Visitator (ergoterapeut, fysioterapeut eller sygeplejerske) til Udskrivning og Anvisning, Visitation Syd

Søg jobbet

Pleje
Sagsbehandling
Fuldtid
Fastansættelse

Er du visitator og har en baggrund som ergoterapeut, fysioterapeut eller sygeplejerske, og har du lyst til at være med til at kvalitetssikre hjemtagningen af færdigbehandlede borgere fra hospital til kommune?

Til vores udskrivningsafdeling søges en medarbejder, gerne med visitatorbaggrund og en af ovenstående professionsuddannelser, til at varetage udskrivelse af alle København Kommunes borgere +65 fra hospitalerne i Region Hovedstaden. Borgere udskrives som udgangspunkt til eget hjem, men ca. 10% udskrives til et døgnophold på en af kommunens midlertidige pladser.

Stillingen er placeret i afdelingen ”Udskrivning og Anvisning” med i alt 21 medarbejdere, som du vil have et tæt samarbejde med. Udover udskrivningsteamet består afdelingen også af vores tre anvisninger; Anvisning til Midlertidige Døgnophold, Anvisning til Plejeboliger og Anvisning til Demensboliger.  

Fysisk er arbejdspladsen beliggende i Valby, Områdevisitationen Syd.

Hjemtagningen af færdigbehandlede borgere fra hospitalerne har stor politisk og ledelsesmæssig bevågenhed. Der er stort fokus på sammenhængende borgerforløb, og der arbejdes desuden på de gode samarbejdsformer med hospitalerne.

Dine arbejdsopgaver

  • vurdere PFP’er fra Regionens hospitaler
  • vurdere om borgere kan komme hjem eller er kandidat til et midlertidigt døgnophold
  • kontakt til hospitalsafdelingerne omkring borgere og planlægning af udskrivelse
  • sende afgørelsesbreve til borgere ved bevilling af ophold
  • bestille APV redskaber ved udskrivelse til hjemmet
  • iværksætte hjemmepleje/hjemmesygepleje/indkøbsordning ved behov i forbindelse med udskrivelse
  • telefonisk kontakt til borgere og pårørende
  • kontakt til eksterne samarbejdspartnere; HMC, hjemmepleje, hjemmesygepleje
  • kontakt til interne samarbejdspartnere; visitatorer i øvrige afdelinger i Områdevisitationen

Vi forventer, at du

  • er en fagligt velfunderet, gerne med visitatorerfaring
  • har gode kommunikative evner pr. telefon
  • har erfaring med administrative opgaver og trives med dette
  • har kendskab til de to sektorers rammer og vilkår, herunder kommunikationsaftalen
  • har lyst til at være med til at videreudvikle på ”den gode udskrivelse” sammen med dygtige kollegaer
  • har gode samarbejdsevner

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast stilling på 37 timer om ugen og er til besættelse 1. oktober 2024 eller snarest muligt derefter. 

Ansættelse sker efter gældende overenskomst.

Mere information
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Trine Sand på 2113 7153.

Søg via linket senest tirsdag den 10. september 2024
Der indkaldes løbende til samtaler.

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.dk