Uderumskonsulent til Bygningsdrift i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Søg jobbet

Drift og service
It og kommunikation
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at sikre gode uderum for Københavns børn og unge?

Børne- og Ungdomsforvaltningen søger landskabsarkitekt eller lignende profil til en spændende stilling som uderumskonsulent, hvor du som forvaltningens fagperson skal arbejde med udvikling, fornyelse og kvalitetssikring af skolers og daginstitutioners pædagogiske uderum med henblik på at stimulere børn og unges leg, læring og udvikling.

Du bliver en del af Pædagogiske Uderum, der organisatorisk hører under Bygningsdrift i Administrativt Ressourcecenter i Københavns Kommune, Børne- og
Ungdomsforvaltning (BUF). Teamet består af i alt fem medarbejdere, der løser opgaver i tværgående samarbejde med andre faggrupper i forvaltningen. Vi arbejder som udgangspunkt selvstændigt med egne opgaver men er sideløbende i tæt dialog med hinanden om koordinering af opgaver og faglig sparring. Vi sidder fysisk sammen
med andre faggrupper i et storrumskontor.

Vi kan tilbyde en bred vifte af spændende arbejdsopgaver:

  • Fornyelse af uderum på skoler og daginstitutioner
    Du får ansvar for renovering af legepladser, når der bevilges midler på budgettet. Det betyder, at du kommer til at stå for brugerinddragelse af børn og voksne, programmering og udbud af projekter til legepladsleverandører og entreprenører med tegninger og/eller beskrivelser, økonomistyring og tilsyn i etableringsfasen.
  • Kvalitetssikring af udeområder og intern og ekstern rådgivning
    Du kommer til at stå for kvalitetssikring og rådgivning i forbindelse med nybyggeri og helhedsrenoveringer af skoler og daginstitutioner. Som fagperson og projektdeltager er du med i processen fra planlægningsfasen til den endelige aflevering af byggeri og uderum, herunder kvalitetssikring af planer og projekter udarbejdet af eksterne rådgivere.
  • Legepladsinspektioner og besøg på institutioner og skoler
    Som en del af din ansættelse vil du blive uddannet legepladsinspektør. Uddannelsen kommer du til at bruge i forbindelse med besøg på institutioner og skoler, hvor du skal foretage helhedsvurderinger og sikkerhedsinspektioner af legepladserne med efterfølgende udarbejdelse af legepladsrapporter. I denne forbindelse skal du også rådgive personalet om indretning af uderum, pædagogisk kvalitet, beplantning, biodiversitet, drift og bæredygtighed. Du kommer årligt til at inspicere omkring 40 institutioner.
  • Rådgivning om uderum
    Som en af forvaltningens fagpersoner, i alt hvad der vedrører de pædagogiske uderum, kommer du bl.a. til at svare på henvendelser fra borgere, institutioner, skoler og andre dele af forvaltningen i spørgsmål, der vedrører legepladserne, deres indretning og sikkerhed.

Vi forestiller os, at du er uddannet landskabsarkitekt eller lign. med kompetencer indenfor udeområder på skoler og daginstitutioner.

Det er en fordel, hvis du

  • har interesse for og kendskab til børns leg
  • kan tilrettelægge uderum, der stimulerer leg og læring
  • interesserer dig for beplantning og biodiversitet
  • har kendskab til legepladssikkerhed eller allerede er certificeret legepladsinspektør.

Det er vigtigt, at du

  • har erfaring med anlægsprocesser, udfærdigelse af projektudbud og drift af udearealer
  • er god til at formulere dig både mundtligt og skriftligt på dansk
  • er øvet bruger af Autocad, Adobe-pakken og Microsoft-programmer.

Derudover må du gerne holde af dialogen med børn og voksne og være god til at indgå i et konstruktivt samarbejde med andre faggrupper, eksterne rådgivere, entreprenører og leverandører om de mange aspekter, som indretningen af de pædagogiske uderum indebærer. Du får en høj grad af frihed til at planlægge din egen
arbejdsdag og arbejde selvstændigt med inspektioner, projekter, rådgivning mm.

Vi har mange varierende opgaver, både planlagte og ad hoc, og det er derfor vigtigt, at du kan prioritere og strukturere dine arbejdsopgaver. Vi har i vores afdeling et rigtig godt socialt fællesskab med en uformel omgangstone.

Ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst. Ansættelsen er en fastansættelse med en ugentlig arbejdstid på 37 timer.

Ansættelsesstart er den 1. december 2024 eller snarest muligt derefter. Arbejdssted er Dahlerupsgade, København V.

Mere information
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at henvende dig til teamets faglige koordinator Anne Dahl Refshauge på 28 10 32 83 eller på f23x@kk.dk.

Søg via linket senest mandag den 18. november 2024
Vi forventer at holde samtaler i uge 47.