Web- og intraredaktør til Kultur- og Fritidsforvaltningen
Søg jobbet
Har du lyst til at arbejde med Danmarks største kommunale website og intranet i en spændende og alsidig rolle? Har du mod på en redaktørrolle, hvor der er brug for stærke tekniske kompetencer og interesse for digital kommunikation? Kan du rådgive og supportere vores mange web- og intraredaktører i forvaltningen og samarbejde fleksibelt på tværs af Københavns Kommune med de andre forvaltningers web- og intraredaktører? Så læs videre her.
Om stillingen
Vores nye koordinerende web- og intraredaktør får det primære ansvar for, at den daglige drift af forvaltningens mange hjemmesider kører gnidningsfrit i samarbejde med vores mange lokale redaktører. Du får en central rolle i at sikre indholdet på vores platforme altid er opdateret, brugervenligt, tilgængeligt og let at navigere i. Du vil løse opgaven i et tæt samarbejde med de indholdsansvarlige både for web og intranettet, og du har rig mulighed for at planlægge, hvordan opgaverne løses bedst.
Dine primære opgaver
- Rådgivning og support til redaktører om indhold, placeringer, webtilgængelighed mv.
- Koordinering og kvalitetssikring af indhold, herunder utilgængelige links og stavefejl
- Indholdsredaktør for afdelinger, der ikke har en redaktør
- Bearbejdning og udtræk af statistik og data fra Siteimprove, support til brugere og formidling til redaktører og datarapport
- Deltagelse i kommunens koordinerende web- og intraforum og tværgående arbejdsgrupper
- Tæt samarbejde med forvaltningens webredaktører og redaktionsansvarlig for intranettet
- Ad hoc-opgaver som tildeling af rettigheder, fejlmeldinger til Koncern IT, opdateringer af tilgængelighedserklæringer mv.
Er det dig?
Du har en relevant videregående kommunikationsuddannelse, fx cand.it eller kommunikationsuddannelse med fokus på digitale medier. Du skal have en naturlig forståelse og faglig interesse for brugervenlighed, webudvikling og webtilgængelighed. Derudover skal du sikre, at vores indhold er i øjenhøjde med borgerne og fremstår sprogligt korrekt.
Vi forventer, at du
- har en struktureret og detaljeorienteret tilgang til arbejdet med hjemmesider, og du går glad hjem, når du har et godt overblik over næste dags opgaver
- går op i at rådgive om brugeroptimeret indhold, både ift. webtilgængelighed og SEO
- har et grundlæggende kendskab til at arbejde med content management systemer og må særligt gerne have erfaring med Drupal
- er serviceminded, når du skal rådgive ledere og kollegaer om web og intranettets mange muligheder og funktioner
- har gode samarbejdsevner og gerne erfaring med at arbejde på tværs i store organisationer om udvikling og drift af web og intranet
- har det godt med at arbejde meget selvstændigt og er god til at planlægge og prioritere dine opgaver
- har minimum tre års erfaring fra en lignende stilling
Hos os får du mulighed for at arbejde i et inspirerende fagligt miljø, hvor der er plads til udvikling. Du kommer til at indgå i teamet i Kommunikation, der arbejder med vores øvrige kanaler, primært Brug Byen, nyhedsbreve, SoMe og infoskærme.
Om os
Vi er kommunikationsafdeling for Kultur- og Fritidsforvaltningen, der består af 10 bydele og over 100 huse fordelt i hele byen: Biblioteker, kulturhuse, spillesteder og idrætsanlæg. Vores fornemmeste opgave i Kommunikation er, at københavnerne kender til og bruger vores mange tilbud og huse. Intranettet er organisatorisk placeret i Center for økonomi, digitalisering og organisation, og på den opgave refererer du til kontorchef for Organisation.
Du bliver en del af kommunikationsafdelingen med 15 gode kollegaer, der alle arbejder dedikeret med kommunikation og markedsføring, og hvor vi har en meget bred samarbejdsflade til hele organisationen Vi kan godt lide hinanden og vores arbejdsopgaver, og vi har et stærkt fagligt miljø med daglig sparring og godt humør.
Løn- og ansættelsesvilkår
Vi tilbyder løn- og ansættelsesforhold efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst.
Stillingen ønskes besat den 1. marts 2025. Vi indhenter reference i forbindelse med ansættelsen
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, så ring til web- og kommunikationskonsulent Edith Wessel på 24 89 47 00 eller kommunikationschef Ulla Hovgaard Ramlau på 40 45 33 69.
Søg via linket senest søndag den 5. januar 2025
Vi holder første samtaler i uge 3 og anden samtaler i uge 4. Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København - og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.