Ungeområdet søger hjemmevejleder til gruppeindsatser for voksne med autisme

Søg jobbet

Pædagogik
Fuldtid
Fastansættelse

Er du en fagligt stærk pædagog, der motiveres af at arbejde i et miljø, hvor høj faglighed og refleksion er i centrum? Vil du være med til at drive og udvikle gruppeindsatser for voksne borgere med autisme i et team, hvor videnskabelige perspektiver og teori bruges aktivt til at styrke praksis?

Hvis du trives med at dele din faglighed, udfordre dine pædagogiske metoder og udvikle nye tilgange i samspil med både peers og borgere, så kan vi være det rette match for dig!

Vi søger en sød og dynamisk kollega, der vil være med til at skabe lokale forandringer.

Vi har nemlig fået mulighed for at udvide og styrke vores gruppebaserede tilbud til voksne borgere med autisme, som bliver fuldt implementeret i 2025 – og derfor mangler vi måske netop dig!

Om gruppeindsatserne
Gruppeindsatserne fungerer som sociale øverum, hvor der fokuseres på vigtige områder sammen med borgerne såsom selvforståelse, ADL-træning, struktur og hverdag, social færdighedstræning samt introduktion til civilsamfundsbaserede tilbud. Grupperne planlægges til at køre på faste ugentlige dage. Grupperne foregår både fysisk og online, og indsatsen tilpasses løbende til borgerens behov.

Det er i rammen af støtte efter SEL. § 85 der leveres gruppestøtte. Vi er optagede af, at den enkelte borger får den rette indsats, der matcher borgerens behov. Vi er fokuserede på at levere den optimale indsats og tror på, at deltagelse i gruppeaktiviteter og nye sociale sammenhænge kan åbne nye perspektiver og forbedre borgernes situationer, hvilket vil have en positiv indvirkning på deres personlige udvikling.

Samtidig er vi i gang med at udvikle ny Peer-to-peer-indsats, hvor peers vil bidrage til både gruppebaseret støtte og individuelle samtaler til borgere med autisme. Du vil derfor komme til at arbejde tæt sammen med vores Peer-koordinator, to lønnede peers samt et team af frivillige peers. Du faciliterer gruppeindsatserne sammen med en ansat peer. Samtidig vil der være løbende vagter i Åben Vejledning samt individuelle samtaler med borgerne.

Om stillingen

Din rolle, som ansat i gruppeindsatser, indebærer en bred vifte af opgaver, herunder:

  • At skabe og drive gruppetilbud for voksne borgere, hvor borgerne kan udvikle sociale og personlige færdigheder
  • At skabe mening, sammenhæng og fremdrift i forløbene med borgerne og sikre, at støtte i gruppe og tilbuddet hjælper borgerne i retning af øget livsmestring
  • At gøre din viden tilgængelig for kollegaer og hele organisationen
  • Udvikling af metoder og tilgange til løbende udvikling af tilbuddet for voksne med ASF
  • At registrere indsatser og effekter i de enkelte forløb
  • At arbejde sammen med afdelingsleder, kollegaer, peerkoordinator, peers og øvrige samarbejdspartnere omkring gruppeindsatserne
  • At du undervejs har været med til at justere, evaluere, forme og dokumentere indsatserne, så der udvikles et bæredygtigt koncept for § 85 støtte i gruppe

Stillingskrav
Du har en relevant uddannelse som pædagog på bachelorniveau. Du har stor erfaring i arbejdet med mennesker med autismespektrumforstyrrelser. Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med både individuelle forløb og gruppeforløb.

