To sagsbehandlere til Folkepension København (fast stilling og barselsvikariat)

Søg jobbet

Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Er du dygtig til at yde en respektfuld og anerkendende borgerservice?
Kan du hurtigt sætte dig ind i nye systemer og opgaver?

Så er du måske vores nye kollega, som vi har brug for i Folkepension København.

Vi tilbyder
Du bliver en del af en spændende arbejdsplads, hvor der er mulighed for faglig udvikling og nye digitale tiltag sammen med dygtige kollegaer, og hvor der er fokus på trivsel, gode arbejdsvilkår og resultater.

Vi lægger vægt på at yde en høj service til borgerne, hvor vi særligt har fokus på at kommunikere klart, tydeligt og i øjenhøjde med borgerne.

Du får 25 dygtige og ambitiøse kollegaer, hvor I sammen har til opgave at vejlede, sagsbehandle og bevilge tillægsydelser efter lov om social pension.

Folkepension København har ansvaret for bevilling og udbetaling af tillægsydelser til folkepensionister i Københavns Kommune. Vi er en del af Kultur- og Fritidsforvaltningen, og pr. 1. januar 2025 overgår afdelingen til at være en del af et nyt ydelsescenter under Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen.

Vi søger
En kompetent sagsbehandler og barselsvikar, som kan:

  • yde rådgivning og vejledning til folkepensionister – både telefonisk, i fysisk møde og skriftligt
  • beregne og bevilge helbredstillæg og personligt tillæg til folkepensionister efter lov om social pension – det indeholder både meget komplekse og mere simple og ensformige opgaver
  • løse andre administrative opgaver i forbindelse med sagsbehandlingen

Vi forventer, at du

  • er uddannet sagsbehandler (kontoruddannelse med kommunom, professionsbachelor, socialrådgiver eller socialformidler)  
  • er klar, tydelig og empatisk i din kommunikation med borgerne både mundtligt og skriftligt
  • har erfaring med og flair for digitale løsninger og systemer
  • har nemt ved at lære nye opgaver og synes det er motiverende
  • er omstillingsparat og kan trives med at skifte opgaver med kort varsel
  • har en positiv indstilling og nemt ved at samarbejde med dine kollegaer

Du behøver ikke at have mange års erfaring, men erfaring med borgerservice og sagsbehandling vil blive betragtet som en fordel, fx gennem et studiejob eller tidligere job i en offentlig myndighed.

Løn og ansættelse
Begge stillinger er på fuld tid 37 timer om ugen. Løn sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingerne ønskes besat senest den 1. oktober 2024. Der indhentes referencer i forbindelse med ansættelserne.

Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at ringe til kontorchef Birgitte Frimer-Larsen på 2812 6065 eller faglig koordinator Line Aller Larsen på 3530 6817 og få flere oplysninger om stillingerne.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedlægge CV.

Søg via linket senest søndag den 4. august 2024
Vi forventer at holde samtaler onsdag den 7. august og torsdag den 8. august.

Kultur- og Fritidsforvaltningen 
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.