Vi er i rivende udvikling, hvorfor vi søger 1-3 erfarne projektledere og forandringsledere til implementering og udvikling af fremtidens arbejdspladser i Københavns Kommune
Søg jobbet
Erfarne projektledere og forandringsledere med interesse for morgendagens arbejdsplads og arealoptimering søges til Københavns Ejendomme i enheden Effektive m2 i Københavns Kommune.
Om enheden
Enheden Effektive Kvadratmeter er placeret i Center for Ejendomsforvaltning i Københavns Ejendomme (KEJD). Enheden er forholdsvis nyetableret, fungerer som en indtægtsdækket projektorganisation og under fortsat udvikling.
Hos os får du indflydelse på en vigtig udviklingsdagsorden i Københavns Kommune. Du bliver en del af et tværfagligt fællesskab, som består af medarbejdere, der jonglerer med projektledelse, indretning, wayfinding, indkøb, lagerstyring, forandringsledelse og kommunikation, foruden entrepriserådgivning.
Vi er med til at sikre en attraktiv indretning af kommunens arealer, og vores opgave er bl.a. at rådgive og understøtte forvaltningerne i indretning og udnyttelse af deres lejemål, så arealerne udnyttes optimalt. Dette sker gennem kortlægning af de indretningsmæssige muligheder med fokus på effektiv kvadratmeterudnyttelse og bedst mulig understøttelse af de aktiviteter, der foregår i bygningerne.
Vi har projekter i sigte, der skal gennemføre arealoptimering og ny indretning for flere hundrede medarbejdere i flere af Københavns Kommunes syv forvaltninger.
Arbejdsopgaver
Som projekt- eller forandringsleder hos os skal du lede projekter og projektteams, herunder
- facilitere styre- og projektgruppemøder med udarbejdelse af dagsordener, notater, oplæg og indstillinger til styregrupper og arbejdsgrupper m.m.
- sikre gejst og godt tværfagligt kollegaskab i projektgruppen
- sikre overholdelse af deadlines og kvalitet af leverancer i en politisk styret organisation
- styre projektøkonomi
- bidrage til at vi løbende udvikler arbejdsmetoder og projektmaterialer baseret på læring i projekterne
Du skal herudover gennemføre forandringsledelsesopgaver i projekter i samarbejde med kunden og sikre at brugerne får deres behov bedst muligt opfyldt både under og efter implementering, herunder
- bidrage til bedst mulig trivsel for brugerne i samarbejde med kunden
- planlægge og gennemføre behovsafdækning
- planlægge og gennemføre workshops og andre aktiviteter, der inddrager brugerne
- bidrage til at vi løbende udvikler arbejdsmetoder og projektmaterialer baseret på læring i projekterne
Yderligere opgaver vil være at
- sikre indsamling og formidling af relevant data
- gennemføre analyser og opdyrke nye projekter
- udvikle cases til fremtidige effektiviseringer i Københavns Kommune og forberede dem til politiske beslutningsforslag
Vi tilbyder
Vi tilbyder en arbejdsplads med en høj udviklingskadence, hvor der er rig mulighed for at tage ansvar og prøve kræfter med vigtige projekter i Københavns Ejendomme. Hos os får du stor indflydelse på, og er med til at forme indholdet i jobbet, og vi har stort fokus på udvikling, sparring og tillidsbaseret ledelse. Du vil blive en del af et stærkt fagligt miljø bestående af dygtige og dynamiske kolleger, der arbejder med opgaver på tværs af både kommunens forvaltninger og kommunens ejendomme rundt i byen. Vi tilbyder desuden fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden med mulighed for god balance mellem arbejdsliv og privatliv, herunder også mulighed for hjemmearbejde.
Faglige og personlige kvalifikationer
Vi søger dig, der har fokus på kundeperspektivet og kan sikre det gode samarbejde med aktører på mange niveauer. Du formår at skabe følgeskab og kan bevare overblikket med sans for såvel de politiske og praktiske aspekter i opgaveløsningen. Har du viden om og interesse for strategisk arbejde med optimering af brugen af bygninger, så er det en stor fordel.
En stor del af vores arbejde handler om at forandre de fysiske rammer, så indretningen understøtter det daglige arbejde, hvorfor erfaring med forandringsledelse vil være et stort plus.
Vi forestiller os, afhængig af din profil, at du
- som projektleder kan skabe resultater og har solid erfaring med at omsætte projektmodeller til resultater
- har sans for at løse komplekse projekter, hvor der løbende opstår nye opgavetyper og kan lide at arbejde med en bred vifte af opgaver
- har erfaring med processer i større politiske organisationer og har et godt blik for, hvordan du afdækker og modner interessentperspektiver til fælles beslutninger
- som forandringsleder har et skarpt blik for at facilitere og drive processer og workshops, der kan inddrage ledere og medarbejdere i forandringen og udviklingen af indretningsløsninger i kommunens ejendomme
- er nysgerrig i forhold til designprocesser og det at udvikle og indrette rum
- har sans for hurtigt at sætte dig ind i en opgave og udarbejde løsningsforslag
- er god til at bevare overblikket og kan håndtere flere sideløbende projekter
- er tilpas detaljeorienteret og følger dine opgaver til dørs
- kan styre og rapportere på projektøkonomi
- evner at samarbejde med mange forskellige faggrupper
- kan formulere dig på dansk, både mundtligt og skriftligt
Du skal ikke kunne alle ting på en gang, men du skal være tydelig om dine styrker. Det er dog et krav, at du har erfaring med projektledelse eller forandringsledelse og en fordel, hvis det er relateret til indretningsprocesser, herunder fx koordinering af leverancer mellem indretningsarkitekter, wayfinding-designere og slutbrugere.
Angiv gerne i din ansøgning, om din profil har en hovedvægt til enten rollen som projektleder eller forandringsleder, eller om du mestrer begge roller.
Vi forventer, at du har mindst tre til fem års erfaring fra en projektorganisation og en uddannelsesbaggrund, som du kan se, vil passe ind i løsningen af vores opgaver. Mest af alt lægger vi vægt på ildhu, erfaring og lyst til at arbejde i et tværfagligt fællesskab.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.
Du har flextid og betalt frokostpause i ansættelsen. Stillingerne er fastansættelse på 37 timer pr. uge og er med tiltrædelse snarest muligt og senest 1. februar 2025.
Arbejdspladsen er på Borups Alle 177, 2400 København NV.
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du er velkommen til at kontakte teamleder Stine Kofoed Frederiksen på 24 79 41 75.
Søg via linket senest søndag den 8. december 2024
Vi forventer at afholde samtaler i uge 50-51.
Københavns Ejendomme
Københavns Ejendomme har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje. Vores ca. 1.800 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m2.
Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold frigør vi ressourcer til, at vores 58.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Alt det gør vi ud fra bedste aktuel viden og i tæt samspil med kunder, leverandører og samarbejdspartnere ud fra devisen: Det skal være nemt, effektivt og bæredygtigt. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk