Vielseskontoret på Rådhuset søger en ny kollega med et stærkt administrativt gen

Søg jobbet

Politik og administration
Sagsbehandling
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Er du den der er med til at gøre brudepars specielle dag til noget helt særligt? Og kan du lide at give brudepar en nærværende og inspirerende vielse? Hvis du også er kendt for at være en dygtig sagsbehandler, så vil vi gerne høre fra dig.

Om Vielseskontoret
På Vielseskontoret i Københavns Kommune er vores ambition at gøre brudepars ønsker mulige. Vi har ansvar for at forberede og afvikle vielser for både danske og internationale par. Derudover arrangerer vi særlige oplevelser som ”Vie i det fri” og vielser på steder af særlig betydning for parret. Vi foretager ca. 7.000 vielser årligt.

Om os
Vi er 15 ansatte i vores afdeling og består af forskellige kompetencer og erfaringer, som alle bidrager til vores mange forskellige opgaver. Derudover samarbejder vi med kollegaer på rådhuset og andre myndigheder.

Din hverdag på Vielseskontoret
Hverdagen på Vielseskontoret er alsidig. Dine opgaver er varierende og du vil i vores rådhusoplysning vejlede kommende brudepar om forestående vielse, booke guidede ture på Rådhuset samt rådgive om oplevelser i København til byens gæster og sælge merchandise. Derudover vil du også komme til at behandle indkommende ægteskabserklæringer, forberedelser til vielser og forskellige informationsopgaver.

På sigt håber vi på, at du har lyst til at prøve kræfter med opgaverne i Bryllupssalen. Det er vigtigste er at du trives med rutineprægede administrative sagsbehandlingsopgaver.

Senere – vil du I rollen som giftefoged være med til at give brudeparret en uforglemmelig oplevelse på Københavns Rådhus og ude i byen. Det kræver en naturlig imødekommenhed, nærvær og positiv tilgang til de mennesker, som du står overfor.

Derudover har vi ansvaret for at møde Rådhusets gæster på en imødekommende og professionel måde. Vi har gæster som kommer fra hele verden, gode sproglige og skriftlige kompetencer på dansk og engelsk er derfor en nødvendighed.

Sådan får du succes i stillingen
Du har et naturligt højt humør, og tager positivt imod de opgaver du står overfor.

Vi værdsætter faglighed og forskellighed. Vi bruger derfor meget tid på at sparre og udvikle erfaringer sammen, fordi vi tror vi på, at vi på den måde bliver fortsat bedre til vores job. Vores hverdag er præget af, at tingene går stærkt. Det håndterer vi ved at støtte hinanden og grine sammen.

Du har gode samarbejds- og kommunikationsevner, som du aktivt bruger i relation til både kollegaer og eksterne samarbejdspartnere. For os betyder det, at du kan tale med alle typer mennesker fra hele verden og møder dem med respekt og ligeværd.

Det er en forventning, at du

  • Har en relevant uddannelse fx er profession bachelor, gerne med en overbygning. 
  • Har min. 1-2 års erfaring med sagsbehandling og sætter en ære i at have en god administrativ praksis.
  • På sigt har lyst til andre opgaver fx foretage vielser og betjene rådhusets gæster.
  • Taler ubesværet dansk og engelsk, men kan også gerne andre sprog.
  • Gode skriftlige kommunikationsevner.
  • Tager ansvar for dine opgaver og hjælper dine kollegaer, når behovet er ekstra stort.
  • Har lyst til et job med både fordybelse, men også lyst til stor fleksibilitet – også mht. arbejdstid.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst (HK). Arbejdsstedet er Københavns Rådhus med udsigt over Rådhuspladsen.
Stillingen er på 37 timer ugentligt og oftest mandag til fredag fra ca. kl. 8:45-16:00. Vi forventer dog, at du arbejder mindst 8 lørdage hvert år, gerne mere om sommeren.

Vi ønsker stillingen besat snarest muligt

Mere information
Hvis du har spørgsmål til stillingen, der ikke er besvaret her i opslaget, kan du henvende dig til driftskoordinator Anja Ramløse på 21 76 17 07.

Søg via linket senest fredag den 1. november 2024
Vi afholder samtaler i ugerne 46 og 47.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.