Vi lægger vægt på kompetencer, som

  • Evne til forstå borgere med autisme og deres problemstillinger og hjælpe dem til nye handlemuligheder
  • Solid erfaring i samarbejdet med mennesker med ASF og andre kognitive vanskeligheder
  • Solid erfaring med anvendelse af faglige metoder og viden om tilgange til personer med ASF
  • Evne til selv og sammen med andre at formulere, reflektere over og udvikle egen praksis og har gennemslagskraft og er en stærk kommunikator
  • Hat lyst og evne til at varetage en række forskellige opgaver i forbindelse med udvikling og drift af gruppeindsatser, individuelle samtaler, formidling mv.
  • Har erfaring med at facilitere gruppeforløb, evt. undervisning og rådgivning om socialt samvær, sociale strategier, social træning, stress og angsthåndtering etc.
  • Har interesse og erfaring med at evaluere, analysere og udvikle dit arbejde, så hver enkelt borger altid får et godt forløb og en god støtte

Vi tilbyder

  • En spændende arbejdsplads i forandring med udvikling af helt nye tilbud, hvor du kan være med til at udvikle din funktion og sætte dit præg
  • Et job med spændende og skiftende arbejdsopgaver i tæt samarbejde med kollegaer, afdelingsledere, koordinatorer og øvrige samarbejdspartnere
  • Et arbejde med fokus på at sikre udvikling sammen med borgerne ved at arbejde med dét, der virker
  • Samarbejde med superdygtige og engagerede kollegaer i Borgercenter Handicap
  • Et arbejdsmiljø med en uformel tone, en varieret og spændende arbejdsdag og fleksible arbejdstider med brede rammer for tilrettelæggelse af arbejdsopgaverne
  • Faglig sparring og kompetenceudvikling

Om Ungeområdet
Ungeområdet er Borgercenter Handicaps myndigheds- og tilbudsområde for unge mellem 15-26 år, og i Ungeområdet leverer vi også tilbud til flere af Borgercentrets målgrupper. Myndighedsdelen yder rådgivning og vejledning samt sagsbehandling og opfølgninger til unge med handicap i Københavns Kommune. Det er tilknyttet ca. 1.000 unge til myndighedsdelen og ca. 1.200 børn, unge og voksne til Ungeområdets tilbudsdel. I Ungeområdets tilbud løser vi opgaver for hele Borgercenter Handicap.

Ungeområdet har samlet set ca. 100 fastansatte og ca. 300 timelønsansatte. Ungeområdet ledes af en områdechef og fire afdelingsledere – to på myndighedsdelen og to på tilbudsdelen.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn og ansættelse er i henhold til gældende overenskomst for pædagogisk personale og efter principper om lokal løndannelse.

Stillingen ønskes besat snarest muligt, eller senest pr. 1. januar 2025. Der vil blive indhentet referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen. Borgercenter Handicap er en røgfri arbejdsplads.

Adresse
Borgercenter Handicap har adresse på Borups Allé, 2200 København N. Men din arbejdsplads bliver i vores afdeling, der ligger i Suhmsgade 4. st.tv. i Indre By.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Christine Pehrson på 2166 4704 eller socialfaglig koordinator Rikke Møller Eriksen på 2974 2381.

Har du lyst til at være en del af et dedikeret team, hvor du kan gøre en forskel i menneskers liv? Så ser vi frem til at høre fra dig.

Søg stillingen via linket senest torsdag den 21. november 2024
Vi holder ansættelsessamtaler mandag den 25. november 2024

Om Borgercenter Handicap (BCH)
I Borgercenter Handicap har vi til opgave at understøtte københavnere med handicap, så den enkeltes ressourcer aktiveres og borgerne opnår et aktivt, meningsfyldt og selvstændigt liv med sociale fællesskaber og gennemførelse af uddannelse.

Vores målgruppe er københavnere med betydelig varig nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 333 medarbejdere og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2.200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialstrategien, en by med plads til alle, under overskrifterne et værdigt liv, et selvstændigt liv, en helstøbt og langsigtet løsning samt en sund og faglig stærk organisation.

Du kan læse om Socialforvaltningen og om Borgercenter Handicaps vision og målsætninger på Københavns Kommunes hjemmeside www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.kk.dk.