Udviklingsorienteret teamleder til HR-center i Københavns Kommune

Søg jobbet

Ledelse
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at løse HR-udfordringerne i landets største kommune?
I Økonomiforvaltningens HR-center i Koncernservice mangler vi lige nu en proaktiv og samarbejdsorienteret teamleder med politisk og strategisk tæft til Team Rekruttering og Kompetenceudvikling. Du kommer med en solid praksis i bagagen ift. at understøtte de udfordringer vi som arbejdsgiver står over for i et krævende jobmarked.

Københavns Kommune er en af Danmarks største arbejdspladser, og i en tid med betydelige rekrutteringsudfordringer, hvor det tiltagende er blevet vanskeligere at rekruttere og fastholde kvalificeret arbejdskraft ikke mindst i hovedstadsområdet, stiller det i stigende grad krav til os som professionelt team at sikre kontinuerligt fokus på, hvordan vi både rekrutterer, onboarder og understøtter, at medarbejderne har kompetencerne til at løse opgaverne. Derfor har vi mere end nogensinde fokus på udviklingen af vores systemer, ydelser og support – samt vores stærkeste ressource, medarbejderne. Vi har et fast blik på de effektive processer og på effekterne af vores tiltag – hvad virker? 

Har du lyst til at være en del af en organisation i konstant udvikling og bevægelse?
Rekruttering og Kompetenceudvikling arbejder med centralt perspektiv på employer branding, onboarding, rekruttering og kompetenceudvikling i Københavns Kommune, og det gør vi med tempo og høj faglig ambition – og vi har det også sjovt.

Særligt nu med baggrund i de nationale rekrutteringsudfordringer fylder rekruttering i Københavns Kommune betydeligt, og vi understøtter centralt og på tværs af mange forskellige medarbejdergrupper, at det bliver lettere at rekruttere og fastholde medarbejderne i Københavns Kommune. Vi er med til at sikre, at kommunens ledere har gode vilkår for at tiltrække det bedst mulige ansøgerfelt. Det gør vi blandt andet gennem tilpassede onboardingprogrammer og målrettet kompetenceudvikling.

Konkret er vi optaget af den smarte proces, hvor vi med digitale og optimerende greb kan lette opgaven for lederne og styrke kvaliteten i rekruttering og fastholdelsen – aktuelt kigger vi fx på mulighed for anvendelse af AI-assistenter og chatbots.Således arbejder vi på at skabe de bedste forudsætninger for at Københavns Kommune har de rette medarbejdere både nu, i morgen og i fremtiden.

Hvad med dig?
Vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse, fx cand.scient, har erfaring med HR-området og har erfaring med eller mod på at prøve kræfter med ledelse.

Du er en god kommunikatør, som tydeligt sætter retning, og du trives med at samarbejde og bidrage til strategiske udviklingsprojekter på tværs.

Det vil derudover være en absolut fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i en politisk ledet organisation og har styr på værktøjskassen, når det handler om politiske processer, omstillings- og forandringsprocesser og analyse.

Du har helt sikkert:

  • evnen til at danne tætte samarbejdsrelationer på tværs af faggrupper og arbejdsområder
  • fokus på data og er optaget af både effektivitet og effekt med en analytisk brille
  • et sundt drive og sætter pris på faglig udfordring og udvikling.

Du får et spændende og udviklende teamlederjob, hvor du sætter præg på udviklingen af København. Det sker i et godt kollegialt miljø, hvor du har stor mulighed for at udvikle dig fagligt og personligt som teamleder.

Hvad skal du spille ind i?
Vores fleksible og dynamiske arbejdsfællesskaber løfter og udvikler løbende med fokus på teamets samlede opgaver, og som teamleder i Rekruttering og Kompetenceudvikling skal du understøtte en høj faglighed og sikre udsyn.

Vi har organiseret Rekruttering og Kompetenceudvikling i to selvstændige teams, der samarbejder om en fælles opgavemængde – med hver sit særlige hovedfokus. Du prioriterer og koordinerer opgaver og ressourcer i teamet i tæt samspil med den anden teamleder i Rekruttering og Kompetenceudvikling.

Du indgår desuden i kontorets ledergruppe, hvor de tre teamledere sammen med kontorchefen står for ledelsen af kontoret og sikrer det kontinuerlige arbejde med vores arbejdsfællesskaber og det gode sociale klima i hele kontoret, men også helhedstænkning, videndeling og samarbejde med resten af organisationen.

Løn- og ansættelsesforhold
Vi arbejder i storrumsmiljø med fleksibel og aktivitetsbaseret indretning og med mulighed for hjemmearbejde, kantineordning, massageordning og meget mere. Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling. Vi satser på, at du kan starte den 1. oktober 2024. 

Nysgerrig?
Hvis du har spørgsmål til jobbet og til os, er du velkommen til at kontakte teamleder Charlotte Frost på 2939 3829. 

Vi glæder os til at høre, hvorfor du er interesseret i jobbet. 

Søg via linket senest tirsdag den 23. juli 2024
Vi har samtaler i uge 33-34.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk