Udfordrende og spændende vagtplanlægningsstilling til to plejecentre

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Mestrer du det komplekse puslespil, og er du kreativ i opgaveløsningen? Så er det måske netop dig, vi søger.

Vi søger en vagtplanlægger, der skal varetage vagtplanlægningsopgaven for to af vores plejehjem:  Plejecenter Aftensol og Tingbjerghjemmet. Derudover vil vi gerne bruge dine vagtplanlægningskompetencer til en specifik tværgående vagtplanlægningsopgave. Vi søger en person, der er en stærk vagtplanlægger med indgående kendskab til overenskomst og døgnarbejdstidsregler, og som kan jonglere med flere planlægningsopgaver. Vi forestiller os, at du kommer til at bruge 2/3 af din tid på de to plejehjems vagtplanlægning og den sidste 1/3 på den specifikke tværgående opgave.

Vi har et stærkt vagtplanlægningssamarbejde på tværs af Københavns Kommunes Sundheds- og Omsorgsforvaltning (SUF), så selvom du fysisk sidder på de to plejehjem, er du ikke alene. Du har mange kolleger i SUF, og vi har en central funktion, som understøtter dig og kan bruges som sparringspartner. Du får også mulighed for at deltage i vores vagtplanlægningsforummøder, hvor alle vagtplanlæggerne i SUF mødes ca. hver 6. uge.

Dine primære opgaver
På de to plejehjem er det en vigtig opgave, at du er med til at planlægge et godt fremmøde og samtidig sikre afvikling af medarbejdernes ferie og frihed samt generelt sikre god vagtplanlægning frem i tid. Du får på sigt det selvstændige ansvar for vagtplanlægning for cirka 165 plejepersonaler fordelt på de to plejehjem. Plejepersonalet har mange kompetencer, der skal tages hensyn til i fremmødeplanen. Det bliver en væsentlig opgave at samarbejde med forstandere og afdelingsledere i og om planlægningen.

Herudover vil vi rigtig gerne bruge dine kompetencer til at understøtte andre af byens plejehjem, som ikke har vagtplanlæggere, med at gennemgå grundplaner en gang årligt og efter behov. Denne opgave løser du i samarbejde med vores centrale vagtplanlægningsfunktion, men du sidder fysisk på de to plejehjem, hvor din primære vagtplanlægningsopgave ligger.

For at kunne løse opgaven skal du have flair for kompleks vagtplanlægning og forstå at arbejde med balance mellem fremmødeprofil, overenskomster, døgnarbejdstidsregler, ønsker for vagtplan og økonomi. Din faglige baggrund kan være mangeartet, men da opgaven er kompleks, er dine faglige vagtplanlægningskompetencer vigtige, og samtidig skal du have mod på og lyst til at indgå i forskellige samarbejder med forstandere og afdelingsledere, der gerne vil have dit kompetente mod- og medspil. I udvælgelsen af ansøgere lægger vi vægt på din evne til at samarbejde, dine faglige kompetencer, dit engagement og din erfaring.

Vi har brug for en, der

  • har viden om sundhedsfaglige overenskomster og døgnarbejdstidsregler eller hurtigt kan sætte sig ind i dem
  • arbejder struktureret og kan langtidsplanlægge med blik for helheden
  • er bevidst om optimal ressourceplanlægning
  • er proaktiv i tilbagemeldinger til leder om medarbejder trivsel, overarbejde og ressourceforbrug

Vores vagtplanlægningssystem er KMD Opus vagtplan, og det vil være en fordel, hvis du i forvejen kender til systemet. Da vi arbejder med data og rapporter, vil det være en fordel, hvis du har arbejdet med vagtplansdata før - men har du ikke, så lærer vi dig det.

Vi tilbyder

  • Individuel tilrettelagt introduktion til vagtplanlægningsopgaven. Der er mulighed for god sparring hos vagtplanlægningskonsulenterne  
  • Et struktureret oplæringsprogram med planlagte statussamtaler
  • Løbende kompetenceudvikling inden for vagtplanlægningsområdet
  • En stilling der giver mulighed for udvikling af dine kompetencer
  • Et stort netværk af vagtplanlægningskolleger og gode kolleger på de to plejehjem

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.

Vi vil gerne tilbyde dig en spændende stilling på 37 timer ugentligt med tiltrædelse d. 1. marts 2025.

I forbindelse med ansættelse indhenter vi referencer.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os:

  • Forstander på Tingbjerghjemmet: Jette Riis på 26 19 20 36
  • Forstander på Plejecenter Aftensol: Eva Algreen-Petersen på 21 54 63 36
  • Vagtplanlægningskonsulent på Områdekontoret: Tina Hjort på 20 13 05 69

Søg via linket senest mandag den 20. januar 2025
Vi holder ansættelsessamtaler i uge 5.

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.kk.dk.