Udbudsjurister til udarbejdelse af indkøbsaftaler i Børne- og Ungdomsforvaltningen
Er du en skarp udbudsjurist med interesse for børne- og ungdomsområdet?
Så er du måske en af vores nye jurister i Strategisk Indkøb og Mad. Vi søger to udbudsjurister til at styrke vores arbejde med indkøbsaftaler i Børne- og Ungdomsforvaltningen, hvor den ene stilling kræver særligt kendskab til IT-udbud.
Om stillingen
Strategisk Indkøb og Mad i Børne- og Ungdomsforvaltningen har ansvaret for at udbyde og kontraktstyre en bred vifte af indkøbsaftaler på vegne af hele forvaltningen. Til den opgave har vi brug for to engagerede udbudsjurister, der står på et solidt juridisk grundlag og samtidig ikke er bange for at være nytænkende, og som gerne vil indgå i et team med fart på.
Du må gerne sætte baren højt, være optaget af at implementere politiske målsætninger og sætte en faglig stolthed i, når jura og forretning går hånd i hånd. Vi forventer derfor, at du har erfaring med udbud, og at du godt kan lide at udfordre dig selv i at gøre noget komplekst simpelt, skabe synlige resultater og samtidig have fokus på at indhente de økonomisk mest fordelagtige kontrakter til kommunen.
Dine arbejdsopgaver/overordnede arbejdsområder
Som udbudsjurist hos os vil du få en central rolle i planlægning og gennemførelse af udbudsforretninger samt den efterfølgende kontraktstyring. Dine primære opgaver vil bl.a. være
- rådgivning og udarbejdelse af udbudsmateriale
- gennemførelse af udbud efter udbudsloven, herunder tilbudsvurdering og kontraktindgåelse
- at sikre overholdelse af lovgivning og kommunale indkøbspolitikker
- udarbejdelse af evalueringsmodeller og analyse af udbudsresultater
- løbende juridisk sparring med interne og eksterne samarbejdspartnere
- administrative opgaver i samarbejde med jurister og øvrige faggrupper
For dig med kendskab til IT-udbud vil der desuden være opgaver relateret til IT-udbud, herunder kontrakter for software, hardware og digitale løsninger samt compliance i forhold til GDPR og IT-sikkerhed.
Dine kompetencer
Vi forventer, at du
- har en juridisk uddannelse som cand.jur. eller cand.merc.jur.
- har erfaringer med gennemførelse af udbudsforretninger, strategisk indkøb samt indgåelse af kontrakter
- har et godt kendskab til Excel og kan lide at udtænke evalueringsmodeller og beregne resultatet af udbudsforretninger
- er struktureret i din tilgang til din opgaveløsning, kan sætte retning på egne opgaver og trives med mange bolde i luften i en alsidig arbejdsdag
- har en pragmatisk tilgang i din juridisk faglige rådgivning og sætter en ære i at se muligheder frem for begrænsninger
- har organisatorisk og strategisk tæft og kan begå dig på alle niveauer i en politisk styret organisation
- trives i et tæt samarbejde med mange forskellige faggrupper
- har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt – også på engelsk
- i forhold til IT-udbud vægter erfaring med SKI IT-aftaler højt
Om teamet
Strategisk Indkøb og Mad er et dynamisk team, der arbejder med en bred vifte af opgaver. Teamet er opdelt i tre overordnede søjler med hver deres ansvarsområder: Fødevarekategorien, Strategisk indkøb og compliance og Mad. Fødevarekategorien har ansvaret for offentlige udbud og indkøb af fødevarer samt controlling heraf. Strategisk indkøb og compliance har ansvaret for at følge op på kommunens indkøbsaftaler og sikre, at kommunens politikker om miljø, bæredygtig m.m. realiseres gennem de indgåede kontrakter. Mad i Børne- og Ungdomsforvaltningen varetager madområdet for daginstitutioner og madskoler. Samtidig arbejder hele teamet sammen på tværs af søjlerne for at sikre vores strategiske målsætninger.
For at styrke teamets samlede dagsorden er vi desuden engageret i en række EU-projekter, der bl.a. giver gode muligheder for at arbejde innovativt med indkøb, udbud og netværksdannelse. Samarbejde på tværs af både interne og eksterne aktører er en vigtig del af vores arbejde, og vi har altid fokus på at udvikle og forbedre vores løsninger.
Du bliver en del af et engageret team med 13 medarbejdere, hvor vi alle har forskellige fagligheder og ansvarsområder. Vi arbejder i et dynamisk miljø, hvor der ikke er langt fra idé til handling, og vi har et stærkt fokus på udvikling og innovation.
Vi tror på, at et godt samarbejde og en positiv arbejdskultur skaber de bedste resultater. Derfor prioriterer vi også faglig sparring, videndeling og sociale aktiviteter, så vi sammen kan skabe et stærkt og velfungerende team.
Hvis du trives i et stærkt fagligt miljø, hvor du bliver udfordret og får mulighed for at bruge dine kompetencer, så vil du garanteret passe godt ind i vores team.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Der er tale om er fast stilling med tiltrædelse snarest muligt.
Du kan læse mere om Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune her.
Vi opfordrer alle, uanset alder, køn, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk tilhørsforhold til at søge job hos os.
Vil du gerne vide mere?
Du er velkommen til at kontakte teamleder Betina Bergmann Madsen på 23 63 62 29, hvis du gerne vil vide mere om stillingen eller har spørgsmål generelt.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV, kopi af eksamensbeviser og andet relevant materiale online i vores rekrutteringssystem.
Søg via linket senest onsdag den 23. april 2025
Vi afholder samtaler løbende.