Teamledere til myndighedsgruppen Ungeliv i Din Sociale Indgang Valby, Vesterbro og Kongens Enghave
Er du en engageret leder med erfaring inden for det socialfaglige område? Er du motiveret for at skabe positive forandringer, som understøtter en sikker faglig drift i en visionær og fagligt stærk børnefamilieenhed, der med borgeren for øje, arbejder med at omsætte politiske mål meningsfuldt i praksis? Så er du måske den teamleder vi søger i din Sociale Indgang (nuværende Borgercenter Børn og Unge) Valby- Vesterbro- Kongens Enghave.
Om stillingen
Som teamleder hos os vil du få en central rolle i at sikre drift, faglig ledelse og personaleledelse. Som leder er du overbevist om at en inkluderende ledelsesstil har en positiv effekt – og du forstår betydningen af sagsbehandling som et stærkt socialfagligt håndværk. Som teamleder vil du få ansvar for at sætte den faglige retning både blandt dine medarbejdere og på tværs af organisationen samt at understøtte læring i den daglige drift.
Et stort fokus for teamlederne bliver desuden at understøtte Socialforvaltningens kommende omorganisering til Din Sociale Indgang, hvor der skal ske en fusionering af medarbejdere fra det nuværende Borgercenter Børn og Unge og det nuværende Borgercenter Handicap. Dette vil ske i tæt samarbejde med afdelingslederen for Ungeliv.
Om dig
Du har gerne leder- eller koordinatorerfaring fra det socialfaglige felt suppleret med en relevant uddannelsesmæssig baggrund. VVK er en driftsorganisation og derfor er det absolut en fordel, hvis du har mod på og ønske om, at drift vil være omdrejningspunktet for din lederhverdag. Du skal have et skarpt blik for ledelse og have lyst til at være en del af en leder-koordinatorgruppe, hvor vi samarbejder om den samlede ledelse og udvikling af enheden.
Du skal være god til at tage sunde konflikter og lede med åbenhed og gennemsigtighed. Det betyder i praksis, at du viser retningen, og kan uddelegere opgaver, hvor du med tillid kan lede dine medarbejdere, så fokus er på kerneopgaven i tråd med den faglige retning og de opsatte mål. Du har en god forståelse for at lede i en politisk styret organisation, hvor der skal prioriteres indenfor rammen, og hvor lovgivning, de sociale indsatser og økonomi går hånd i hånd. Du kan dermed omsætte de politiske beslutninger og Socialforvaltningens strategier meningsfuldt til praksis i samarbejde med resten af ledelsen og koordinatorerne. Vi lægger derfor vægt på, at du kan formulere dig klart og er god til at planlægge og gennemføre forandringer med åbenhed, inddragelse og gennemsigtighed.
I VVK har vi mange fagligheder samlet under et tag, hvilket i praksis betyder, at du skal have forståelse for og evne til at få mange forskelligheder til at spille sammen både i din egen afdeling og på tværs af dine kollegaers afdelinger og vores vigtige samarbejdspartnere i socialforvaltningen og i lokalområdet.
Du kan forvente at blive en del af en organisation,
- hvor vi insisterer på at gå nye veje, hvis det gavner borgeren
- hvor vi skaber resultater og har høje ambitioner for udsatte børn og unge i København med fokus på mål, metodeudvikling, etik og retssikkerhed
- der giver en høj grad af indflydelse og ansvar for en opgave, der kræver personligt overskud og høj arbejdskapacitet
Om Ungeliv
Ungeliv varetager myndighedsopgaven for målgruppen 14-18(23) år og suppleres derudover af Den Korte Snor samt tre kriminalitetskonsulenter.
De to teams udarbejder alt fra afdækninger, børnefaglige undersøgelser, opstarts- og opfølgningsmøder i forhold til den iværksatte støtte. Alt sammen for at styrke den unges trivsel og sociale velvære på vejen mod voksenlivet.
Som følge af den kommende omorganisering til Din Sociale Indgang vil teamet fra den 1. januar 2025 desuden varetage sagsbehandling for unge, som har en autismediagnose. Dette betyder at afdelingen udover ovenstående arbejdsopgaver også træffer afgørelser om merudgifter, tabt arbejdsfortjeneste og aflastning.
Afdelingen består af ca. 37 medarbejdere fordelt på børne- og ungerådgivere, Den Korte Snor, en afdelingsleder, to teamledere og en tværfaglig koordinator.
Om VVK
Som teamleder bliver du en del af en stor børnefamilieenhed med ca. 220 medarbejdere. Vi samarbejder bredt med boligsociale helhedsplaner, frivillige aktører, skolerne, klubberne og mange andre aktører i lokalområdet. Du bliver en del af en organisation med høj faglighed, masser af udviklingsmuligheder, hvor vi vil hinanden, og hvor der både er plads til grin og fokus på trivsel, læring, faglighed, drift og resultatskabelse. Du vil således få gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
Den samlede ledelse består af en områdechef, fem afdelingsledere og teamledere. Der er derudover tværfaglige koordinatorer.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne for Ny Løn.
Stillingerne ønskes besat fra den 1. marts 2025. Stillingerne er uden højeste arbejdstid med gennemsnitlig 37 timer pr. uge, dog med varierende arbejdstid, og forvent en lang torsdag, da vi holder åbent til kl. 18.15.
I forbindelse med ansættelsen vil der blive indhentet børne- og straffeattest, og som led i rekrutteringen vil vi desuden indhente udvidede referencer på tidligere ansættelser.
Yderligere information
Hvis du vil høre mere om stillingen som teamleder, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Christine Pejstrup på 21 65 56 61 eller områdechef David Nielsen på 22 26 17 12.
Søg via linket senest søndag den 12. januar 2025
Vi forventer at afholde første runde ansættelsessamtaler i uge 3 og anden runde i uge 4 eller 5. Forud for anden samtale vil der blive gennemført personlighedstest og kognitivtest
Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen i Københavns Kommune arbejder for at støtte udsatte borgere og familier samt borgere med handicap i at leve gode og selvstændige liv. Vi tilbyder sociale indsatser på tværs af aldersgrupper og målgrupper – fra børn og unge med behov for støtte til voksne med sociale udfordringer eller handicap.
Vi har klare faglige ambitioner om at hjælpe borgere frem mod øget trivsel og livsmestring. Dette sker gennem forebyggelse, behandling og specialiserede tilbud, der tilpasses den enkeltes behov. Fra d. 1. januar 2025 består SOF af seks driftscentre, fire administrative centre og et ledelsessekretariat, der arbejder tæt sammen om at sikre helhedsorienterede løsninger og høj faglighed.
Med en stærk tværfaglig tilgang og fokus på udvikling hjælper vi borgere med at møde hverdagens udfordringer og skabe nye muligheder.