Tovholder til Københavns Kommunes 5-års eftersyn

Søg jobbet

Drift og service
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du bidrage til, at Københavns Kommunes bygninger efter aflevering er af høj kvalitet og fungerer optimalt? Har du en tovholder i maven og begår dig godt på tværs af en organisation?  Vil du bringe dine erfaringer fra byggebranchen i spil, eller er du nyuddannet og vil have erfaring med byggeriets regler og rammer? Så er det måske dig, som skal være vores nye kollega?

Om stillingen

Hvert år bygger og renoverer Københavns Kommune for at skabe de bedste rammer for byens borgere. Det er alt fra mindre vedligeholdelsesopgaver til store nybyggerier, fx kulturhuse, daginstitutioner, skoler, idrætsfaciliteter og botilbud. Selv om alle parter bestræber sig på at aflevere fejlfrie byggerier, dukker der skjulte fejl og mangler op, som skal fanges ved 5-års eftersynet. 5-års eftersynet markerer den endelige afslutning af byggesagen iht. entreprenørens forpligtelser. Du vil som tovholder have ansvar for at planlægge og gennemføre 5-års eftersyn på alle Københavns Kommunes byggesager i tæt samarbejde med rådgiver. Vi lægger vægt på, at du er selvstændig og har en bredtfavnende profil med flair for styring og stærke kommunikative evner.

Arbejdsopgaver
Du kommer til at indgå i en mindre faggruppe, og dine primære arbejdsopgaver vil bestå af:

  • Porteføljestyring af kommende 5-års eftersyn
  • Tovholder på koordinerings- og statusmøder med rådgiver vedr. 5-års porteføljen
  • Fremskaffe relevant projektmateriale fra Byggeri København og Københavns Ejendomme
  • Granske og følge op på eftersynsrapporterne med relevante fagfolk
  • Sikre dialogen med brugerne af ejendommene og besvare eventuelle spørgsmål
  • Økonomistyre og frigive garantier ved garantiperioders ophør
  • Deltage ved afleveringsforretning og 1-års eftersyn på udvalgte sager

Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse indenfor byggeriet som fx bygningskonstruktør. Men både erfarne og nyuddannede opfordres til at ansøge. Erfaring fra en større organisation eller interesse herfor er en fordel. Du skal kunne overskue en bred projektportefølje, mange snitflader og have en pragmatisk tilgang til opgaven. Da vores kontor har mange snitflader til andre enheder både i Byggeri København (ByK), Københavns Ejendomme (KEJD) og fagforvaltningerne, er det vigtigt at du kan begå dig i mange forskellige slags sammenhæng. Det er et krav, at du har gode kommunikative evner både mundtligt og skriftligt på dansk.

Derudover ser vi gerne, at du:

  • er god til at samarbejde med mange fagligheder
  • trives med at arbejde selvstændigt med mange opgaver ude af huset
  • trives med og bidrager til et godt og uformelt arbejdsmiljø
  • er imødekommende og trives med en stor berøringsflade
  • kan arbejde målrettet, vedholdende og varetage Københavns Kommunes interesser
  • kan opgavestyre kommunens samarbejde med rådgiver

Vi tilbyder
Vi tilbyder en fleksibel arbejdsplads med god balance imellem arbejde og fritid. Du vil blive en del af et tværfagligt kontor i fortsat udvikling med varierende opgaver og et højt ambitionsniveau. Jobbet tilbyder stor selvstændighed, indflydelse og ansvar. Du bliver en del af et socialt og fagligt aktivt kontor med fokus på vidensdeling og sparring. Vi lægger desuden vægt på din udvikling – både formel kompetenceudvikling gennem kurser og uformelt gennem udvikling af dine arbejdsopgaver.  

Om ByK, KEJD og kontoret Kvalitetssikring og Bæredygtighed
Byggeri København og Københavns Ejendomme er en del af Økonomiforvaltningen og er en af Danmarks største bygherreorganisationer. Byggeri København varetager bygherrerollen for alle de spændende byggerier, som kommunen igangsætter. Københavns Ejendomme har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje og gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligeholdelse at skabe de bedste rammer for kommunes borgere.

Du bliver en del af et tværgående kontor for Kvalitetssikring og Bæredygtighed (KOB), som har hægte i både ByK og KEJD. KOB varetager og videreudvikler processer indenfor bæredygtighedsområdet, Tekniske Bygherrestandarder (TBS), Byggeri til Drift (BtD), Informations- og Kommunikationsteknologi (IKT), 5-års eftersyn og Nøglefærdigt køb (KtD).

Vi er en arbejdsplads, der vægter diversitet og ser en styrke i forskellighed. Derfor vil vi gerne opfordre alle til at søge stillingen, uanset kønsidentitet, seksualitet, religion eller etnicitet.

Det praktiske
Stillingen er fuld tid og ønskes besat fra den 1. november 2024.

Løn efter gældende overenskomst og kompetencer.

Mere information
Din primære arbejdsplads er i ByK på Nyropsgade 3, 2. sal, 1602 København V.  Derudover har du en sekundær arbejdsplads i KEJD på Borups Allé 177, 2400 København NV.

Hvis du vil vide mere om stillingen, dine muligheder og forventningerne til dig, så er du velkommen til at kontakte kontorchef Kristoffer Waldorf på 2979 5848.

Søg via linket senest søndag den 1. september 2024
Samtaler forventes at blive afholdt fra uge 37 2024.

Om Byggeri København
ByK er Københavns bygherre. Vi bygger til små og store københavnere – skoler, daginstitutioner, bosteder, idrætshaller og meget andet af det, der får byen til at fungere. Hos os får du ca. 110 målrettede kollegaer, der sammen arbejder for at sikre, at København er en funktionel og indbydende by – også i fremtiden. Mød os på byk.kk.dk.