Tre nyoprettede teamlederstillinger med personaleansvar til Udbud og Kontrakter i Københavns Kommune

Søg jobbet

Ledelse
Politik og administration
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at udvikle og styrke Københavns Kommune i forhold til udbud og efterfølgende kontraktefterlevelse?

Københavns Kommunes kontor for Udbud og Kontrakter sikrer, at alle indkøb der foretages i Kommunen inden for 12 forskellige kategorier, overholder udbudsreglerne. Samtidig er det en opgave at sikre, at Københavns Kommune efterfølgende får leveret de rette ydelser til rette pris. Kontoret består af i alt fem teams, hvoraf tre er nyoprettede. Vi søger teamledere til de tre nyoprettede teams:

  • Udbud – Varer og Tjenesteydelser sikrer, at Københavns Kommune køber ind i overensstemmelse med lovgivningen i form af gennemførelse af udbud og tilbudsindhentninger. Teamet består pr. 1. september af 11 ildsjæle.
  • Contract Management – Varer og Tjenesteydelser sikrer, at Københavns Kommune får de rette ydelser og til den aftalte pris i form af kontraktopfølgning. Teamet består på nuværende tidspunkt af seks engagerede medarbejdere.
  • Indkøbsjura giver rådgivning og vedledning i udbud og konkurrenceudsættelser på tværs af de syv forvaltninger. Der er på nuværende tidspunkt fem medarbejdere, der brænder for udbudsret, tilknyttet teamet.

De tre nye teams er en del af kontoret for Udbud og Kontrakter, der er et af i alt otte kontorer i Center for Finans og Indkøb under Koncernservice i Økonomiforvaltningen.

Forventninger
Som teamleder vil du skulle varetage opgaver i forhold til den daglige ledelse af teamet, herunder være ansvarlig for:

  • den daglige drift, hvilket inkluderer kapacitetsplanlægning, opgaveprioritering samt sikring af arbejdsgange, kvalitet og rettidighed
  • faglig sparring med teamets medarbejdere
  • at bidrage til arbejdsprogram og realisering af definerede mål
  • at deltage i den faglige produktion mhp. at sikre fastholdelse/videreudvikling af faglige kompetencer
  • at understøtte det tværkommunale samarbejde gennem en fælles indsats inden for de respektive områder
  • medarbejdernes korrekte registrering af tid, ferie, sygdom og flekstid mv.
  • ledelse af medarbejdere, herunder fraværssamtaler og MUS mv. i samarbejde med kontorchefen
  • udvikling af teamet i tæt samarbejde med kontorchefen

Som teamleder skal du have solid erfaring fra arbejde med praktisk gennemførelse af udbud, udbudsjura eller contract management. Herudover vil du indgå i kontorets ledelse, der består af fem teamledere foruden kontorchefen. Kontorets ledelse har ansvaret for at sikre helhedstænkning, videndeling og samarbejde på tværs af kontoret og centret. Som teamleder vil du skulle bidrage til trivslen i kontoret, være rollemodel for adfærd og performance samt loyalt og aktivt understøtte centrets strategi. Du vil ligeledes indgå i et teamledernetværk på tværs af centeret, som er ved at blive opstartet.

Værdier
De tre teams har høje faglige kompetencer og yder professionel sagsbehandling af højeste kvalitet. Fælles for dem alle er, at de brænder for at gøre en forskel. Ambitionsniveauet og motivationen er høj samtidig med, at vi sætter en ære i at have tid til faglig sparring.

Som teamleder er det vigtigt, at du er empatisk, har en naturlig interesse for mennesker og er nysgerrig på deres handlemønstre. Du skal prioritere at skabe gode relationer i teamet, da kontoret arbejder aktivt med psykologisk tryghed som en grundværdi og som forudsætning for at skabe det gode arbejdsliv. Vi prioriterer at have tid til hinanden, og vi har som mantra, at jo mere travlt der er i hverdagen, desto mere skal vi huske at grine.

I kontoret sætter vi en ære i at være et hold, hvor vi samarbejder på tværs, i stedet for at arbejde i siloer ud fra vores funktioner. Vi lægger vægt på at skabe gode relationer, og du skal i samarbejde med teamet videreudvikle dette samarbejde, da det er en kontinuerlig opgave at skabe og bibeholde gode samarbejdsrelationer. Derudover skal du som teamleder kigge ud af organisationen og skabe og bibeholde gode samarbejdsrelationer til de andre forvaltninger i Københavns Kommune samt søge ekstern inspiration for at sikre, at teamets arbejdsmetoder altid er tidssvarende i forhold til en hurtigt udviklende dagsorden. 

Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat med løn- og ansættelsesforhold efter erfaring, kvalifikationer og relevant overenskomst med Københavns Kommune. Vi prioriterer din faglige og personlige udvikling, så du har de bedste forudsætninger for at få succes i din opgaveløsning. Vi ønsker, at du kan tiltræde hurtigst muligt. Stillingerne er placeret i Center for Finans og Indkøb i Koncernservice, der er en del af Økonomiforvaltningen. Vi har til huse i et moderne kontormiljø på Borups Allé – tæt på Fuglebakken Station. Der kan være perioder, hvor vi har travlt, men vi tilstræber generelt en fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden, og vi har mange tiltag for at sikre et rart og hyggeligt arbejdsmiljø.

Har du spørgsmål
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Pia Ziegler, der kan træffes på 2917 7427.

Vedhæft ansøgning, CV og eksamensbevis/karakterudskrift.

Søg via linket senest søndag den 4. august 2024
 Vi forventer at afholde samtaler uge 32 og 33.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.