Teamleder til et team i vækst i Koncernservice i Københavns Kommune

Søg jobbet

Ledelse
Fuldtid
Fastansættelse

Teamleder til et team i vækst i Koncernservice i Københavns Kommune

I kontoret Indkøb til Betaling udvikler vi konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi optimerer processerne fra indkøb til betaling på tværs af kommunen. De næste fem år skal der implementeres et omfattende indkøbssprogram, hvoraf dele er forankret i kontorets tværgående udviklingsteam. Teamet er vokset, opgaverne bliver flere og ansvaret større – alt sammen under stor politisk bevågenhed.

Vi savner derfor en ny kollega, som har lyst til at blive en del af et fagligt stærkt og kollegialt fællesskab, hvor både dine og teamets udviklingsmuligheder er mange.

Vi søger en teamleder, som kan stå i spidsen for teamet. Du skal være i stand til at inspirere, finde optimeringsløsninger og samtidig lykkes med at projekt- og processtyre fra start til slut. 

Arbejdsopgaverne
I teamet arbejder vi med at dokumentere compliance på kommunens processer fra indkøb til betaling. Vores fælles ansvar er at identificere behovet for optimering, udvikling og effektivisering inden for kommunens økonomisystem SAP S/4HANA. Teamet er kendetegnet ved at være opsøgende og ved nysgerrigt at turde stille kritiske spørgsmål og udfordre ”sådan plejer vi at gøre det”. 

Som led i et stort indkøbssprogram får kontoret ansvar for ca. 12 projekter de næste fem år. Projekterne varierer i størrelse og kompleksitet, og flere af projekterne er afhængige af hinanden. Derudover har teamet en bred berøringsflade på tværs af centeret, men også på tværs af hele kommunen og dens syv forvaltninger. Det betyder, at man som teamleder kommer til at samarbejde med utroligt mange af vores dygtige kolleger på tværs af hele Københavns Kommune.  

Jobbet som teamleder
Du får både det faglige og personalemæssige ansvar for det tværgående udviklingsteam, som lige nu består af fem fagligt stærke medarbejdere med forskellige baggrunde; nogle er specialister inden for indkøb eller kreditor, andre garvede projektledere.

Teamet løser en bred vifte af opgaver til gavn for hele kommunen, og der kommer ofte ad-hoc opgaver ind, som skal fordeles og løses i teamet. Som teamleder skal du være en spillende træner for dine fagligt stærke medarbejdere og stå i spidsen for at skabe en fælles kultur i teamet, hvor medarbejdernes forskellige fagligheder og behov bliver mødt. Samtidig skal du kunne lede opad og indgå i ledelsesteamet på kontoret med kontorchefen og teamlederen for driftsteamet. 

Du behøver ikke have ledelseserfaring – det er vigtigere for os, at du står stærkt i din faglighed og har lyst til at udfolde dit ledelsespotentiale. For hos os får du rum og tillid til at udføre og træffe beslutninger indenfor rammerne.

Det er en fordel, hvis du har erfaring som proceskonsulent/forretningsudvikler med projektstyring eller LEAN. Du skal have overblik og kunne se sammenhænge og processer på tværs.

I forhold til din uddannelsesbaggrund er der flere veje ind i stillingen. Vi ser gerne, at du har taget en akademisk uddannelse som fx cand.oecon., cand.merc., cand.merc.aud., cand.polit., eller cand.scient.adm.

Derudover ser vi gerne at du har nogle af følgende kompetencer og erfaringer 

  • Vores processer foregår primært i SAP, derfor er det en klar fordel, at du enten kender dette system eller har gode erfaringer med lignende ERP-systemer.  
  • Det er vigtigt for os, at du har stærke kommunikations- og samarbejdsevner, da rollen indebærer meget samarbejde på tværs i hele kommunen. Du skal kunne lytte og forstå organisationens behov og ønsker og oversætte dem til gode løsninger.
  • Det er en fordel, hvis du kender til indkøb til betalingsprocesserne i kommunen, men ikke et krav. Det vigtigste er, at du har lyst og mod på at lære det.

Udviklingsmuligheder
Især i Indkøb til Betaling er vi kendt for at have et stort fokus på at udvikle vores dygtige specialister og ledere. Hos os får du godt med ansvar og beslutningsrum, og samtidig giver vi plads til sparring og videndeling. Der er gode muligheder for at udvide dit ansvarsområde over tid og nogle har også haft glæde af at skifte til andre teams, som en del af deres udvikling. Mulighederne hos os er mange, og vi efterstræber, at du udvikler os, og at vi også skaber mulighed for at kompetenceudvikle dig. 

Løn og ansættelsesvilkår
Teamlederstillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. oktober 2024.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.

Er du blevet nysgerrig?
Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt endelig kontorchef Andreea Vizitiu på 2928 9582. Du er også velkommen til at kontakte searchkonsulent i Genitor Maja Pedersen på 3143 0626. De træffes dog ikke i ugerne 29-30.

Søg via linket senest søndag den 18. august 2024
I forbindelse med samtalerne bliver der gennemført tests ved Genitor mellem 1. og 2. samtale.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk