Visitatorer (sygeplejerske, fysio- eller ergoterapeut) til Visitation for Sundhed og Omsorg i Områdevisitation Syd i Københavns Kommune
Vil du være en del af en spændende udvikling af myndighedsområdet i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune? Og vil du være med til at sikre, at alle borgere får den rette hjælp på det rette tidspunkt i sammenhængende og koordinerede forløb? Vi søger tre erfarne visitatorer til Områdevisitation Syd i afdeling Visitation for Sundhed og Omsorg, som har en bydækkende funktion.
Vi har to kollegaer, der går på pension og en kollega, der går på barsel, og derfor har vi brug for to erfarne visitatorer til faste stillinger på 37 timer ugentligt og en visitator til et barselsvikariat på 37 timer ugentligt i ca. et år med mulighed for at søge om fastansættelse efter vikariatets ophør.
Alle tre stillinger er med start pr. 1. april 2025 eller hurtigst muligt. Vi søger visitatorer, der har et bredt kendskab til myndighed og gerne en person med erfaring fra Københavns Kommune.
Stillingerne er administrative, hvilket betyder, at visitator ikke foretager visitationsbesøg i borgers hjem.
Visitation for Sundhed og Omsorg (VSO) er indgangen til myndigheden for alle borgere og pårørende, der har behov for service- og eller sundhedslovs ydelser, og som søger generel rådgivning og vejledning om kommunens øvrige tilbud.
VSO er ansvarlig for oprettelse af ansøgninger, der behandles af visitatorer i vores visitationsenheder Udredning og rehabilitering og Støtte og koordinering og kan, hvor det er nødvendigt, igangsætte akut hjælp hos borgerne.
Dine nærmeste kollegaer vil være både visitatorer, det administrative team og kollegaer i udskrivning og pladsanvisning.
De primære arbejdsopgaver vil være
- at yde råd og vejledning vedr. tilbud i Københavns Kommune
- at behandle telefoniske henvendelser og sagsbehandle administrativt
- at behandle indkomne skriftlige henvendelser og digitale ansøgninger samt svare på forespørgsler
- at screene borgerne og vurdere behov for iværksættelse af akut hjælp
- at tage imod ansøgninger og oprette henvendelser til rette afdeling
- administrativ sagsbehandling af § 122, vejledning af § 119, ekstern kommunikation, sagsbehandling af ældreboliger fra kommuner udenfor København
For at lykkes i stillingen, forventer vi, at du
- har indgående kendskab til det kommunale myndighedsområde
- har gode kommunikationsevner – både mundtligt og skriftligt, da du får en stor kontaktflade med mange forskellige samarbejdspartnere
- evner at gå ind i svære samtaler og kan rumme mennesker i krise
- er handlekraftig og beslutningskompetent
- er kyndig bruger af IT og gerne med kendskab til omsorgssystemet Cura
- kan navigere i en travl hverdag og være fleksibel ift. at håndtere mange forskellige opgaver samt at kunne holde fokus på opgaven
- har en anerkendende tilgang til vores borgere og pårørende, dine kollegaer og øvrige samarbejdspartnere
- har øje for helheder med udgangspunkt i borgers og pårørendes ønsker og behov
- bidrager til et godt arbejdsmiljø og arbejdsfællesskab
- løbende reflekterer over egen praksis og ønsker at udvikle dine personlige og faglige kompetencer
- er åben for sparring med dine kollegaer, idet vi har fokus på vidensdeling og kollegial sparring i vores visitationspraksis, der er præget af stor kompleksitet
Du bliver en del af en arbejdsplads
- med stor selvstændighed i forhold til opgaveløsning
- med faglig sparring med kollegaer og din nærmeste leder
- med flekstid og mulighed for at arbejde hjemmefra, indenfor rammerne for fleksibel arbejdstid
- med et godt og stærkt arbejdsmiljø, som er baseret på høj faglighed, respekt for hinanden og hjælpsomhed
- i udvikling, hvor du inspireres og udfordres i dit daglige virke
- hvor tværfaglighed er afgørende for myndighedsopgaven
- med et godt kollegialt og socialt fællesskab
Ansættelsesvilkår
Stillingerne er på 37 timer ugentligt, og arbejdstiden er fordelt på hverdage i dagtimerne.
Områdevisitation Syd har adresse på Krumtappen 2, plan 4, blok 1, 2500 Valby.
Stillingerne er til besættelse pr. 1. april 2025 eller hurtigst muligt.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.
Yderligere oplysninger
Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Ingrid Veng-Christensen på 28 55 94 07. Her kan du læse mere om Sundheds – og Omsorgsforvaltningen.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV.
Søg via linket senest søndag den 2. februar 2025
Samtaler forventes afholdt i uge 8.
Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.kk.dk.