Systemejer til Kontor for Digitalisering i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Søg jobbet

It og kommunikation
Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Trives du med stort ansvar og mange samarbejdspartnere, og synes du samtidig, at systemunderstøttelse og digitalisering er spændende?
Så er du måske vores nye systemejer på pensionsområdet!

Kommunernes Pensionssystem (KP) overgår til systemdrift i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltning ved årsskiftet. Og i den forbindelse har vi brug for en ekstra systemejer.

Ud over KP får du også ansvar for en række mindre systemer i samarbejde med de andre systemejere i teamet. 

De vigtigste kompetencer for at blive en succes i stillingen er evnen til at lytte, kommunikere tydeligt, inddrage brugere og samarbejde på tværs af en stor organisation. I stillingen har du internt i organisationen en stor samarbejdsflade med de brugere, der anvender systemet og de medarbejdere, der supporterer systemet, hvis der opstår fejl. Eksternt får et du vigtigt samarbejde med leverandøren og med KOMBIT.

Ud over samarbejde og kommunikation er det vigtigt, at du både kan gå i detaljer med kravsspecifikationer, kontakter mv., samtidig med du har et blik for de store linjer og behov i organisationen.

Stillingen kræver stor selvstændighed i opgaveløsningen, men du kommer også til at få et tæt samarbejde med andre systemejere og øvrige kollegaer i kontoret.

Dit arbejde vil indeholde følgende opgaver

  • inddrage Ydelsesservice i forvaltningen om fx arbejdsgange og anvendelse af it-systemer
  • sikre et tæt og frugtbart samarbejde med KOMBIT om udvikling af systemet
  • planlægge og styre alle aktiviteter omkring håndtering af systemejerrollen, fx risikovurdering, vurdering af sikkerhed mv. 
  • udfærdige beskrivelser for forretningsgange
  • drive og skabe faglige netværk om brugen af KP
  • foretage lokale opsætninger i fagsystemet til brug for sagsbehandlerne

Faglige og personlige kompetencer
I stillingen lægger vi særlig vægt på, at du:

  • har stor erfaring med at samarbejde med forskellige faggrupper på tværs af en kompleks organisation
  • er tydelig i din kommunikation og kan bevare overblikket i pressede situationer   
  • har en god forståelse for brugernes perspektiv og kan formidle teknisk viden på en let og forståelig måde
  • har lyst til at varetage alle roller af systemejeropgaven, herunder vedligeholde systemdokumentation, kontrol af leverandørdokumentation, opfølgning på driftsrapporter mv.

Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en lignende stilling, enten som systemejer eller fordi du har anden erfaring med KP eller andre fælles kommunale systemer som fx KY eller KSD, men det er ikke et krav for at komme i betragtning.

Hvad kan vi tilbyde?
Du bliver en del forvaltningens Systemejerteam, der i forvejen består af otte systemejere. Systemejerteamet er en del af Kontor for Digitalisering med ca. 35 medarbejdere.

Kontoret arbejder med mange af aspekter af udvikling og support på it og digitalisering. Sammen er det vores hovedopgave at sikre de bedste arbejdsbetingelser for medarbejderne og vores kerneopgave i forvaltningen.

Du bliver en del af en professionel organisation, hvor vi arbejder evidensbaseret, har høje faglige ambitioner og er åbne for at tænke nyt. Vi prioriterer tid til videndeling og sparring, og vi er altid åbne for nye ideer og aktiviteter, der skærper vores faglighed, fx ved at deltage i netværk og konferencer. Og så vægter vi det højt at have det sjovt, når vi arbejder.

Du kommer til at arbejde centralt i København med god mulighed for fleksible hjemmearbejde. Vi lægger stor værdi i og vægt på, at ansvarlighed og engagement spiller en vigtig rolle hos både dig såvel som for teamet som helhed.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Lønnen afhænger af dine kvalifikationer og forhandles efter principperne om Ny Løn. 
Stillingen forventes besat den 1. oktober 2024. Ansættelsesstedet er på Bernstorffsgade i København V.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til konstitueret souschef Christian Schultz Albèr på 4031 2155 eller systemejer, Margit Wissing Petersen på 2363 9088. I juli holder vi sommerferie, så svar kan først forventes primo august.

Søg via linket senest søndag den 18. august 2024

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen 
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.