To kommunikatører, der flytter adfærd, til Teknik- og Miljøforvaltningen

Søg jobbet

It og kommunikation
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at gøre en forskel i én af landets mest synlige forvaltninger, hvor vi hver dag arbejder med den grønne dagsorden? Kan du producere indhold til forskellige kanaler og formater? Er du en stærk kommunikationsrådgiver med gode samarbejdsevner og flair for adfærdskommunikation? Så læs med her.

Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen (TMF) har sat ambitiøse og vigtige mål for københavnernes genanvendelse, genbrug og cirkulære økonomi. For at nå målene er det afgørende, at vi får kommunikeret godt og strategisk til københavnerne om blandt andet affaldssortering og mulighederne for genbrug. Det gør vi på tværs af digitale-, sociale- og mere traditionelle medier, og vi eksperimenterer med nye og mere direkte måder at kommunikere på. Til denne indsats søger vi nu to kollegaer.

Om jobbene
Du får en vigtig rolle i at løfte alt fra rådgivning, strategi og projektledelse af kommunikationsopgaver til hurtige dag-til-dag leverancer.

Din to-do-liste kunne se sådan ud

  • afdækning af kommunikationsbehovet i et projekt rettet mod expats
  • udvikling af en kampagne, som skal minde borgerne om at sortere julens madaffald
  • besvarelse af spørgsmål til det seneste Facebook-opslag
  • rådgivning ift. målgrupper og kanaler ifm. en forsøgsordning for en ny affaldstype
  • idéudvikling til SoMe-opslag om genbrug
  • projektledelse af en ny målgruppeanalyse
  • kvalitetssikring af en guide til viceværter

Til begge stillinger leder vi efter kommunikatører og kollegaer, som trives med en omskiftelig hverdag, hvor man løfter både de små og hurtige opgaver og tager ansvar for længere, mere strategiske udviklingsprocesser med mange interessenter og aktører.

Om dig
Du er kommunikatør med mange redskaber og kompetencer, og to-do-listen ovenfor skræmmer dig ikke. Du er god til relationer og har nemt ved at lytte, være åben og forholde dig nysgerrigt til de faglige kollegaer, som det er vores opgave at understøtte. Du er selvfølgelig også kendt som en god og hjælpsom kollega.

Til begge stillinger forventer vi, at du

  • er uddannet cand. comm., retoriker eller lignende
  • er god til at skrive og kan lide at producere indhold til forskellige kanaler
  • gerne har erfaring med adfærdskommunikation
  • har erfaring med SoMe og kan tænke i både ord og billeder
  • har stort overblik og kan tage ansvaret for flere opgaver ad gangen - også dem, der har skarpe deadlines  
  • er en tålmodig og stærk rådgiver, som formår at arbejde på tværs af organisationen og med andre fagligheder
  • er strategisk tænkende og har analytiske evner
  • gerne har erfaring fra en politisk ledet, offentlig driftsorganisation

Om os
Stillingerne er placeret i Stab Kommunikation, hvor vi er fordelt på tre teams og en kommunikationschef. Det ene team er kommunikationsteamet, som du kan blive en del af, det andet team har ansvaret for vores visuelle kommunikation og for web, og det tredje team arbejder med servicedesign og borgerinddragelse.

Som enhed står vi for kampagner og adfærdskommunikation, vi rådgiver kolleger, udvikler web og intraløsninger og vi skriver og producerer alt fra grundfortællinger til skabeloner, skilte, plakater og nyheder. Og så er vi dygtige til at analysere og forbedre servicerejser og til at inddrage borgere og erhvervsliv på den gode måde. Vi er ambitiøse og erfarne og lægger stor vægt på det kollegiale fællesskab og på fælles, sociale oplevelser.

Ansættelsesforhold
Begge stillinger er faste og ønskes besat per 1. januar 2025. Stillingerne er med en ugentlig arbejdstid på 37 timer. Løn og ansættelsesvilkår sker i øvrigt i henhold til gældende overenskomst afhængigt af kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi holder til på Islands Brygge i København.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Nikoline Ridder Christensen på 23 48 36 29 eller mail på UF21@kk.dk. Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen på henholdsvis www.kk.dk og www.tmf.kk.dk.

Søg via linket senest søndag den 3. november 2024
Vi forventer at holde samtaler fra uge 46.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.200 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4 mia. kr.