To akademiske medarbejdere til Team Sikker By på Københavns Rådhus

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Kunne du tænke dig at arbejde med tryghed og kriminalitetsforebyggelse i København?
Har du mod på og måske erfaring med projektledelse, og vil du gerne arbejde tæt på overborgmesteren?

Så har vi to ledige stillinger i Team Sikker By.

I Sikker By kommer du til at indgå i et fagligt stærkt team, der arbejder i et felt med stor politisk bevågenhed og betydning for borgerne i København. Vi koordinerer arbejdet på tværs af kommunens syv forvaltninger og udvikler og fastholder et tæt samarbejde med Københavns Politi, SSP, boligorganisationer og øvrige aktører på området. Vores opgave er at sikre den strategiske udvikling af det kriminalpræventive og tryghedsskabende arbejde i Københavns Kommune. Som en vigtig del af det skaber og spreder vi ny viden på området, herunder evaluering af kommunens kriminalpræventive indsatser. Vi driver også konkrete projekter, herunder tre lokale tryghedspartnerskaber og kriminalpræventive kampagner.

Dine arbejdsopgaver
Som vores nye kollega får du et alsidigt arbejdsliv med mange forskellige opgaver. Vi arbejder for overborgmesteren og Økonomiforvaltningens direktion, og i din arbejdsdag er du i tæt kontakt med Sikker Bys mange samarbejdspartnere. Interessentinddragelse og samarbejde er nøgleord for os.

Du kan læse om nogle af vores opgaver her.

Konkret kan dine arbejdsopgaver bestå af:

  • projektledelse af et af kommunens tre tryghedspartnerskaber
  • evaluering af kommunens kriminalpræventive indsatser
  • udvikling af kriminalpræventive kampagner i samarbejde med SSP, Københavns Politi og vores kommunikationsafdeling
  • områdeansvar for en bydel i København, herunder løbende samarbejde med politi, SSP og øvrige lokale interessenter og borgergrupper om aktuelle tryghedsudfordringer
  • udarbejdelse af indstillinger og beslutningsoplæg til Sikker Bys direktørstyregruppe, Økonomiudvalget og Borgerrepræsentationen
  • betjening af overborgmesteren ift. mødeforberedelse, besøg i byen og borgerhenvendelser

Dine konkrete opgaver vil afhænge af dine kompetencer og teamets behov.

Om dig
Du har en lang videregående uddannelse, fx statskundskab/forvaltning, sociologi, antropologi, plan/by/proces eller lignende. Vi foretrækker, at du har et-tre års relevant erhvervserfaring, gerne fra en kommune, men hvis du er nyuddannet, er du også meget velkommen til at søge. Vi lægger vægt på, at din profil matcher flest mulig af disse kompetencer:

  • generalistkompetencer indenfor offentlig forvaltning og politisk betjening
  • viden om og erfaring med det kriminalpræventive område
  • viden om og gerne erfaring med evaluering
  • erfaring med projektdeltagelse og projektledelse
  • gode formuleringsevner i skrift og tale
  • sætter en ære i at levere produkter til tiden og af høj kvalitet
  • kan skabe gode relationer til både interne og eksterne samarbejdspartnere 

Hvem er vi?
Sikker By er et af fem teams i Center for Byudvikling i Økonomiforvaltningen i Københavns Kommune. I centeret arbejder vi med byudvikling, mobilitet, boligpolitik, udsatte boligområder, tryghed og kriminalitetsforebyggelse. Vi holder til i smukke omgivelser på 3. sal på Københavns Rådhus.

I Sikker By er vi ni medarbejdere, og vi sætter stor ære i at have det sjovt samtidig med at vi leverer arbejde af høj kvalitet. Du bliver en del af et godt kollegaskab, hvor vi samarbejder på kryds og tværs, og hvor vi gør meget ud af at vidensdele og give faglig sparring. Vi kan godt lide at tage på faglige besøg rundt i København, og når solen skinner spiser vi frokost i Rådhushaven.

Vi har to ledige stillinger, fordi en af vores medarbejdere flytter til udlandet for at arbejde, og en anden er gravid og skal på barselsorlov. Den ene stilling er en tidsbegrænset projektansættelse fra den 1. oktober 2024 eller snarest derefter til den 31. december 2025, men med mulighed for forlængelse. Den anden stilling er et barselsvikariat på otte måneder med mulighed for forlængelse og med start den 14. november 2024.  

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Økonomiforvaltningen har som målsætning at være en familievenlig arbejdsplads. Vi har fleksibel arbejdstid og gode muligheder for hjemmearbejde. Vi lægger vægt på personlig udvikling og gennemfører kompetenceudvikling for alle medarbejdere.

Yderligere information
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, kan du kontakte kontorchef Jeppe Grønholt-Pedersen på 5194 4711.

Søg via linket senest torsdag den 19. september 2024
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 39.

Om Økonomiforvaltningen 
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Der arbejder i alt ca. 3.600 personer i Økonomiforvaltningen, hvoraf ca. 300 af os har kontor på rådhuset. De fysiske rammer for dit arbejde vil således være Københavns historiske og smukke rådhus. Her betjener vi overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget, og vi er tæt på det politiske liv i kommunen. Sammen har vi fokus på at skabe værdi for københavnerne og København. Du vil på rådhuset blive en del af et spændende arbejdsmiljø, hvor motivation, trivsel og det gode samarbejde er i højsædet og med gode muligheder for kompetenceudvikling.