To konsulenter til Koncern HR i Københavns Kommune (barselsvikariater)

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Brænder du for opgaver i et felt af HR-opgaver, der rækker fra dataanalyse til organisationsudvikling?

Om Koncern HR’s opgaver
I Koncern HR løser vi opgaver både på tværs af de syv forvaltninger i Københavns Kommune og i Økonomiforvaltningens fem enheder. I forvaltningen understøtter vi fx med dataanalyser, ledelsesinformation, sekretariatsbetjening af MED-udvalg, arbejdsmiljø, ledelses- og organisationsudvikling, og HR-partnerfunktion for de fem enheder. På tværs af de syv forvaltninger i Københavns Kommune er vi bl.a. ansvarlige for ligestilling, udvikling af HR-politikker, sygefraværsstrategi og kommunens fælles lederprogram mv.

Hvad kendetegner vores opgaveløsning i Koncern HR?
I Koncern HR vægter vi det tværgående samarbejde, både i kontoret, i vores center og med vores mange samarbejdspartnere. Vi er et arbejdsfællesskab med 20 kollegaer, som brænder for opgaven, og som har et stort fagligt og socialt engagement. Dine kollegaer har typisk en samfundsvidenskabelig baggrund fra universitetet eller CBS. Kontoret består af to teams, et HR-team som du bliver en del af og et Ligestillingsteam.

Vi tilbyder dig en spændende hverdag med stor variation i arbejdsopgaver og fleksibilitet i arbejdstilrettelæggelsen. Vi har fx to dage om ugen, hvor der er mulighed for at arbejde hjemmefra.

I din ansøgning skal du skrive, hvilken profil du er interesseret i. Hvis du har kompetencer eller interesse for opgaver, der knytter an til begge profiler, så skriv også det – da en kombination også kan være en mulighed.      

Profil I – Dataanalyse og ledelsesinformation indenfor HR
HR-data og -analyser er et centralt element for Koncern HR fx i forbindelse med udarbejdelse af beslutningsoplæg om udvikling af arbejdspladserne i Københavns Kommune. Vi vægter, at du har kompetencerne til at udarbejde databaserede analyser samt ledelsesinformation og afrapportering. Du skal være i stand til at jonglere med store datasæt og sammenfatte data i et letforståeligt sprog.

Du kommer bl.a. til at arbejde med drifts- og udviklingsopgaver såsom

  • løbende afrapportering og ledelsesinformation fx KPI-nøgletal og årsrapportering om bl.a. sygefravær til HovedMED, Økonomiudvalget og direktionerne i Økonomiforvaltningen
  • dataanalyser og undersøgelser – fx den årlige personalepolitiske redegørelse, særanalyser af rekruttering og tilknytning, analyser af trivselsdata og sparring ift. kollegaers opbygning af brugerundersøgelser
  • input til udvikling af værktøjer til lederne – fx et BI-cockpit, hvor lederne kan følge HR-nøgletal for sygefravær, ferie og personaleomsætning
  • beregninger, modellering, metodeudvikling, effektvurdering – fx input til businesscases, budgetforslag og effektiviseringsforslag

Du skal være superbruger i Excel og have et vist kendskab til forskellige statistikprogrammer som fx SPSS ligesom et vist kendskab til BI-systemer, som fx Power BI vil være en fordel. Du skal have en vis erfaring med at trække og bearbejde data fra HR-datasystemer. Ud over samarbejdet med dine kollegaer i Koncern HR får du et tæt samarbejde med kontoret for Forretnings- og Masterdata.

Profil II – Organisationsudvikling og HR-Partnerfunktion
Som HR-konsulent på området indenfor organisations- og ledelsesudvikling falder dine opgaver i to dele – og ofte hænger de tæt sammen. Du skal være HR-partner i Koncernservice, én af de fem enheder i Økonomiforvaltningen. Og du skal indgå i løsningen af en række tværgående udviklings- og driftsopgaver inden for organisation og ledelse.

Du kommer bl.a. til at arbejde med drifts- og udviklingsopgaver såsom

  • at være enhedens indgang til Koncern HR i forhold til den brede palet af HR-opgaver, som Koncern HR arbejder med (funktionen omfatter ikke personalejuridisk bistand). Du har også ansvar for, at Koncern HR’s ydelser kommunikeres til Koncernservice
  • at varetage sekretariatsfunktionen i Koncernservices MED-udvalg. Alt dette sker i tæt samarbejde med dine kollegaer i Koncern HR, ikke mindst de øvrige fire HR-partnere
  • at indgå i arbejdet med udvikling og drift af Økonomiforvaltningens medarbejderudviklingssystem – MUS/LUS/GRUS
  • drift og udvikling af tilbud for de ansatte på Fuglebakken fx yoga
  • at bistå i arbejdet med onboarding af nye ledere i Økonomiforvaltningen

Vi vægter, at du har en vis erfaring med udviklingsprocesser i organisationer og facilitering, herunder kendskab generelt til HR-opgaver, der relaterer sig til strategisk udvikling.

Vores forventninger til dig – til begge stillinger
Fagligt og personligt er vi på udkig efter en kollega, som

  • har en relevant kandidatuddannelse
  • har organisationsforståelse og er strategisk og analytisk dygtig  
  • er en god formidler og koordinator både skriftligt i form af udarbejdelse af sagsfremstillinger og beslutningsoplæg og ved mundtlig formidling på møder
  • trives med forskellige typer af opgaver – også de, der dukker uventet op
  • er løsningsorienteret og indgår konstruktivt i relationer og i samarbejde med mange interessenter
  • bidrager til et positivt arbejdsmiljø og god til relationer

Om Økonomiforvaltningen og Koncern HR 
Økonomiforvaltningen består af fem enheder og har ca. 3.200 ansatte. Koncern HR understøtter forvaltningens enheder og er organisatorisk forankret i Koncernservice i Center for Personalejura og HR. Vi udvikler løbende vores processer og leverancer, og vi har fokus på at være en professionel, værdiskabende og proaktiv samarbejdspartner, som leverer HR-ydelser af høj kvalitet.

Ansættelsesforhold 
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Forventet tiltrædelse den 1. februar 2025. Barselsvikariaterne løber frem til udgangen af 2025.

Vil du vide mere? 
Har du spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte HR-Teamleder Anne Mette Green Lauridsen på 30 89 37 93.   

Søg via linket senest onsdag den 4. december 2024
Vi forventer at holde 1. samtale mandag den 9. december og 2. samtale torsdag den 12. december 2024.   

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.