To administrative rådgivere til Styrket Modtagelse – Din Sociale Indgang Børn Amager – en fast og en barselsvikar

Søg jobbet

Sagsbehandling
Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at sikre et godt første møde mellem familier og forvaltningen – og samtidig holde styr på administrative processer i et hus med over 200 medarbejdere?

Vi søger en administrativ rådgiver, der brænder for at gøre en forskel for børn, unge, familier samt kollegaer i et stort hus, og som trives med både struktur og en omskiftelig hverdag.
Vi søger også en barselsvikar til samme team – med opstart hurtigst muligt.
 
Om Styrket Modtagelse

Styrket Modtagelse er hjertet i Din Social Indgang Børn Amager (DSI Amager), da alle førstegangshenvendelser fra borgere og samarbejdspartner modtages her. Styrket Modtagelse håndterer mere end 4.000 underretninger årligt. Vi har fokus på modtagelse af borgere, oprettelse, fordeling og vurdering af underretninger, der kommer ind, og i forlængelse heraf at afholde møder med børn, unge og forældre. Vi har en ambition om at handle hurtigt og gennem et styrket modtagelsesfokus give udsatte børn, unge og deres familie målrettet råd, vejledning og støtte.

Udviklingsmæssigt har vi fokus på, hvordan en sag kommer ind i organisationen, sagernes tyngde og en styrkelse af koordinering med vores samarbejdspartnere på almenområdet og de tidligt forebyggende indsatser for familierne. I det administrative arbejde er der et særligt fokus på at udvikle administrative arbejdsgange, der understøtter et stort hus med over 200 medarbejdere.

Du bliver en del af en tværfaglig afdeling, der udover det administrative team består af børne- og ungerådgivere, daginstitutionssocialrådgivere, skolesocialrådgivere samt to teamledere og én afdelingsleder.

Din rolle som administrativ rådgiver
Som administrativ rådgiver bliver du en del af et team på i alt fem, hvor der er fokus på borgerbetjening og lettere rådgivning inden for det sociale område samt nytænkning af de administrative processer i husets daglig drift.

Dine primære opgaver vil være

  • registrering i fagsystemer
  • borgermodtagelse med lettere rådgivning, herunder understøttelse af børne- og ungerådgivernes sagsbehandling
  • telefonisk og skriftlig kontakt med borgere og samarbejdspartnere
  • understøttelse af kollegaer og ledelse ift. indkøb, overblik, bestilling af diverse IT-udstyr
  • klargøring til onboarding af nye kolleger

Stillingen er med fokus på administration og derigennem understøttelse af sagsbehandling samt modtagelse af nye kollegaer. Vi blev i starten af 2025 et hus med 230 medarbejdere, og vi har derfor fokus på at effektivisere og tydeliggøre administrative arbejdsgange i huset.

Vi forestiller os, at du

  • har en relevant kontoruddannelse, socialformidler eller socialrådgiver - gerne med kommunal erfaring
  • har indgående kendskab til administrativt arbejde og/eller sagsbehandling
  • er tryg ved borgerbetjening og kontakt til samarbejdspartnere
  • er optaget af, hvad der kendetegner god forvaltningsskik og kvalitet i de administrative opgaver i myndighedsarbejdet på området for børn og unge i udsatte positioner
  • trives i en omskiftelig hverdag og med mange forskellige opgaver

Derudover ser vi gerne, at du

  • trives med tæt teamsamarbejde samtidig med, at du formår at indgå i en afdeling samt en hel enhed, der består af ca. 230 medarbejdere med forskellige funktioner
  • er optaget af, at vi sammen holder den faglige og metodiske udvikling i gang
  • har gode samarbejds- og formidlingsevner – såvel skriftlige som mundtlige
  • kan holde hovedet koldt og bevare overblikket i en travl hverdag, hvor vurderinger og beslutninger nogle dage skal træffes hurtigt

Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt, struktureret og indgå i et team. Vi er ambitiøse omkring vores opgavevaretagelse og forventer, at du er velformuleret i skrift og tale, fleksibel, servicemindet og har gode samarbejdsevner. Samtidigt skal du kunne arbejde effektivt og sætte en ære i at nå dine mål.    

Vi kan tilbyde

  • fleksible arbejdsforhold i et til tider travlt hus
  • en uhøjtidelig omgangstone og masser af humor
  • en arbejdsdag med mange forskellige opgaver og stort ansvar
  • gode muligheder for sammen med dit team at præge din tilgang til arbejdet

Om Din Social Indgang Børn Amager
Amager er en bydel i udvikling, hvor indbyggertallet på ca. 145.000 er stigende. I bydelen er der mange gode eksterne samarbejdspartnere, og Din Social Indgang Amager har udviklet et stærkt professionelt netværk i området, som er en uundværlig ressource for os. Vi løser tværfagligt opgaver primært inden for sagsbehandling, støtteforanstaltninger og rådgivning til familier med børn med handicap og udsatte børn og unge fra 0-23 år.

Udover Styrket Modtagelse består huset af myndighedsafdelingerne Børneliv og Ungeliv samt Familiehuset, der består af familiebehandlere, kontaktpersoner og psykologer. De to livsfasegrupper varetager det samlede sagsforløb fra afdækning eller børnefaglig undersøgelse til opstart af og opfølgning på indsatser.

Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. 
Arbejdstiden udgør i begge stillinger 37 timer ugentligt.  
Vi ønsker stillingerne besat den 1. juni 2025 eller tidligere hvis muligt.  
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest.

Mere information  
Hvadenten du søger den faste stilling eller barselsvikariatet, vil du blive en del af det samme team og arbejdsmiljø. Du behøver ikke at søge begge stillinger – angiv blot i din ansøgning, om du søger den faste stilling eller barselsvikariatet, eller om du søger dem begge.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Shahad Malik på 21 76 74 63 eller afdelingsleder Mette Meisner på 40 49 99 27.

Søg via linket senest tirsdag den 22. april 2025
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler torsdag den 24. april 2025 kl. 12-17.