Udviklingskonsulenter til digitalisering og forretningsudvikling i Stab og Strategi i Koncernservice

Søg jobbet

Drift og service
It og kommunikation
Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Stab og Strategi søger proaktive udviklingskonsulenter til en nøgleposition mellem ledelse, forretning og leverandører. Her får du muligheden for at gøre en forskel ved at sikre stabil drift og udvikling af vores forretningskritiske IT-systemer.

Som udviklingskonsulent bliver du en del af et team på 11 engagerede kollegaer, som arbejder inden for ledelsesbetjening, økonomistyring, analyser og systemejerskaber inden for løn og personale i Københavns Kommune. Du vil indgå i vores arbejdsfællesskab omkring vores forretningskritiske systemer. I denne rolle vil du ikke kun sikre, at vores systemer lever op til høje standarder for IT-sikkerhed og performance, men også være med til at sikre, at de giver maksimal værdi for forretningen, og bidrage til det gode leverandørsamarbejde.

Du bliver en del af kontor for Automatisering og Udvikling, som har fokus på at levere brugervenlige administrative services til vores kolleger i hele Københavns Kommune. Vi er fem teams, som arbejder meget sammen på tværs.

Bliv en del af et arbejdsfællesskab 
Vores systemportefølje vokser og kravene til IT-sikkerhed og leverandørstyring er stigende. Derfor har vi etableret et arbejdsfællesskab, som varetager en product owner-funktion for Københavns Kommunes lønsystem, vagtplansystem og en række andre systemer. Vores kerneopgaver er at sikre, at systemerne er i stabil drift, lever op til gældende krav og regler og understøtter organisationens forretningsbehov. Vi er kommet et godt stykke, men du kan være med til at få indflydelse og hjælpe os videre. 

Vi leder efter kollegaer, som hurtigt kan tilegne sig ny viden og trives med komplekse sammenhænge. Du behøver ikke være IT-ekspert, men du skal have lyst til at arbejde med et komplekst systemlandskab, håndtering af vores IT-leverandører, compliance, kontraktforhold og økonomi. Du kommer til at indgå i tæt dialog med ledelsen og forretningen om den strategiske dagsorden og udvikling af både systemer og forretningsområder.

Din arbejdsdag hos os
Du skal bruge tid på at sætte dig ind, hvordan systemerne fungerer, hvilke regler og krav gælder, og hvordan forretningen bruger systemerne.

Opstår der systemnedbrud eller systemfejl, skal du kunne holde hovedet koldt, drive processen og sikre, at vi kommer tilbage på sporet. Du skal bl.a. sikre, at vores leverandør har fokus på fejlretning, og du skal løbende kommunikere til ledere, brugere og forvaltninger.

Du vil komme til at indgå i udviklingsprojekter, der arbejder på nye løsninger i et eller flere af systemerne. Her vil du få mulighed for at bidrage med din systemviden, analysere muligheder og begrænsninger og være med til at designe løsningsforslag.

Du bliver hjulpet godt på vej af dine nærmeste kollegaer og vores tekniske pendanter i kommunens IT-organisation. Herudover har vi et veludviklet koncept med information, metoder, værktøjer og kompetenceudvikling, der understøtter opgaven med drift og vedligehold af IT-systemer i Københavns Kommune.

Det er vigtigt for os, at vi forvalter vores systemer sikkert og effektivt. Du vil derfor kunne gøre en stor forskel ved at bidrage til, hvordan vi styrker vores arbejde med IT-sikkerhed og leverandørsamarbejde.  

Hvem er du?  
Du har en relevant videregående uddannelse. Det er en fordel, hvis du kan se dig selv i følgende: 

  • Du er nysgerrig og har lyst til at lære nyt 
  • Du er god til at koordinere, holde overblik og tager ansvar for opgaven
  • Du en holdspiller, som gerne vil bringe din faglighed og dine metoder i spil
  • Du forstår komplekse og tekniske løsninger. Og du kommunikerer dem klart på en måde, som alle kan forså – fx til brugere, som ikke selv er tekniske 
  • Du bidrager til det gode samarbejde med både ledere, kollegaer, leverandører og brugere
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring med IT-projekter og digitaliseringsprocesser, men det vigtigste er, at du er drevet af at være en del af en professionel organisation og gøre en positiv forskel for de mange mennesker, som bruger vores services

Hvad får du hos os?  
Vi tilbyder et job, hvor du får: 

  • Mulighed for at udvikle dig og gøre en forskel for vores brugere
  • Kollegaer og ledere, som har fokus på det gode samarbejde og høj medarbejdertilfredshed
  • Et uformelt arbejdsmiljø, hvor vi er ambitiøse på vores faglighed og opgaveløsning
  • Afvekslende opgaver og mulighed for indflydelse
  • Mulighed for kurser og kompetenceudvikling i jobbet
  • Fleksibilitet i forhold til arbejdstider og mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Aktivitetsbaseret indretning med plads til både samarbejde og fordybelse
  • En lokation tæt på offentlig transport (lige ved Fuglebakken s-togstation). 

Løn- og ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Jobbet er i udgangspunktet fuldtid, men deltid er en mulighed.

Tiltrædelse vil være den 1. december 2024 eller efter aftale. 

Yderligere information 
Du er velkommen til at kontakte teamleder Camilla Skou Hansen på 2364 8408 eller udviklingskonsulent Rasmus Rosenkilde på 2182 8959, hvis du har spørgsmål.  

Søg via linket senest mandag den 30. september 2024
Husk at medsende dine eksamenspapirer med karakterer. Har du en kandidat, skal du også medsende papirer fra din bacheloruddannelse. Vi gør brug af to samtalerunder. Første runde af samtaler afholdes i uge 40-41 og anden runde i uge 43-44. Til anden samtale beder vi dig løse en case.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk