Tværgående enhedschef til driftsområdet i Parker, Kirkegårde og Renhold, Teknik- og Miljøforvaltningen
Motiveres du af tværgående samarbejde med fokus på at forbedre opgaveløsningen?
Har du styr på dine procesværktøjer, så vi får et helhedsorienteret blik på opgaven og ejerskab ved implementering? Så kan du være et match til vores nyoprettede stilling som tværgående enhedschef.
Om jobbet
Parker, Kirkegårde og Renhold (PKR) har gennemgået en stor transformation de seneste år og er landet et godt sted, hvor vi er klar til at gribe nye dagsordner og styrke forretningen, så vi også fremover er den primære driftsoperatør i Københavns Kommune. Det kræver tilførsel af flere kræfter, der skal bidrage med at drive og koordinere tværgående indsatser i driften. Derfor har vi brug for en ny enhedschef.
Stillingen som tværgående enhedschef er uden personaleansvar. Vi ønsker os alligevel, at du har ledelseserfaring, så du har indsigt i dine chefkollegaers dagligdag som ledere af medarbejdere. For udover at være dine kollegaer, er enhedscheferne dine tætte samarbejdspartnere, når du står med ansvaret for, at tværgående opgaver kommer godt i mål og skaber den ønskede effekt.
For at lykkes i jobbet er det vigtigt, at du er synlig og lytter til organisationen, er god til at danne relationer på tværs af PKR og kan skabe følgeskab. Du kan facilitere processer, der er inddragende og kommer i mål til tiden. Fokus er på operationelle opgaver, herunder at understøtte de udviklingsopgaver, som områdechefen driver på tværs af driftsområdet. Eksempler herpå kan være påbud fra Arbejdstilsynet, forbedret tidsregistrering og GIS-overblik med henblik på at forbedre kvaliteten af vores enhedspriser og lignende. Organisatoriske processer drives af vores sekretariat.
Du arbejder tæt sammen med områdechefen for at sætte ramme for opgaver og definere mandat, særlig i opstarten, da stillingen er nyoprettet.
De konkrete opgaver afhænger af dine kompetencer og erfaring, men kunne fx være
- projekt- og forandringsledelse
- optimering af fx processer og arbejdsgange, som vi løbende skal tilpasse for at effektivisere eller være compliant i forhold til nye regler eller skærpede krav til arbejdsmiljø og lignende
- understøtte implementering af nye arbejdsgange i enheder
- identifikation og modning af automatiserings- og effektiviseringsindsatser
- indsamling, analyse og formidling af data, som bl.a. kan være rekrutteringsudfordringer af relevant personale
- koordinering og samarbejde med forskellige fagligheder og på tværs af organisationen
Om dig
Vi søger en enhedschef, gerne med erfaring fra en lignende driftsorganisation, der kan sikre, at beslutninger implementeres i bund. Kendskab til driftsopgaver indenfor renholdelse og grøn pleje er en fordel, og du skal kunne navigere i en stor organisation.
Du skal evne både at være vedholdende og tålmodig i processerne for at sikre, at beslutninger og løsninger kan forankres. Det kræver, at du over længere stræk kan holde fokus på målet og oversætte relevante input ind i løsningerne.
Derudover ser vi også gerne, at du kan
- sætte dig grundigt ind i mangeartede problemstillinger – og selv opsøge viden i organisationen
- arbejde med håndtering af et komplekst interessentlandskab
- planlægge, prioritere og eksekvere
- finde potentialet i, hvordan nye og eksisterende løsninger kan bidrage til optimering af arbejdsmetoder
I din ansøgning vil vi gerne høre et eller flere konkrete eksempler på, hvordan du
- har erfaring med udarbejdelse og implementering af effektiviseringscases, eksempelvis digitalisering eller automatisering af manuelle opgaver
- har drevet processer og/eller en større proces fra start til slut
- er en god samarbejdspartner, der formår at være sparringspartner for både områdechefen, dine enhedschefkollegaer og den øvrige ledelse
Vi tilbyder
Du bliver en del af en dedikeret chefgruppe på 16 kollegaer, der sparrer og samarbejder med hinanden i hverdagen for at løse den fælles kerneopgave i byen. Vi har en uformel omgangstone og støtter op om hinanden.
Du har kontorplads på Njalsgade og skal arbejde på tværs af byen fra vores driftspladser afhængig af opgaven, du arbejder med.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og fastsættes ud fra dine kvalifikationer og uddannelse i forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse hurtigst muligt og senest den 1. juli 2025.
Er du klar til at gøre en forskel for København? Så glæder vi os til at modtage din ansøgning.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte områdechef Helene Vinther Seidler på 21 52 86 02.
Søg via linket senest søndag den 4. maj 2025.
Vi afholder samtaler den 12. maj og 19. maj 2025. Der vil indgå en test mellem 1. og 2. samtale, og du skal forholde dig til praksisnære cases til 2. samtale.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.