post. Du skriver til os via Digital Post ved at trykke på linket "Skriv sikkert til os" nederst på siden under "Kontakt".

Så rykker vi dig op i køen, og din supplerende hjælp vil som udgangspunkt være på din konto, senest 3 hverdage efter vi har modtaget dokumentation.

Dokumentation på din indtægt kan fx være din lønseddel.

Jeg har ingen indtægt næste måned

Hvis du allerede nu ved, at du eller din ægtefælle ikke får nogen indtægt i denne måned, så skriv til os, at du erklærer, at du i denne måned ikke modtager nogen indtægt. Så vil vi udbetale din supplerende hjælp til dig.

Hvis du også ved, at du heller ikke får anden indtægt i næste måned, så fortæl os det i samme besked.

Jeg har mistet mit arbejde

Hvis du mister det arbejde, som du modtager supplerende hjælp til, skal du:

1. Fortælle det til dit jobcenter:

2. Sende dokumentation på din opsigelse til os i Ydelsesservice. Du finder vores digitale postkasse nederst under "Kontakt".

Hvad kommer der til at ske nu?

Din situation afhænger af, hvordan du har mistet dit arbejde.

  • Hvis du er blevet opsagt af din arbejdsgiver, har du som udgangspunkt ret til at få økonomisk hjælp. Hvis du selv er skyld i, at du er blevet sagt op, kan din ydelse blive sat ned. Når vi har behandlet din sag, sender vi dig et brev om, hvad der kommer til at ske.
  • Hvis du har sagt op, kan din ydelse blive sat ned. Når vi har behandlet din sag, sender vi dig et brev om, hvad der kommer til at ske.

Kontakt

Ydelsesservice København (supplerende hjælp)

Telefontider

Mandag

10:00 - 12:00

Tirsdag

10:00 - 12:00

Onsdag

10:00 - 12:00

Torsdag

10:00 - 12:00

Fredag

10:00 - 12:00

Postadresse

Postboks 210

1502 København V