Teamleder med personaleansvar til bygningsautomatik, driftsoptimering og tekniske bygherrestandarder i Københavns Kommunes Ejendomme
Har du en teknisk baggrund og er passioneret omkring bygningsautomatik og driftsoptimering? Har du interesse for kvalitet i byggeriet og tekniske bygherrestandarder? Og har du erfaring med at lede eller koordinere indenfor tekniske områder såsom bygningsautomatik og energioptimering?
Københavns Ejendomme søger en teamleder med personaleansvar til Center for Vedligehold, Energi og Teknik. Du skal hjælpe os med at lede, koordinere, udvikle og drifte løsninger, der gør, at kommunens ejendomme kan driftes energirigtigt med et godt indeklima og en høj oppetid.
I Københavns Ejendommes (KEJD) Center for Vedligehold, Energi og Teknik sætter vi krav til bygningsautomatikken og er selv med til at planlægge CTS-renoveringer, rådgive vores byggeri ift. bygningsautomatik og selvfølgelig også udføre driften af anlæggene centralt for at understøtte den lokale bygningsdrift. Det betyder, at vi arbejder tæt sammen med eksterne rådgivere, projektledere og lokale driftsmedarbejdere.
Energirigtig drift er også i fokus i centret, hvor vi arbejder med optimering af bl.a. varmecentraler, ofte i samarbejde med kollegaer, der arbejder med afhjælpende vedligehold.
Igennem en årrække har KEJD udarbejdet en række tekniske bygherrestandarder, som vi videreudvikler og tilpasser. I forlængelse heraf hjælper vi byggeprojektledere internt i KEJD samt i Byggeri København. De tekniske bygherrestandarder er forankret bredt i centret, men koordineres overordnet af enheden Energi og Innovation, som teamet er en del af. Enheden arbejder med energitiltag, løft af energimærker, miljø i KEJDs byggeprojekter m.m. Vi lægger vægt på en tværgående forankring af arbejdet, dels i enheden og i centret.
Teamets arbejdsopgaver omfatter
- Udviking af strategi og krav: Kommunens tekniske bygherrestandarder skal løbende justeres ift. erfaringer og krav på området. De tekniske bygherrestandarder er bredt forankret i centret, men den overordnede koordinering af og udvikling på området er forankret i teamet
- Implementering af nye løsninger og CTS-renovering: I samarbejde med projektledere skal teamet sikre gennemførsel af planlagte projekter og tiltag på BMS-området
- Driftsovervågning: Teamet gennemfører analyse af og fejlfinding på CTS-platforme og bistår ved udbedring af fejl
- Energioptimering: Teamet realiserer energioptimering ved gennemførelse af mindre projekter vedr. indregulering, justering og renovering af CTS-anlæg
- Formidling af energirigtig drift: Teamet formidler energirigtig drift til teknisk driftspersonale og institutionsledere via centrale CTS-platforme
- Teknisk støtte: Teamet støtter vores projektledere i større og mindre byggesager, iht. den gældende tekniske bygherrestandarder og vores strategi indenfor områderne bygningsautomatik, el, VVS og ventilation.
Dine arbejdsopgaver
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte
- Daglig ledelse og personaleledelse af 12-14 medarbejdere
- Koordinering på tværs af enheden og KEJD
- Understøttelse af konsolidering og udvikling på flere områder i samarbejde med teamet og enhedschefen, herunder BMS, energirigtig drift og tekniske bygherrestandarder
- Fokus på den faglige ledelse af områderne sammen med respektive koordinatorer
- Samarbejde med enhedschefen for Energi og Innovation om ledelse, herunder strategisk og faglig ledelse.
Din profil
Vi forestiller os, at du er engageret og har erfaring med koordinering indenfor bygningsautomatik og driftsoptimering. Vi forventer, at din baggrund er teknisk og kan være CTS-tekniker, energiteknolog, maskinmester, ingeniør, automatikfagtekniker eller elektriker. Desuden ser vi gerne, at du opfylder flere af følgende
- Kendskab til tekniske anlæg, herunder ventilationsanlæg og varmecentraler
- Godt kendskab til BMS-området og styring af varme- og ventilationsanlæg
- Interesse og flair for energirigtig drift og optimering
- Interesse for ledelse, gerne med ledelseserfaring
- Erfaring med arbejde i en politisk styret organisation
- Flair og interesse for strategi og udvikling, dog med solid fokus på sikker drift.
Herudover er det en forudsætning, at du er robust og god til at samarbejde og kommunikere på tværs af faggrupper.
Om os
I de senere år har KEJD implementeret central energiovervågning og styringsautomatik og opbygget et team af teknikere og energirådgivere. Vi yder energisupport til det tekniske driftspersonale og gennemgår fjernvarme- og ventilationsanlæg med henblik på at fejlsøge og energioptimere Københavns Kommunes anlæg. Vi tilbyder
- Et job i en organisation, der er i konstant udvikling og har fokus på tværfagligt samarbejde, innovation og videndeling
- Højt fagligt niveau og gode udviklingsmuligheder
- Dygtige og hjælpsomme kollegaer i et travlt og engageret team
- Fleksibel arbejdstid og selvstændig opgaveløsning.
Du vil lede stærke faglige profiler med forskelligartede uddannelsesbaggrunde. Vi arbejder tæt sammen med kolleger på tværs af centret, KEJD og kommunen på bl.a. bygningsautomatikområdet.
Arbejdsstedet er på Borups Allé i København NV, ved Fuglebakken Station.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen besættes snarest muligt. Løn fastsættes efter kvalifikationer i overensstemmelse med gældende overenskomst. Stillingen er på 37 timer om ugen inklusive tid til frokost. Vi har flekstidsordning og mulighed for at arbejde hjemmefra efter aftale med din leder. Vi har også frugtordning og adgang til motionslokale, yoga og massageordning.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte chef for Energi og Innovation Lars Munch Reul på 23 67 09 38 eller ingeniør Anders Lerche på 21 63 63 61.
Søg via linket senest søndag den 4. maj 2025
Vi afholder ansættelsessamtaler i uge 19 og 20.
Københavns Ejendomme
Københavns Ejendomme har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje. Vores ca. 1.800 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m2. Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold frigør vi ressourcer til, at vores 58.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Alt det gør vi ud fra bedste aktuel viden og i tæt samspil med kunder, leverandører og samarbejdspartnere ud fra devisen: Det skal være nemt, effektivt og bæredygtigt. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.