To kontaktpersoner til Krisecenter Garvergården (barselsvikariater)

Søg jobbet

Pleje
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Bliver du motiveret af at gøre en forskel for mennesker i krise? Søger du udfordringer, hvor tværfagligt samarbejde er omdrejningspunktet, og har du mod på at udvikle og reflektere over din faglige praksis sammen med dine kollegaer?

Så vil en stilling som kontaktperson på Krisecenter Garvergården måske have din interesse!

Om Krisecenter Garvergården
Krisecentret Garvergården er et botilbud til enlige og familier i krise, i henhold til serviceloven § 109 og 110. Målgruppen er borgere og deres eventuelt medfølgende børn.

For begge målgrupper er problemstillingerne kendetegnet ved, at de ofte oplever at befinde sig i en kompliceret, fastlåst tilstand, hvor de ikke umiddelbart, ved egen hjælp, kan løse deres situation, men dog kan få deres hverdag til at fungere ved egen hjælp eller ved let til moderat støtte.

Krisecentret Garvergården yder, i samarbejde med Socialforvaltningen og andre relevante samarbejdspartnere, en specialiseret, målrettet og fremadrettet socialfaglig indsats, med henblik på etablering i egen bolig, og for borgere indskrevet efter § 109, et liv uden vold.

Vi arbejder med udgangspunkt i psykosocial rehabilitering og Recovery og er i gang med at styrke vores narrative fundament. Vi møder vores beboere ud fra tanken om empowerment, og vi lægger derfor vægt på at gå ved siden af og sammen med vores beboere dér, hvor de har brug for støtten.

Beboerne på Garvergården mødes med relevant faglighed, professionel omsorg, respekt og nysgerrighed. Den socialfaglige indsats tager udgangspunkt i beboerens behov og ønsker og dokumenteres gennem arbejdet med borgerens plan.

Indsatsen skal skabe tryghed og tillid og har fokus på stabilisering af den enkeltes aktuelle situation og mestring af hverdagslivet. Det er en forudsætning, at beboeren deltager aktivt i en forandringsproces og opbygger tiltro til egne handlekompetencer og ressourcer.

Vi søger dig, der

  • er socialfagligt uddannet fx pædagog, socialrådgiver, socialformidler
  • har erfaring med socialfagligt arbejde og mennesker i udsatte positioner
  • er fagligt velfunderet og professionel i det daglige arbejde med beboerne
  • har erfaring med at have målrettede og strukturerede samtaler med voksne og børn
  • har erfaring med at dokumentere dit arbejde og kan se meningen med at skabe sammenhæng mellem dokumentationen og det socialfaglige arbejde
  • vil medvirke til sammenhængskraften i organisationen og understøtte vores fælles værdier og den faglige udviklingsproces
  • er empatisk, omsorgsfuld og motiverende i kontakten med beboerne
  • har lyst til og blik for at skabe gode rammer for aktiviteter, samvær og fællesskab for både voksne og børn
  • har blik for sammenhængen i huset – både i forhold til de praktiske opgaver, sagskoordinering og beboernes akutte behov
  • har en fleksibel nysgerrig tilgang til nye opgaver og er villig til at indgå i praktisk og pædagogisk arbejde i huset
  • bringer godt humør med på arbejde og bidrager til den gode stemning i huset.

Vi tilbyder

  • et spændende og udfordrende arbejde i en dynamisk og engageret organisation
  • et godt arbejdsmiljø med erfarne, dygtige og engagerede kollegaer
  • en arbejdsplads, hvor etik, nysgerrighed og faglig integritet vægtes højt
  • en arbejdsplads, hvor det relationelle arbejde og muligheden for at gøre en forskel for beboerne står centralt i hverdagen
  • kollegaer, der brænder for deres opgave, og som er optaget af faglig sparring og udvikling
  • gode rammer for at samarbejde med børn og voksne og medvirken til at skabe struktur og ro i hverdagen og udvikling i deres samlede livssituation
  • fokus på fælles kompetenceudvikling og mulighed for efteruddannelse
  • ekstern supervision

Ansættelsesvilkår
Løn efter overenskomst.

Stillingerne er barselsvikariater. Den ugentlige arbejdstid for stillingerne er 37 timer. Der er tale om arbejde i et rul, der indeholder dag-, aften og weekendarbejde. Den ene stilling vil også være som sovende nattevagt.

Vi ønsker tiltrædelse snarest muligt efter aftale.

Vil du vide mere?
Spørgsmål til stillingerne rettes til ansættelsesudvalget, kontaktperson Mette på 51 70 17 86 eller kontaktperson Dorthe på 51 70 28 58.

Sammen med ansøgningen bedes du vedlægge CV, dokumentation for uddannelse samt evt. referencer.

Søg via linket senest søndag den 23. februar 2025
Samtaler forventes afholdt i uge 10.