Vi søger tryghedsvagter, der vil være med til at sikre ordentlighed og hensyntagen i Københavns natteliv
Vi søger tryghedsvagter, der har lyst til at bidrage til en tryg og ordentlig adfærd i nattelivets offentlige områder.
Tryghedsvagterne varetager en omsorgsfuld rolle i det offentlige rum og træder til der, hvor der opstår ordensproblemer og gener fra byens festligheder. Tryghedsvagterne bevæger sig primært rundt på Nørrebro og i Indre By. Som tryghedsvagt bliver du del af en politisk vedtaget 3-årig forsøgsordning fra 2024-2026, der skal bidrage til at opretholde og sikre, at nattelivet er godt og trygt at færdes i for byens gæster og beboere.
Tryghedsvagterne arbejder respektfuldt, imødekommende og dialogorienteret. I indgår i et samarbejde med andre aktører i det københavnske natteliv som Politiet, støjvagter, natteværter, dørmænd og nattelivsbranchen i øvrigt.
Om jobbet som tryghedsvagt
Du vil blive klædt på til opgaven gennem uddannelse og oplæring, som ruster dig til at håndtere forskelligartede situationer, som alle kræver din tilstedeværelse og håndtering.
Sammen med dine kollegaer er du med til at håndhæve kommunens ordensregler, og du bidrager til en respektfuld adfærd i nattelivet. For at lykkes i rollen som tryghedsvagt, er det vigtigt, at du kan se dig selv som en del af et team, der gennem synlighed og dialog understøtter og sikrer trygheden i Københavns natteliv.
Tryghedsvagterne arbejder altid i par. Hovedopgaven består i at rundere gaden, håndtere hændelser, nedtrappe konflikter, give en hjælpende hånd og henstille til, at der tages hensyn til omgivelserne i nattelivet. Arbejdstiden ligger primært onsdag til lørdag. Vagterne er på otte timer og ligger fra kl. 18.00-02.00 eller 20.00-04.00.
Hvem er du?
Du kan se dig selv i en tryghedsskabende og dialogorienteret rolle, hvorigennem du bidrager til et trygt og balanceret natteliv.
Som person er du rolig, nærværende og respektfuld. Du aflæser let sociale situationer og kan dialogbaseret sætte ind overfor dem, der forstyrrer den offentlige orden og derigennem gøre det mere trygt for nattens gæster.
Med din synlige tilstedeværelse nedtrapper du konflikter, samtidig holder du hovedet koldt i tilspidsede situationer og tilkalder Københavns Politi, hvis det vurderes nødvendigt.
Du har stærke samarbejdsevner og møder alle mennesker i øjenhøjde.
Du er øjnene om natten og dokumenterer hændelser og indsamler data, der kan danne grundlag for udviklingen af initiativer i nattelivet.
Det er en fordel, hvis du har en vagtuddannelse. Ved din ansættelse skal du tage og gennemføre et 10-dages tryghedsvagtskursus på fuld tid. Disse ligger i dagtimerne og gennemførsel og derefter godkendelse af Politi er en forudsætning for at kunne påtage opgaven som tryghedsvagt. Der vil derfor i forbindelse med ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår vil blive i henhold til overenskomst for teknisk service indgået mellem FOA og KL og efter forhandling med den faglige organisation.
Vi mangler både fastansatte medarbejdere på 8-32 timer ugentligt, men også tilkaldevikarer, som kan træde til særligt i perioden maj-september.
Vi ønsker stillingerne besat senest midt marts 2025, hvor der er tryghedsvagtskursus i Glostrup.
Yderligere information
Du bliver en del af enheden Udeservering og Støj i Teknik- og Miljøforvaltningen, Københavns Kommune og vil indgå i et større team, der sammen håndterer tryghedsskabende problematikker, støj og gener fra udeservering og nattelivet.
Hvis du vil vide mere om stillingen som tryghedsvagt, er du meget velkommen til at kontakte enhedschef Sine N. Jochumsen på 24 52 43 05.
Vi anvender blind rekruttering som en del af vores udvælgelsesproces. Dette betyder, at vi fjerner identitetsmarkører som køn, alder og etnicitet inden ansættelsesudvalget ser din ansøgning. Vi anvender denne model for at sikre, at udvælgelsen af kandidater baseres på kompetencer og kvalifikationer. Vi opfordrer alle uanset køn, seksualitet og nationalitet til at søge stillingen.
Søg via linket senest søndag den 12. januar 2025
Vi forventer at afholde samtaler i uge 3.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.