Indkøbsordning
Hvis du ikke selv kan gå ud og handle eller bestille dagligvarer på internettet, kan du blive visiteret til indkøbsordning.
Hvis du er bevilget Indkøbsordning, vil du hver uge blive ringet op af den indkøbsleverandør, du har valgt, og du vil her kunne bestille de dagligvarer, du har brug for. Efterfølgende vil du få leveret varerne på din bopæl.
I særlige tilfælde kan du få hjælp til at bestille dine dagligvarer ligesom indkøbsleverandøren kan sætte dine varer på plads, når de ankommer til din bolig. Dagligvarer leveres én gang om ugen i tidsrummet kl. 8.00- 18.00, og du vil på forhånd blive oplyst om, hvornår på dagen varerne kommer.
Praktiske oplysninger
Pris (2025)
Der er ingen egenbetaling, men du betaler selv for varerne.
Frit valg af leverandør
Du kan frit vælge, hvilke af de to private indkøbsleverandører du ønsker at bruge.
Find en oversigt over leverandører
Sagsbehandlingsfrister
Lovgivning: Serviceloven §83
Tidsfrist for afgørelse: Inden for 10 hverdage
Iværksættelse af indsats efter afgørelse: Inden for 1-2 uger
Ved akut behov sættes hjælpen i gang med det samme.
Læs mere om sagsbehandling i Københavns Kommune