Thorvaldsens Museum søger PR- og kommunikationsmedarbejder til at markedsføre kunst og kultur til det brede publikum
Søg jobbet
Kan du skabe kreativ kommunikation, der markedsfører kunst og kultur til et bredt publikum? Kan du promovere udstillinger, arrangementer og faglige aktiviteter med blik for de overordnede strategier og tydelighed i forhold til målgrupper? Er du vant til at navigere mellem digitale platforme og varetage både nationalt og internationalt pressearbejde? Så er det måske dig, vi leder efter.
For at lykkes i rollen som PR- og kommunikationsmedarbejder skal du tage det fulde ansvar for planlægningen og udførelsen af al markedsføring og kommunikation for Thorvaldsens Museum. Du kommer til at arbejde med alt fra pressehåndtering og kampagneudvikling til drift og udvikling af museets digitale platforme – alt sammen i tæt samarbejde med museets faglige medarbejdere. Din indsats vil være afgørende for at sikre, at museets brand, strategi og ’tone-of-voice’ kommer tydeligt til udtryk.
Om dig
Vi forestiller os, at du
- har en relevant uddannelse inden for fx strategisk markedsføring og kommunikation
- har min 3 års dokumenteret erfaring med kommunikationsarbejde indenfor kulturområdet
- er en dreven projektleder, der selvstændigt kan tilrettelægge og gennemføre kommunikationsopgaver
- er lidt af en nørd når det gælder at forstå potentialer og udnytte sociale medieplatforme og kan dokumentere dine høstede erfaringer
- har æstetisk sans og blik for visuel formidling
Derudover er du
- velformuleret både på dansk og engelsk og udtrykker dig klart og tydeligt i alle sammenhæng og på alle platforme
- en erfaren bruger af Adobe Photoshop og InDesign
- løsningsorienteret og proaktiv
- positiv, udadvendt og god til at skabe relationer
Om os
Thorvaldsens Museum åbnede i 1848 som Danmarks ældste, offentligt ejede kunstmuseum. Museet er statsanerkendt og en del af Historie og Kunst i Københavns Kommunes Kultur- og Fritidsforvaltning. Sammen med Københavns Museum, Nikolaj Kunsthal, Københavns Stadsarkiv og Dansekapellet arbejder vi for at formidle kunst og kultur til både borgere og besøgende. Som presse- og kommunikationsmedarbejder bliver du en central aktør i vores fælles kommunikationsindsats på tværs af Kunst og Historie.
Ansættelsesforhold
Stillingen er på fuld tid og ønskes besat den 1. april 2025. Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi straffe- og børneattest.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør Annette Johansen på 40 41 66 90 (kun på hverdage mellem kl. 9.00-10.00) eller på mail gx7s@kk.dk.
Søg via linket senest torsdag den 13. februar 2025
Vi holder ansættelsessamtaler onsdag den 19. februar og mandag den 24. februar.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.