To dygtige socialfaglige medarbejdere til Ungehuset Emdrup
Døgnbehandlingsinstitutionen Ungehuset Emdrup søger to fagligt engagerede medarbejdere med psykiatrisk og/eller socialpædagogisk erfaring til at arbejde tværfagligt og helhedsorienteret med psykisk sårbare unge for at understøtte en ungdom i trivsel.
Om Ungehuset Emdrup
Vi er en døgnbehandlingsinstitution for unge mellem 13-18+ år med psykosociale og/eller psykiatriske udfordringer, som kognitivt befinder sig indenfor normalområdet.
Målgruppen er unge, som
- er diagnosticeret med skizofreni, bipolar lidelse, autisme eller personlighedsforstyrrelse
- har sidevanskeligheder (komorbiditet) som angst, depression, OCD, spiseforstyrrelse eller ADHD
- har adfærdsmæssige vanskeligheder, der kan vise sig ved selvskadende adfærd, selvmordstrusler eller selvmordsforsøg, affektlabilitet og et mindre brug af rusmidler(selvmedicinering) – de unge kan også have udadreagerende adfærd
Ungehuset Emdrup rummer to døgnafdelinger, som hver er normeret til syv døgnpladser. Vi arbejder grundlæggende ud fra KAT (kognitiv adfærdsterapi), Low Arousal og MI (motiverende samtaler).
Vi er ca. 30 faste medarbejdere og har derudover et korps af interne vikarer. Personalegruppen består primært af pædagoger, men rummer også sundhedsfagligt personale, socialrådgiver, psykolog, akademikere og ledelse. Du kan læse mere her.
De væsentligste opgaver
Vi har et samarbejde med de unge ud fra definerede fokusområder, som tager afsæt i deres ønsker og behov. Vi støtter derudover til inklusion i almenfællesskaber, så de får mulighed for at leve selvstændige og meningsfulde liv på lige vilkår med deres jævnaldrende. Det gør vi bl.a. gennem ADL-træning, arbejdstræning, uddannelsesstøtte og ved at hjælpe den enkelte til at få overblik over sin hverdag.
Dine primære opgaver bliver at
- arbejde målrettet med de udfordringer, der ligger til grund for, at den unge er i et døgnbehandlingsregi
- støtte de unge i at kunne fungere mere selvstændigt og opnå større trivsel
- hjælpe de unge ud i positive fællesskaber og støtte deres skolegang
- arbejde tæt sammen med engagerede og dygtige kolleger
- deltage i status-, og opfølgningsmøder med myndighed
- indgå i pædagogiske teams for to til tre af vores indskrevne unge
Som medarbejder arbejder du primært i den unges hjem på Ungehuset, men arbejdet kan også foregå uden for institutionen.
Vi tilbyder dig
- et meningsfuldt arbejde, der gør en forskel
- mulighed for løbende kurser, uddannelser og personlig udvikling
- ekstern supervision, behandlingsmæssig sparring med kollegaer og intern psykolog
- en uhøjtidelig omgangstone
- en hverdag med afvekslende opgaver og tværfagligt samarbejde
- et drivkraftigt og udviklende arbejdsmiljø og fagligt stærkt arbejdsfællesskab
- gode muligheder for at præge tilgangen til arbejdet
- høj faglighed og godt humør, også når dagen er foranderlig
Vores ønsker til dig
Vi har høje ambitioner for Ungehuset og ønsker medarbejdere med stærk faglighed samt en positiv tilgang til løbende at udvikle vores faglige tilgange med de unge.
Vi lægger vægt på, at du
- har en uddannelsesmæssig baggrund som minimum på bachelorniveau
- har erfaring med at arbejde med udsatte unge
- har erfaring med arbejde inden for det psykiatriske felt
- har kendskab til KAT, Low Arousal og MI
- gerne har erfaring indenfor familiebehandling
- kan arbejde i dokumentationssystemer
- har kørekort og er indstillet på at køre bil i arbejdstiden
- har lyst til at bidrage til den løbende udvikling af institutionen
- er i stand til at arbejde metodisk og udviklingsorienteret
- er fleksibel og psykisk robust
Som medarbejder hos os bliver du en del af en institution med godt kollegaskab og tillidsbaseret ledelse. Vi vægter en sund arbejdskultur med respektfuldhed og med rummelighed og nysgerrighed som nøgleord. Vi kan lide at have det sjovt sammen og samtidig udvikle os fagligt.
Ansættelsesvilkår
Løn efter LFS-overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.
Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer ugentligt, og du indgår i et vagtskema med dag- og aftenvagter samt weekendvagt hver anden weekend. Arbejdstiden vil ligge mellem kl. 7.00-23.00.
Vi ønsker stillingerne besat snarest muligt og senest den 1. maj 2025.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest samt udvidede referencer.
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Pouya Shirin Abadi Sigen på 24 37 05 77 hverdage mellem kl. 9.00-14.00.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Søg via linket senest søndag den 23. marts 2025
Vi har ansættelsessamtaler mandag den 24. marts 2025.
Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen i Københavns Kommune arbejder for at støtte udsatte borgere og familier samt borgere med handicap i at leve gode og selvstændige liv. Vi tilbyder sociale indsatser på tværs af aldersgrupper og målgrupper – fra børn og unge med behov for støtte til voksne med sociale udfordringer eller handicap.
Vi har klare faglige ambitioner om at hjælpe borgere frem mod øget trivsel og livsmestring. Dette sker gennem forebyggelse, behandling og specialiserede tilbud, der tilpasses den enkeltes behov. Fra d. 1. januar 2025 består SOF af seks driftscentre, fire administrative centre og et ledelsessekretariat, der arbejder tæt sammen om at sikre helhedsorienterede løsninger og høj faglighed.
Med en stærk tværfaglig tilgang og fokus på udvikling hjælper vi borgere med at møde hverdagens udfordringer og skabe nye muligheder.