Trafikrådgiver til at arbejde med trafik i Københavns Kommune

Søg jobbet

Øvrige
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at sætte fokus på trafikinformation og trafikledelse, trives du godt med tilbagevendende driftsopgaver, men kan også tænke ude af boksen og finde på løsninger, så er du måske den, vi står og mangler.

Om stillingen
I Teknik- og Miljøforvaltningens Trafikenhed har vi bl.a ansvaret for at drive og udvikle Københavns godt 400 trafiksignaler og andre intelligente transportsystemer (ITS) samt formidle trafikinformation. Du bliver en del af et hold, der arbejder for at gøre Københavns trafik mere intelligent, smidig og effektiv. Dine tætteste kolleger bliver vores øvrige trafikrådgivere og trafikingeniører, og sammen skal I koordinere anvendelsen af vores værktøjer til trafikledelse.

Du skal også planlægge og udføre forskellige former for trafikinformation, herunder være en del af den daglige trafikale overvågning.

Arbejdsopgaver
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte at

  • vurdere og formidle data fra vores søsterenheder om bl.a. vejarbejder, events m.m., som påvirker fremkommeligheden i byen, dette for at trafikanterne får informationen i fx GPS og mobiltjenester – denne del udgør ca. 50 % af det daglige arbejde
  • indgå i den daglige drift i arbejdet med trafikinformation og trafikledelse, herunder overvåge trafikflow i realtid og tilpasse relevante signalanlæg og andet ITS udstyr
  • justere og opdatere variable vejtavler, der primært informerer cyklister om trafikale hændelser
  • besvare borgerhenvendelser på signalområdet
  • indgå i vagtfunktionen i teamet – dækkes efter vagtplan henholdsvis en morgenvagt ca. ugentligt fra kl. 07.00-09.00 og en eftermiddagsvagt fra kl. 15.00-18.00 på hverdage
  • indgå i tæt samarbejde med Vejdirektoratets Trafikcenter og P4 Trafik
  • kunne indgå i samarbejde med Politiet, hvorfor det kræves, at du kan sikkerhedsgodkendes af politiet og opretholde sikkerhedsgodkendelse under hele ansættelsen

Om dig
Vi søger 1-2 medarbejdere, der har brænder for trafikafvikling. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men du skal være udadvendt og forstå vigtigheden af at opbygge og vedligeholde relationer – også med andre fagligheder end din egen. Desuden er det vigtigt, at du arbejder struktureret og systematisk med sans for detaljen. Derudover er det selvfølgelig en fordel, hvis du har erfaring fra transport- eller trafiksektoren.

Desuden ser vi gerne, at du

  • kan begejstres ved både den tilbagevendende dagligdags opgave og er nysgerrig på nye udfordringer
  • har flair og interesse for at kommunikere direkte til trafikanter og borgere i København
  • kan prioritere mellem flere opgaver på én gang og nyder at arbejde i et til tider hektisk miljø
  • har generelt flair for IT og kan sætte dig ind i nye IT-systemer, gerne med erfaring i visuel kommunikation fx med at arbejde med GIS-værktøjer (fx QGIS)

Om os som arbejdsplads
Vi tilbyder et job, hvor du får mulighed for at sætte dit aftryk på den københavnske trafik. Du kommer primært til at sidde i Trafiktårnet på Kalvebod Brygge, hvorfra du og dine kolleger overvåger den aktuelle trafik og kommunikerer om både planlagte og akutte hændelser på vejnettet samt tilpasser signalerne og ITS-udstyret på vejene i København.

Ansættelsesvilkår
Som ansat i Københavns Kommune har du arbejdsforhold, der gør det muligt at balancere arbejdsliv og privatliv, idet du gennemsnitligt får en 37-timers arbejdsuge inkl. frokostpause. Der er mulighed for en deltidsstilling – dog minimum 30 timer om ugen.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst, afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Stillingen er med tiltrædelse snarest muligt.

Mere information
Har du spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Christina Mose på 51 46 98 63.

Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen og afdelingen.

Søg via linket senest søndag den 23. marts 2025
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i løbet af uge 13 og 14.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.