To medarbejdere til forandringsprojekter på kultur- og idrætsområdet i København (tidsbegrænsede ansættelser)
Søg jobbet
Vil du være med til at udvikle det københavnske kultur- og fritidsliv gennem organisatoriske forandringsprojekter, der arbejder med organiseringen af opgaver inden for både kultur- og idrætsområdet? Har du erfaring med projektarbejde og projektledelse, facilitering af forandringsprocesser og implementering? Så er du måske vores kommende kollega.
Om stillingerne
Vi søger to kollegaer til to investeringsprojekter, som understøttelser organisatoriske forandringer på kultur- og idrætsområdet.
Det ene projekt handler om organisering af ressourcer til kulturafvikling på tværs af kulturhusene. Til dette projekt søger vi en projektleder.
Det andet projekt handler om samling af opgaver og medarbejdere, der arbejder med booking af lokaler og baner i ét fælles team. Til dette projekt søger vi en projektmedarbejder.
Indenfor begge stillinger vil du bl.a. komme til at beskæftige dig med
- projektplanlægning
- planlægning og facilitering af workshops og møder
- udarbejdelse af beslutningsoplæg til styregrupper
- udarbejdelse af materiale til arbejdsgruppemøder
- udarbejdelse materialer (især i PowerPoint) til at understøtte styregruppens beslutningstagning, facilitering og til generel formidling om projektet
- at holde oplæg om projektet og udvide kendskabet til arbejdet
Fælles for begge projekter er, at vi arbejder med beslutningstagning gennem inddragelse, og at vi derfor bruger meget tid på at involvere relevante kollegaer gennem fx arbejdsgrupper eller i MED-regi. Jobbene kræver derfor, at man dygtig til at håndtere både processer og intern kommunikation. Begge projekter har ligeledes en styregruppe, der sætter de rammerne for projekterne, og som man skal arbejde op imod, og hvor der skal udvikles kvalificeret beslutningsgrundlag.
Hvem er du?
Vi leder efter kollegaer, der
- har relevant videregående uddannelse
- har dokumenteret erfaring med organisatoriske forandringsprojekter
- har flair for facilitering af workshops og mødeafholdelse
- har erfaring med udarbejdelse af beslutningsoplæg
- har gode lytteevner og kan være i processer, hvor løsningen ikke kendes på forhånd
- kan trives i en virkelighed med mange forskellige interessenter og nogle gange modsatrettede interesser
- har kendskab til kulturproduktion- og afvikling og/eller bookingarbejde i en kommunal kontekst
- har interesse for organiseringsudvikling og forandringsprocesser
- har lyst til at samarbejde med mange forskellige kollegaer
- er selvstændig og løsningsorienteret
- har godt humør og er nysgerrig på dine kollegaer og organisationen
Om os
Som vores nye kollega bliver du en del af sekretariatsfunktionen for enheden Aktiviteter i Center for Kultur- og Fritidsaktiviteter i Kultur- og Fritidsforvaltningen (KFF). Sekretariatsfunktionen er samlet i afdelingen 'Fælles Aktiviteter', hvor vi gennem en bred opgaveportefølje holder snor i fælles processer og projekter på tværs af forvaltningens 10 bydele. Enheden Aktiviteter huser 23 ledere og ca. 380 medarbejdere fordelt på godt 100 biblioteks-, kultur- og idrætsfaciliteter. I tæt samarbejde med direktion og centerledelsen er vi bindeled til bydelene.
Vi er et team, som prioriterer samarbejde, sparring og godt kollegaskab højt, og hvor vi arbejder med stor frihed og selvstændigt ansvar i opgaveløsningen. Vores opgaver spænder vidt og omfatter fx udarbejdelse og implementering af politiske planer, indstillingsnotater til direktion og politiske udvalg, håndtering af politiske spørgsmål, samt understøttelse af ledelsen ift. både strategiske indsatsområder og løbende organisatoriske og administrative processer.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst. Der er tale om to tidsbegrænsede stillinger på hhv. 37 timer om ugen for projektmedarbejderstillingen og 30 timer om ugen for projektlederstillingen. Stillingernes varighed er ni måneder med mulighed for forlængelse evt. i relation til andet relateret projektarbejde. Dit arbejdssted bliver Nyropsgade 3, 1602 København V. Tiltrædelse den 1. maj 2025 eller snarest muligt derefter. Der vil i forbindelse med ansættelserne blive indhentet børneattest og referencer.
Yderligere information
Hvis du har spørgsmål vedrørende stillingerne, er du velkommen til at henvende dig til kontorchef i Fælles Aktiviteter Louise Friis Pedersen på 22 47 86 65.
Søg via linket senest onsdag den 16. april 2025
Vi holder samtaler fredag den 25. april.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.