Teamkoordinator med personaleledelse til teamet Strategisk Indkøb og Mad i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Søg jobbet

Ledelse
Fuldtid
Fastansættelse

Indkøbsområdet er i rivende udvikling, og det er vigtigere end nogen sinde, at vi får købt korrekt og bæredygtigt ind. Dette gør vi ved at benytte de fælles indkøbsaftaler, som kommunen og SKI indgår. For at styrke forvaltningens indsatser på området søger vi nu en teamkoordinator med personaleledelse, der samtidig har særligt kendskab til indkøb af fødevarer.

Teamet Strategisk Indkøb og Mad er bindeled mellem kommunens tværgående indkøbskategorier, Center for Finans og Indkøb, centralforvaltningen i Børne- og Ungdomsforvaltningen og de udførende enheder, hvor der bliver købt ind. Strategisk Indkøb og Mad er desuden kategoriansvarlig for fødevareområdet i hele kommunen og ansvarlig for kommunens mad- og måltidsstrategi.

Lederstillingen er en nyoprettet stilling, hvor ledelsen af strategisk indkøb, den tværgående fødevarekategori samt mad- og måltidsstrategien er samlet i et team. Du bliver ansvarlig for den daglige ledelse af 14 medarbejderne, hvoraf seks er projektansatte. Fagligheden i teamet spænder bredt, hvor medarbejderne har kompetencer indenfor jura, dataanalyse, controlling, compliance, fødevarer, kommunikation, økonomi m.m.

Teamets opgaver er, at

  • implementere og sikre overholdelse af indkøbsaftaler
  • varetage udbud på fødevareområdet for hele kommunen
  • varetage udbud på forvaltningsspecifikke områder i Børne- og Ungdomsforvaltningen
  • udarbejde indkøbsanalyser og effektiviseringsberegninger
  • rådgive og vejlede enheder i forvaltningen, herunder skoler og institutioner, om indkøb og udbud
  • følge op på indgåede aftaler, sikre compliance og effektiv implementering i driften
  • varetage faglig udvikling, support og økonomistyring på madområdet, herunder koordinering med EAT-køkkenet, madskoler og køkkener i dagtilbud
  • deltage i EU-projekter på fødevareområdet

Om dig
Det kan godt være dit første ledelsesjob, men det er en stor fordel, hvis du har erfaring med ledelse af større implementerings- eller projektopgaver. Du har lyst til personaleledelse og være nærværende i din tilgang til ledelse. Du skal kunne skabe overblik og koordinere. Herudover forventer vi, at du:

  • kender de offentlige udbudsregler og har indgående erfaring med udbud
  • har stor erfaring med at implementere indkøbsaftaler og sikre compliance
  • har kendskab til indkøbssystemer og økonomistyring
  • har indgående viden om, hvad der skal til for at understøtte et mere bæredygtigt fødevaresystem igennem de offentlige måltider
  • har flere års erfaring med samarbejde med EU-kommissionen herunder drift af EU-projekter på fødevareområdet
  • er en stærk kommunikator på dansk og engelsk, og vant til at deltage i internationale fora
  • har en relevant akademisk uddannelse fx. cand.merc.jur eller lignende

Som person kan du gå foran fagligt og vise vejen. Du skal kunne indgå i dialog og samarbejde med medarbejderne i teamet, som du er leder for. Du evner at navigere i mange forskellige sammenhænge, både internt i afdelingen og overfor vores samarbejdspartnere i og udenfor kommunen.

Vi tilbyder
Vi tilbyder dig en spændende og udfordrende stilling i en dynamisk om udviklingsorienteret organisation. Du får stor mulighed for at præge og udvikle indkøbsområdet og sikre bæredygtige løsninger indenfor fødevarer.

Du bliver ansat i en stor organisation med gode muligheder for faglig udvikling og karrieremuligheder og med en flad ledelsesstruktur. Vi har et godt, fagligt og kollegialt arbejdsmiljø, hvor vi løfter i flok. Som teamkoordinator for Strategisk Indkøb og Mad bliver du en del af økonomifunktionen i Administrativt Ressourcecenter (ARC), hvor du får ca. 250 dygtige kollegaer, der beskæftiger sig med budget, regnskab, kapacitet, administration, it og meget mere.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst og aftales efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Vi ønsker, at du kan tiltræde snarest muligt. I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest og tager referencer.

Er du blevet nysgerrig?
Hvis du har lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomichef Martin Brun Jensen på 2138 0510.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og evt. uddannelsesbevis.

Søg via linket senest fredag den 9. august 2024

Om Børne- og Ungdomsforvaltningen
Børne- og Ungdomsforvaltningen har til opgave at sikre folkeskoleuddannelse og dagpasningstilbud til alle Københavns børn- og unge. Vi har et årligt budget på ca. 12 mia. kr. Med omkring 18.000 ansatte er vi Danmarks største forvaltning.